تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

تا دیر نشده علائمت رو به متخصص گوش، حلق و بینی بگو و مشاورۀ آنلاین بگیر

دریافت مشاوره

حلق و دهان، دروازۀ بدن هستن. وجود مشکل در اونها برای بقیۀ اندام‌ها هم مشکل ایجاد می‌کنه. تا دیر نشده علائمت رو به متخصص گوش، حلق و بینی بگو و مشاورۀ آنلاین بگیر​

دریافتِ مشاوره

علت‌های مشاهدۀ خون در مدفوع می‌تواند هموروئید، بواسیر، کولیت روده و… باشه. برای تشخیص و درمان درست و به موقع، تا دیر نشده علائمت رو به متخصص گوارش بگو و مشاورۀ آنلاین بگیر​

دریافت مشاوره

اختلال خواب اگه جدی گرفته نشه، سلامت جسم و روان رو درگیر می‌کنه. تا دیر نشده علائمت رو به متخصص اعصاب و روان بگو و مشاورۀ آنلاین بگیر​

دریافت مشاوره

دردهای اسکلتی یکی از شایع‌ترین علائم ایرانی‌هاست، تا دیر نشده علائمت رو به متخصص طب فیزیکی و توانبخشی بگو و مشاورۀ آنلاین بگیر​

دریافت مشاوره

سردرد علت‌های مختلفی داره؛ از اضافه وزن گرفته تا اختلال در هورمون‌ها. برای تشخیص درست علت سردردت تا دیر نشده علائمت رو به متخصص مغز و اعصاب بگو و مشاورۀ آنلاین بگیر​

دریافت مشاوره

سرطان معده سومین سرطان شایع ایران است. همین حالا علائمت رو به متخصص گوارش بگو و مشاورۀ آنلاین بگیر

دریافتِ مشاوره

تا دیر نشده علائمت رو به متخصص گوش، حلق و بینی بگو و مشاورۀ آنلاین بگیر

دریافت مُشاوره

تا دیر نشده علائمت رو به متخصص ریه بگو و مشاورۀ آنلاین بگیر

دریافت مشاوره

تا دیر نشده علائمت رو به کارشناس روانشناس بگو و مشاورۀ آنلاین بگیر

دریافت مشاوره

معمولا روز‌های اول رابطه پر از احساسات شیرین و عاشقانه است؛ به طوری که تمام ساعات روز را به کسی که دوستش دارید فکر می‌کند. قطعا هیچ دوره‌ای از زندگی تا این حد احساس خوشبختی را تجربه نخواهید کرد. با گذشت زمان همه چیز به سمت معمولی شدن بازمی‌گردد. استرس‌های زندگی بیشتر می‌شود و ممکن است پس از مدتی این احساس نزدیکی و عاشقانه کمرنگ شود. کارشناسان معتقد هستند که هر چقدر از رابطه شما می‌گذرد، باید بیشتر برای استحکام و بهبود رابطه خود تلاش کنید. مشغله‌های کاری، استرس‌ها و رسیدگی به فرزندان نباید شما را از هم دور کند.

برای داشتن یک رابطه عاشقانه و پایدار باید هر روز، هر هفته و هر ماه برنامه مشخصی برای با هم بودن داشته باشید. می‌توانید صبح‌ها ۱۵ دقیقه در کنار همسرتان بنشینید، یا هم حرف بزنید و یکدیگر را نوازش کنید. یا آخر هفته‌ها برنامه مشخصی برای یک تفریح دو نفره در کنار هم داشته باشید. تمرینات زوج درمانی به شما کمک می‌کنند تا رابطه بهتری با شریک زندگی‌تان داشته باشید و در سخت‌ترین شرایط نیز با تکیه به کسی که دوستش دارید، احساس خوبی را تجربه کنید. در این مقاله از مجله درمانکده می‌توانید با ۵ تمرین زوج درمانی برای بهبود روابط بین همسران آشنا شوید.

با ۵ تمرین زوج درمانی برای بهبود روابط آشنا شوید

برای نزدیک شدن به شریک زندگی‌تان و تجربه لحظاتی عاشقانه و سرشار از آرامش باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید. هر چقدر از روزهای ابتدای آشنایی‌تان دور می‌شوید، باید بیشتر برای حفظ روابط خودتان تلاش کنید. بسیاری از زوج‌ها بعد از بچه‌دار شدن و زیاد شدن کار و مشغله، فراموش می‌کنند که لحظاتی را با هم سپری کنند و این کار موجب می‌شود تا هر روز بیشتر از همسرشان دور شوند. در ادامه این بخش می‌توانید با ۵ تمرین زوج درمانی برای بهبود روابط آشنا شوید.

اینفوگرافی ۵ تمرین زوج درمانی برای بهبود روابط
برای بهبود روابط با همسرتان سعی کنید در طول روز لحظاتی را با هم سپری کنید، از همسرتان قدردانی کنید و برای گوش دادن به حرف‌های او و لمس کردنش وقت بگذارید.

۱- برای با هم بودن برنامه‌ریزی کنید

وقت گذراندن با کسی که دوستش دارید، یکی از اولویت‌های اصلی زندگی است. اجازه ندهید مشغله کاری، مشکلات مالی یا رسیدگی به فرزندان، شما و همسرتان را از هم دور کند. برای بیرون رفتن، قدم زدن و حتی صحبت کردن با هم برنامه مشخصی در هفته، ماه یا سال داشته باشید. مثلا طبق برنامه آخر هفته‌ها با هم به پیاده‌روی بروید. در روز سال نو دو نفره به کافی‌شاپ بروید و برخی از روزهای سال را برای تماشای فیلم، خرید یا سینما رفتن مشخص کنید. تعیین تاریخ‌های خاص برای وقت‌گذرانی با کسی که دوستش دارید، به شما کمک می‌کند تا زمان بیشتری برای صحبت کردن در مورد رویاهایتان با هم داشته باشید و در کنار هم لحظاتی به‌یادماندنی را تجربه کنید.

زمان‌هایی که با هم هستید بیشتر در مورد خودتان، احساسات‌تان و رویاهایی که در سر دارید صحبت کنید و سعی کنید لحظاتی سرشار از امید، عشق و خوشحالی را در کنار هم تجربه کنید.

۲- قدردانی کردن را تمرین کنید

شکی نیست که شما برای همه کارهایی که همسرتان از صبح تا شب انجام می‌دهد، قدردان او هستید؛ اما باید برای قدردانی از او کاری انجام دهید. برای مثال می‌توانید بعد از این که همسرتان چای یا قهوه شما را آماده کرد؛ از او تشکر کنید و یا پیشانی‌اش را ببوسید. صبح‌ها قبل از این که به سر کار بروید، ۱۵ دقیقه با همسرتان صحبت کنید و از او برای همه کارهایی که انجام می‌دهد قدردانی کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که قدردانی کردن موجب افزایش عزت‌ نفس و خوش‌بینی می‌شود. برای بهبود رابطه و انتقال احساسات مثبت سعی کنید هر روز به نحوی از همسرتان به خاطر تلاش‌هایی که می‌کند، تشکر کنید.

بیشتر بدانید:صفر تا صد یک رابطه خوب

تصویر مردی که پیشانی همسرش را می‌بوسد.
قدردانی از همسرتان را تمرین کنید و هر روز از او برای کارهایی که انجام می‌دهد تشکر کنید.

۳- در طول روز حتما همسرتان را لمس کنید

برای بهبود یک رابطه عاشقانه و افزایش صمیمیت باید هر روز همسرتان را به هر طریقی که دوست دارید لمس کنید. می‌توانید او را نوازش کنید، لحظاتی یکدیگر را در آغوش بگیرید و یا با گرفتن دستان هم احساس‌تان را به او منتقل کنید. فراموش نکنید که داشتن یک رابطه جنسی سالم برای تحکیم روابط شما ضروری است، اما گاهی‌اوقات یک لمس کردن ساده و یک آغوش امن و عاشقانه می‌تواند بهترین احساسات را به شما و همسرتان ببخشد.

برای شروع می‌توانید ۱۵ دقیقه در روز را به لمس کردن همسرتان اختصاص دهید.  در این مدت می‌توانید دستان هم را بگیرید و با هم صحبت کنید. گاهی‌اوقات همسرتان را در آغوش بگیرید و اجازه دهید او احساس آرامش و امنیت را با تمام وجود تجربه کند.

بیشتر بدانید:فواید رابطه جنسی که احتمالا از آن‌ها بی خبرید!

۴- برای گوش کردن به حرف‌های هم وقت بگذارید

در طول روز باید حداقل ۳۰ دقیقه برای گوش کردن به حرف‌ها و نگرانی‌های همسرتان وقت بگذارید. در این ۳۰ دقیقه باید هر فرد ۱۵ دقیقه در مورد نگرانی‌ها، مشکلات و موضوعاتی که ذهن او را درگیر می‌کند، صحبت کند. سعی کنید با دقت به همسرتان گوش دهید و او را تایید کنید. هنگام صحبت کردن حتما با هم تماس چشمی داشته باشید و به او پاسخ دهید. این گوش دادن فعال و پاسخ دادن به همسرتان نشان می‌دهد که شما حرف‌های او را به خوبی می‌شنوید و به او توجه ویژه دارید. مطالعات نشان می‌دهد که گوش دادن فعال موجب می‌شود تا همسر شما احساس حمایت عاطفی بیشتری را تجربه کند و احساس کند که شما او را درک می‌کنید.

گوش کردن به صحبت‌های همسرتان به او احساس راحتی، امنیت و آرامش می‌دهد و از بروز نگرانی و مشکلات احتمالی در زندگی نیز جلوگیری می‌کند.

تصویر زن و شوهری که در حال صحبت کردن با هم هستند.
سعی کنید در طول روز حداقل ۳۰ دقیقه برای صحبت کردن با همسرتان وقت بگذارید. در این مدت حتما به چشم‌های همسرتان نگاه کنید و صحبت‌های او را تایید کنید.

۵- برای سرگرمی‌های دو نفره وقت بگذارید

یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های زندگی زوج‌ها در اوایل آشنایی، امتحان کردن تجربه‌های جدید است. معمولا در  روزهای ابتدای آشنایی اکثر زوج‌ها به رستوران‌های جدید می‌روند، غذاهای جدید را امتحان می‌کنند و بیشتر از همیشه برای سفر برنامه‌ریزی می‌کنند. برای این که همیشه زندگی‌تان پر از لحظات جذاب و هیجان‌انگیز باشد، باید بیشتر برای تفریح و سرگرمی دو نفره‌تان وقت بگذارید. سعی کنید حداقل ماهی یک بار به رستوران بروید، برای سفر در طول سال برنامه‌ریزی کنید و عکس‌های دو نفره بگیرید.

معمولا مهم‌ترین دلیل خسته شدن زوج‌ها یکنواخت شدن زندگی است. سعی کنید برای تقویت روابط خودتان زمان مشخصی را به تفریح اختصاص دهید. می‌توانید آخر هفته‌ها غذا درست کنید و به پارک بروید و یا در رستورانی که از آن خاطره خوبی دارید، غذا بخورید. در طول سال یک حساب جداگانه برای سفر داشته باشید و کمی پول برای سفر پس‌انداز کنید و حداقل سالی یک بار به مسافرت بروید.

یک تمرین ساده زوج درمانی برای بهبود روابط این است که یک لیست از فعالیت‌های سرگرم‌کننده‌ای که دوست دارید را تهیه کنید و هر ماه یکی از این فعالیت‌ها را انجام دهید. مطمئن باشید با همین ترفندهای ساده می‌توانید احساس بهتری را در کنار هم تجربه کنید.

سخن نهایی در مورد تمرین زوج درمانی

برای داشتن یک رابطه پایدار و عاشقانه باید هر دو شما تلاش کنید. قدردانی کردن را یاد بگیرید و محبت کردن به همسرتان را تمرین کنید. فراموش نکنید در طول ماه حتما روزهایی را به بیرون رفتن، تفریح و سرگرمی‌های دو نفره اختصاص دهید. گاهی‌اوقات یادداشت‌های عاشقانه برای همسرتان بنویسید و پیام‌های عاشقانه برای او بفرستید. احساسات خود را بروز دهید و هر روز با همسرتان در مورد نگرانی‌ها و احساساتی که دارید، صحبت کنید. اگر در روابط خود با همسرتان دچار مشکل شده‌اید و نیاز به مشاوره با یک روانشناس دارید، می‌توانید به صورت آنلاین یا حضوری با روانشناسان و روانپزشکان درمانکده ارتباط برقرار کنید.

 منابع: verywellmind، perspectivesoftroy

Loading



source

توسط