به گزارش فرتاک نیوز،

در آغاز شب دوم از دور نهم مرحله انتخابی یورو 2024 جمعه شب سه بازی برگزار شد که در مهمترین آنها تیم ملی آلبانی در خانه مولدوای به تساوی یک – یک رضایت داد، اما همین نتیجه برای صعودش به مرحله نهایی رقابت‌ها کافی بود.

در این بازی از گروه E مسابقات، آلبانی با گلزنی چیکالشی در دقیقه 25 از روی نقطه پنالتی از حریف خود پیش افتاد و مولداوی با گلزنی بابوگلو در دقیقه 87 کار را به تساوی کشاند. با این نتیجه آلبانیایی‌ها 14 امتیازی شدند و با حفظ فاصله‌‌ چهار امتیازی‌شان با مولداوی رده سومی، جواز صعود گرفتند. این در حالی است که جمهوری چک با یک بازی کمتر نسبت به سایر تیم‌های گروه (شش بازی)، 11 امتیازی است و در صورت کسب پیروزی در بازی برابر لهستان – دیداری که از ساعت 23:15 جمعه شب (به وقت تهران) آغاز شده است – به دومین تیم صعودکننده از گروه E تبدیل می‌شود.

در بازی‌های همزمان از گروه H تیم ملی فنلاند با نتیجه 4 بر صفر مقابل ایرلندشمالی به برتری رسید و با 15 امتیاز در رده چهارم جدول این گروه باقی ماند.

در دیگر بازی گروه H تیم ملی قزاقستان با نتیجه 3 بر یک مقابل سن‌مارینو پیروز شد. قزاق‌ها با این پیروزی 18 امتیازی شدند و با یک بازی بیشتر نسبت به دو تیم بالانشین جدول، اسلوونی و دانمارک که هر دو 19 امتیازی هستند، شانس خود را برای صعود زنده نگه داشتند.

 

source

توسط jahankhabari