گزارش سال ۱۴۰۱ نجوا منتشر شد. این گزارش تأکید دارد تعداد پیامکهای تبلیغاتی نسبت به ایمیل و پوشنوتیفیکیشن در سال گذشته بسیار بیشتر بوده و به نظر میرسد کسبوکارها با دیدن وضعیت اینترنت، فضای پیامک را به فضای تبلیغات آنلاین ترجیح دادند.
به گزارش دیجیاتو و براساس دادههای موجود در این گزارش، ۲۳۶ میلیون و ۱۵۷ هزار و ۴۹۵ ایمیل در این سال توسط ۴۰ میلیون و ۴۰۴ هزار و ۶۲۸ مشترک ارسال شده است. همچنین تعداد پیامکهای ارسالشده در سال ۱۴۰۱ به ۳۸ میلیون و ۵۱ هزار و ۳۵۶ مورد رسیده و تعداد مشترکین پیامک ۱۷ میلیون و ۷۰۸ هزار و ۴۶۲ نفر گزارش شده است.
گفتنی است روزانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون پوش بین مشترکان ارسال میشود. در کل سال ۱۴۰۱، تعداد ۳۴۴ میلیارد و ۹۷۱ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۸۲۱ مورد پوش توسط بیش از ۱۲۱ میلیون مشترک پوش ارسال شده است.
براساس اطلاعاتی که در گزارش نجوا منتشر شده، در سال۱۴۰۱، کسبوکارها ۷۱ درصد بیشتر از سال گذشته در حوزه ریتنشن مارکتینگ سرمایهگذاری کردهاند.
همچنین در سال ۱۴۰۱، سه صنعتی که بودجه ریتنشن مارکتینگ خود را بیش از ۶ برابر افزایش دادهاند، صنایع غذا و رستوران، فشن و سبک زندگی و خدمات آنلاین بودهاند.
افت کمپینهای ریتنشن مارکتینگ در مهرماه
آنطور که در این گزارش آمده، حجم ارسال کمپینهای ریتنشن مارکتینگ در مهرماه با افت شدیدی روبهرو بوده است. بهنظر میرسد علت این کاهش قابلتوجه اختلالات اینترنتی در این ماه باشد. همچنین میانگین نرخ پوش نوتیفیکیشنها از آن کاربران صنعت خردهفروشی و خودرو است.
یکی از نکات جالبی که در این گزارش به آن اشاره شده، این است که بیشترین زمانی که کاربران روی پوش نوتیفیکیشنها کلیک میکنند، نزدیک ظهر یا دم غروب است. دیگر نکته جالب ذکرشده در این گزارش این است که کمپینهایی که با تصویر ارسال میشوند، 8 برابر کمپینهای بدون تصویر کلیک هستند.
میانگین نرخ بازشدن ایمیل در هر صنعت نشان میدهد مخاطبان حوزه فناوری اطلاعات بیش از دیگران حاضر به بازکردن ایمیلهایی که دریافت میکنند، هستند.
بیشترین نرخ کلیک ایمیلها را نیز علاقهمندان به خودرو (بیش از ۱۸ درصد) رقم زدهاند.
به اسم صدایشان کن تا جوابت را بدهند
گزارش عملکرد نجوا در سال ۱۴۰۱ نشان میدهد ایمیلهایی که در عنوان آنها از شخصیسازی استفاده میشود، بهطور میانگین ۳۱ درصد نرخ بازشدن بیشتری بهدست میآورند.
گزارش نجوا نشان میدهد میزان ارسال پیامک توسط کسبوکارها در سال ۱۴۰۱ بسیار بیشتر از میزان ارسال ایمیل و پوش بوده است. این موضوع احتمالاً به این دلیل بوده که کسبوکارها در ششماهه دوم سال گذشته، بیش از آنکه از ابزار آنلاین استفاده کنند، به استفاده از سرویس قدیمیتر پیامک روی آوردهاند. آنطور که گزارش نجوا نشان میدهد، میزان ارسال پیامک نسبت به سال قبل رشد زیادی داشته و نسبت به ارسال ایمیل و پوش، بیش از سهبرابر بوده است. همچنین کلیدواژههای پرتکرار در تمامی متون ایمیلها و پیامکها و پوشها عباراتی نظیر رایگان، تخفیف، ویژه و… بودهاند.
گزارش نجوا درباره پیامکهای تبلیغاتی حکایت از این دارد که ساعت ۱۹ بیشترین زمانی است که کاربران به بازکردن پیامکهای تبلیغاتی دست میزنند. همچنین نرخ کلیک روی لینکهای داخل پیامکها در روزهای یکشنبه بیشتر از همیشه است. آنطور که گزارش نجوا اعلام کرده، صنعت نشر و ادبیات بیشترین نرخ کلیک پیامک را دارند و پس از آن صنایع فعال درزمینه مهاجرت و تبلیغات بیشترین نرخ کلیک را دارند.
گزارش نجوا نشان میدهد که پیامکهای شخصیسازیشده میزان اثرگذاری بیشتری دارند و میتوانند بهطور میانگین ۲۲ درصد نرخ کلیک را افزایش دهند.
گزارش کامل را اینجا بخوانید.
source