بزرگ‌ترین نمایشگاه تکنولوژی دنیا، یعنی جیتکس، چند روز پیش در دبی برگزار شد و امسال در آن بیش از 6000 شرکت از 170 کشور دنیا حضور داشتند. در این مطلب با گزارش ویدیویی دیجیاتو از جیتکس 2023 همراه باشید.

در نمایشگاه امسال در کنار شرکت‌های بین‌المللی، چند شرکت ایرانی هم حضور داشتند. بااین‌حال، پایون ایران از بخش اصلی نمایشگاه جدا بود و برای دسترسی به آن باید از ساختمان اصلی خارج می‌شدید و پس از عبور از روی اتوبان، به خیمه‌های جیتکس ایمپکت می‌رفتید.

گزارش ویدیویی دیجیاتو از جیتکس 2023

یکی از شرکت‌های ایرانی که غرفه قابل‌توجهی در نمایشگاه جیتکس 2023 داشت، همراه اول بود که در یکی از مهم‌ترین سالن‌ها قرار داشت. در همین سالن، غرفه شرکت اتصالات هم وجود داشت که هر سال یکی از جذاب‌ترین بخش‌های جیتکس محسوب می‌شود. اتصالات معمولاً پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های دنیا را در غرفه خود به نمایش می‌گذارد و امسال هم شاهد چنین موضوعی بودیم.

امسال در غرفه اتصالات دو کانسپت برقی One Eleven و Vision EQXX به نمایش گذاشته شدند که One Eleven با رنگ نارنجی خود، نگاه‌های زیادی را جلب می‌کرد. در غرفه اتصالات همچنین نمونه نهایی تاکسی پرنده شرکت چینی اتوفلایت به نام «پراسپریتی» به نمایش گذاشته شد. این تاکسی پرنده پس از دریافت مجوزها از دولت امارات، اولین پرواز تجاری‌اش را در دبی انجام خواهد داد. در غرفه اتصالات همچنین افراد می‌توانستند پرواز با خودروی پرنده را تجربه کنند و با ربات‌های انسان‌نما حرف بزنند.

لوسید موتورز، شرکتی که 60 درصد سهامش در اختیار عربستان قرار دارد هم در نمایشگاه حضور داشت. لوسید موتورز لوکس‌ترین خودروی خود، یعنی لوسید ایر دریم ادیشن را به جیتکس 2023 آورده بود. موتور الکتریکی این خودرو تنها 74 کیلوگرم وزن دارد، اما می‌تواند 670 اسب‌بخار نیرو تولید کند.

هواوی یکی دیگر از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه بود که بخش بزرگی از یکی از سالن‌های جیتکس را به خود اختصاص داده بود. این شرکت در جیتکس 2023 راهکارهای هوش مصنوعی خود را به نمایش گذاشت و همچنین هوش مصنوعی Pangu را ارائه کرد.

همیشه در نمایشگاه جیتکس، یک سالن بزرگ به شهر دبی اختصاص دارد که در آن دستاوردهای دبی به نمایش گذاشته می‌شود. برای مثال، در این سالن دو بازوی رباتیک برای باغبانی وجود داشت و به بازدیدکنندگان گلدان هدیه می‌داد.

در غرفه A2RL خودروی فرمول 1 خودران SF23 به نمایش گذاشته شد که قرار است مسابقات مربوط به آن چند ماه دیگر شروع شود.

جیتکس یک نمایشگاه جذاب برای علاقه‌مندان به دنیای فناوری محسوب می‌شود که سالانه صدها هزار نفر از کشورهای مختلف از آن بازدید می‌کنند. بااین‌حال، مهم‌ترین کارکرد این نمایشگاه برای کسب‌وکارهاست تا مشتری‌های جدیدی پیدا کنند و با آن‌ها قرارداد ببندند.


اسپانسر دیجیاتو در جیتکس، فلایتیو است؛ پشتیبانی به وسعت جهان؛ با فلایتیو بهتر از قبل سفر کنید.

source

توسط