در جریان رویدادی ویژه در پکن پایتخت چین، سری جدید محصولات چری با نام فنگیون معرفی شده است. البته احتمال دارد که در بازارهای مختلف، این سری با اسامی فالوین (Fulwin) و ویندکلود (Windcloud) هم عرضه شود.

فنگیون به معنای «ابر باد» نامی است که برای نخستین محصول چری استفاده شد. این خودرو به عنوان نسخه تغییر نشان یافته از نسل اول سئات تولید و بین سال‌های 1999 تا 2006 در چین تولید می‌­شد. فیس‌لیفت این خودرو یعنی چری A15 که تا سال 2010 تولید شده، در تعداد محدود به ایران هم صادر شد.

اکنون چری قصد دارد فنگیون را به عنوان برند خودروهای برقی و هیبرید، در کنار سایر سری محصولات خود یعنی تیگو، آریزو و تانسو قرار دهد. تاکنون 400 نمایندگی فروش و 1500 مرکز خدمات پس از فروش برای محصولات این برند درنظر گرفته شده است. چری قصد دارد ظرف دو سال آینده، یازده مدل به اسامی A9, T11, E3, E7, E8, A8, T6, T7, T8, T8Max و T9 را تحت برند فنگیون عرضه کند. این بخشی از 24 خودروی نیوانرژی است که ظرف دو سال آینده تحت برندهای فنگیون، اکسید استرا، جتور شانهای و آی کار (iCAR) عرضه خواهد شد.

قوای حرکتی محصولات سری فنگیون از سامانه هیبرید C-DM تامین گردیده که از نسل پنجم پیشرانه 1.5 لیتری GDI توربوشارژ ACTECO ، یک پیشرانه برقی و سیستم انتقال قدرت سه سرعته DHT تشکیل شده است. میانگین مصرف سوخت و شتاب صفر تا صد محصولات این سری به ترتیب 4.2 لیتر در صد کیلومتر و 4.26 ثانیه اعلام شده است.

source

توسط