الگوریتمهای گوگل برای رتبهبندی وبسایتها تعاملی و پویا دارد و با افزودن ویژگیهای جدید، همیشه در حال ترقي است. یکی از این ویژگیهای نوین، جایگاه صفر گوگل است که میتواند به موتور جستجو در ارائه نتایج دقیقتر و سریعتر کمک کند. در این مقاله به بررسی جایگاه صفر گوگل و نکات مربوط به آن میپردازیم.
### موقعیت صفر گوگل چیست؟
موقعیت صفر گوگل نمایشی است که در بالای صفحه نتایج جستجو ارائه میدهد. این بخش بهطور معمول به صورت برجسته نمایش داده میشود و به صورت مستقیم به سؤال کاربر پاسخ میدهد. اطلاعات مربوط به سؤال کاربر در این بخش به صورت خلاصه و مفید ارائه میشود. جایگاه صفر گوگل اولین چیزی است که کاربر میبیند و بالاتر از همه رتبههای دیگر قرار دارد. پاسخها میتوانند به شکلهای مختلفی مانند پاراگرافهای کوتاه، فهرستها یا جداول ظاهر شوند.
### چرا جایگاه صفر گوگل ارزشمند است؟
وقتی اولین بار جایگاه صفر معرفی شد، بسیاری از متخصصین بازاریابی دستکم از تأثیر منفی آن بر ترافیک وبسایتها نگران بودند، معتقد بودند که این قابلیت باعث کاهش ترافیک بازدیدکنندگان از وبسایتها میشود. با این حال، علیرغم همه این نگرانیها، امروزه ثابت شده است که جایگاه صفر گوگل نه تنها ترافیک ورودی را کاهش نمیدهد، بلکه میتواند به بهبود آمار ترافیک، کلیک و تبدیل به میزان قابل توجهی کمک کند. امروزه، جایگاه صفر گوگل به عنوان یک مکان فرا}>
بجاست مورد توجه وبمدیران است؛ زیرا برای افزایش ترافیک، فروش و افزایش آگاهی از برند بسیار مفید است. در عین حال، این قابلیت در جستجوهای صوتی نیز مورد استفاده قرار میگیرد، که ارزش آن به دو برابر میرسد.
### چگونه جایگاه صفر گوگل را به دست آوریم؟
برای کسب جایگاه صفر گوگل، مهمترین موردی که باید توجه کرد، تولید محتوای با کیفیت است. هر بار که تغییراتی در الگوریتمهای سئو رخ میدهد، همه تلاش میکنند با آنها بروز شوند؛ اما اگر محتوای منحصر به فرد، مفید و باکیفیتی تولید میکنید، نیازی به نگرانی زیادی ندارید. شاید نیاز داشته باشید برخی از جزئیات را تغییر دهید، اما به طور کلی، محتوای خوب و باکیفیت همیشه عامل اصلی کسب جایگاه صفر گوگل است.
### راههای رسیدن به جایگاه صفر گوگل
#### فرصتها را شناسایی کنید.
برای کسب جایگاه صفر، باید فرصتطلب باشید و کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید. حتما کلمات کلیدی را انتخاب کنید که دارای قسمتهای برجسته هستند و میتوانند با دیگر کلمات کلیدی هماهنگ شوند. همچنین، شروع کردن با کلمات کلیدی که قبلاً در رتبههای بالایی قرار دارند، میتواند به کسب جایگاه صفر کمک کند.
#### محتوای با کیفیت
برای دستیابی به رتبههای بالایی در سئو، هیچ میانبری به جز تولید محتوای باکیفیت نیست. در این بخش، نکات زیر میتوانند به شما کمک کنند:
– **طولانیتر بهتر است:** محتوایی که حداقل 2000 کلمه دارد، شانس بیشتری برای کسب جایگاه صفر گوگل دارد.
– **محتوای همیشه سبز:** تلاش کنید محتوایی تولید کنید که در آینده نیاز به بهروزرسانی نداشته باشد یا با کمی تغییر برای کاربران مفید باشد.
– **موضوع را کامل باز کنید:** در مورد موضوع خود به طور کامل توضیح دهید و هیچ جزئی را ن Dram صرف نکنید. فرض کنید که مخاطب شما اطلاعات کمی در مورد موضوع مورد نظر دارد.
– **استفاده درست از کلمات کلیدی:** حتما از کلمات کلیدی خود به درستی استفاده کنید تا بتوانید جایگاه صفر گوگل را به دست آورید. گوگل از نمایهسازی معنایی پنهان یا LSI استفاده میکند و میتواند متوجه شود که شما متن خود را چگونه با کلمات کلیدی پر کردهاید.
– **ایجاد طعمه:** برای این که شانس بیشتری برای کسب جایگاه صفر داشته باشید، باید برای رباتهای گوگل طعمه ایجاد کنید. برای این کار، در یک پاراگراف، فهرست یا جدول در مورد موضوع خود خیلی مختصر و کوتاه توضیح دهید. در پاراگرافی که برای جذب ربات مینویسید، باید در مورد موضوع خیلی کوتاه اما کامل توضیح داده باشید.
#### بهینهبودن برای سئو
محتوایی که تولید میکنید باید از لحاظ سئو بهینه شده باشد. حتما از عنوانهای مناسب و توضیحات متا استفاده کنید. بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کنید و از تیترهای H1 تا H5 بگذارید که به موتورها و خوانندگان کمک کند بهتر محتوای شما را درک کنند. همچنین، قرار دادن لینکهای داخلی در محتوا به کسب رتبه بهتر در سئو کمک زیادی خواهد کرد.
### جمعبندی
گوگل همیشه برای بهبود تجربه کاربران خود تلاش میکند و الگوریتمهای جدیدی ارائه میدهد تا کاربران در کوتاهترین زمان ممکن به نتایج دقیقتری دسترسی پیدا کنند. یکی از این قابلیتهای جدید، جایگاه صفر است که میتواند به افزایش ترافیک ورودی و نرخ تبدیل شما کمک بسیار زیادی کند. به همین دلیل، در این مقاله به بررسی جایگاه صفر گوگل و نکات مربوط به آن پرداختیم.