مخالفان سیاست دولت اسرائیل در این کشور می‌گویند پس از حملات گروه حماس در روز هفتم اکتبر برای اظهارنظر آزادانه با محدودیت روبرو هستند.

آگهی

این محدودیت به طور خاص شامل شهروندان عرب‌تبار اسرائیل می‌شود. آنها بیمناک هستند که اگر با اتهام مخالفت با جنگ با حماس روبرو شوند بازداشت خواهند شد. فعالیت‌هایی مانند لایک کردن مطالب و بازنشر آنها در شبکه‌های اجتماعی از جمله مواردی است که عرب‌های ساکن اسرائیل نسبت به آن محتاط هستند. 

عايده توما سليمان، سیاستمدار عرب‌تبار اسرائیل می‌گوید که حملات روز هفت اکتبر حماس را محکوم کرده اما برای ابراز همدردی با قربانیان غیرنظامی در نوار غزه با محدودیت روبرو است.

او به یورونیوز می‌گوید: «دیگر با نوه‌هایم به پیاده‌روی نمی‌روم چون نمی‌خواهم کسی بداند که آنها نوه‌های من هستند.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

عايده توما سليمان از سال ۲۰۱۵ تاکنون عضو کنست (پارلمان اسرائیل) است. این زن سیاستمدار بر این باور است که هر کسی که با آنچه بر غیرنظامیان در نوار غزه می‌گذرد همدردی کند با هجمه مواجه می‌شود. وی می‌گوید: «ما حتی نمی‌توانیم برای یک کودک فلسطینی که آنجا کشته شده است گریه کنیم.»

ایتمار بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل با گرایش راست افراطی ماه فوریه سال جاری کارگروهی را تشکیل داد که وظیفه آن برخورد «نفرت‌پراکنی» علیه کشور اسرائیل است. 

دادگاه‌های اسرائیل طی هفته‌های گذشته بازداشت شماری از کسانی را که با این اتهام روبرو شده‌اند تائید کردند. قضات اسرائیلی این تصمیم را با بیان اینکه کشور در «شرایط جنگی» است توجیه می‌کنند.

موج رعب و وحشت کنونی در اسرائیل در پی حملات گروه حماس که ۱۲۰۰ کشته برجای گذاشت پدید آمد. این در حالی است که حماس در جریان عملیات خود بیش از ۲۰۰ نفر از ساکنان اسرائیل را نیز به گروگان گرفت.

source

توسط jahankhabari