با این که بیش‌تر تایتان‌هایی که در دنیای Attack on Titan دیده می‌شوند، بی‌خرد و بی‌عقل به چشم می‌آیند ولی ۹ تایتان بنیادین وجود دارند که جدا قرار می‌گیرند. یکی از این تایتان‌ها، تایتان زرهی است که مخاطبان در ابتدای این سری با او آشنا شدند. بدن تایتان زرهی پوشیده از بخش‌های سختی هستند که آسیب رساندن به او را چالش‌برانگیز می‌کنند.

با این که نام تایتان زرهی نمایانگر بزرگ‌ترین ویژگی اوست ولی این تنها بخش ویژه‌ی بدن این تایتان به شمار نمی‌آید. در طی ماجرای Attack on Titan چندین ویژگی دیگر از بدن تایتان زرهی آشکار می‌شود تا نشان دهد این موجود چه میزان تحسین‌برانگیز و کارآمد (و کمی ناکارآمد) محسوب می‌شود.


پوشش زرهی

همان گونه که گفته شد، یکی از نمایان‌ترین ویژگی‌های بدن تایتان زرهی از نامش مشخص است. بدن این تایتان در حالت عادی در سراسر خود بخش‌های همچون زره دارد. البته بخش‌هایی از بدنش که نیاز به تکان خوردن دارند با قسمت‌های سخت پوشیده نشده‌اند. این نواحی سفت و سخت به میزانی پایداری از خود نشان می‌دهند که می‌توانند در برابر گلوله توپ‌ها و شمشیرهای فلزی بسیار بادوام سپاه دیده‌بانی ایستادگی کنند. از دیگر نمونه‌های پایداری این بخش‌های سخت می‌توان به شکاندن دیوار ماریا و برخورد سرراست با تایتان غول‌پیکری که از روی دیوار رُز سقوط کرد اشاره داشت.

با این که دیگر تایتان‌ها نیز از چنین بخش‌های سخت و سفت در بدن خود بهره می‌برند ولی تایتان زرهی از این جهت ویژه است چرا که این قسمت‌ها به طور همیشگی باقی می‌مانند، در حالی که دیگر تایتان‌ها تنها می‌توانند بخش‌های گوناگون بدن خود را به شکل گذرا سفت کنند. همچنین تایتان زرهی نشان داده که می‌تواند بخش‌های نرم پوست خود را نیز سفت کند (همچون سخت کردن انگشتانش برای بالا رفتن از دیوار) یا قسمت‌هایی از زره خود را جدا سازد تا تندتر و راحت‌تر تکان بخورد (که خود به خود آسیب‌پذیرتر می‌شود).


مطلب پیشنهادی:هزارپای درخشان Attack On Titan چیست؟خاستگاه همه‌ی مواد ارگانیک
هزارپای درخشان Attack On Titan چیست؟

نیرو و شتاب بهبودیافته

تایتان زرهی از سویه‌ی نیروی فیزیکی یکی از قدرتمندترین تایتان‌ها بین ۹ تایتان بنیادین Attack on Titan به شمار می‌آید. در یکی از مبارزات ابتدایی این تایتان با تایتان یورش دیدیم که چگونه تایتان زرهی با مشت‌های خود نیمی از چهره‌ی دیگر تایتان را نابود کرد. تایتان مورد بحث همچنین به میزانی نیرومند است که تایتان‌های هم‌اندازه‌ی خود را بلند و به سمتی پرتاب کند.

با این که تایتان زرهی جزو تایتان‌های چاپک محسوب نمی‌شود ولی از معدود تایتان‌هایی‌ست که نشان داده شد با شتاب گرفتن به سرعت بدود. همان گونه که پیش‌تر گفته شد، ترکیب شتابش با بخش‌های زرهی بدن، او را تبدیل به دژکوب کارآمدی می‌کند که می‌تواند کم و بیش هر چیزی را از سر راه بردارد. حرکت انفجاری ابتدایی تایتان زرهی به میزانی نیرو دارد که می‌تواند ساخته‌های پیرامون را از هم بپاشاند.

جا به جایی هوشیاری

یکی از پیچیده‌ترین و دور از انتظارترین ویژگی‌های تایتان زرهی این است که می‌تواند کارکرد مغزش را به دیگر بخش‌های بدن خود جا به جا کند. البته انگار او می‌تواند این جا به جایی را هم در حالت تایتان و هم در حالت انسانی خود انجام دهد. یک بار این رویداد زمانی رخ داد که از ناحیه گردن آسیب دیده بود ولی توانست به میزانی هوشیار بماند که تبدیل به تایتان زرهی شود. کمی پس از آن نیز در حالت تایتانی به میزانی آسیب دید که سر کاربر نابود شد ولی با این وجود توانست هوشیاری‌اش را در کل بدن تایتان به وسیله‌ی سیستم عصبی جا به جا کند تا از بین نرود.

هر چند این تواناییِ بسیار کارآمد انگار به سختی اجرا می‌شود و کم‌تر کسی به سراغش می‌رود. نمایانگرش نیز هنگامی‌ست که سر کاربر تایتان زرهی بهبود پیدا می‌کند ولی از رویدادهایی که به تازگی برایش رقم خورده است چیزی به یاد نمی‌آورد. در طول داستان Attack on Titan، تنها این ویژگی برای تایتان زرهی به نمایش کشیده می‌شود و مشخص نیست دیگر تبدیل‌شوندگان تایتان هم می‌توانند این کار را انجام دهند یا خیر.

بهبود گزینشی

این ویژگی بیش‌تر به کاربر تایتان زرهی مربوط می‌شود تا خود تایتان. بهبود و التیام آسیب و زخم‌ها یک ویژگی‌ست که همه‌ی کاربران و تبدیل‌شوندگان به تایتان از آن بهره می‌برند. نکته‌ی جالب این است که انگار برخی از این انسان‌ها می‌توانند برگزینند که کِی و چه میزان آسیب‌هایشان بهبود پیدا کنند. کاربر تایتان زرهی در طی ماجرای Attack on Titan در دوره‌ای به طور خودخواسته برگزید تا زخمش بهبود پیدا نکند تا پوشش لو نرود.

از بین دیگر کاربران تایتان که در طی روایت Attack on Titan حضور دارند، کاربر تایتان یورش (و شاید کاربر تایتان جانور) نیز این ویژگی را از خود نشان می‌دهد. آشکار نیست که آیا این ویژگی تنها برای برخی تبدیل‌شوندگان به تایتان ممکن است یا همه‌ی آن‌ها ولی در طول Attack on Titan تنها دو (یا سه) کاربر تایتان این ویژگی را از خود نشان می‌دهند.


مطلب پیشنهادی:10 تا از بزرگ‌ترین پیروزی‌های تاریخ انیمهپیروزی‌های حماسی در تاریخ انیمه!
10 تا از بزرگ‌ترین پیروزی‌های تاریخ انیمه

ناکارآمدی در دفع گرما

یک ویژگی که در بین همه‌ی تایتان‌ها دیده می‌شود این است که از بدن خود گرما را بیرون می‌رانند. معمولاً این اتفاق با خروج میزان فراوانی بخار از بدن تایتان‌ها رخ می‌دهد. بیش‌تر، این ویژگی را با تایتان غول‌پیکر می‌شناسیم اما باقی تایتان‌ها نیز در مقیاس کم‌تر با بخار داغ سر و کار دارند.

دردسر تایتان زرهی از آن جهت که بدنش با بخش‌های سخت پوشیده شده این خواهد بود که مجبور است بخش فراوانی از بخار را از دهانش بیرون دهد. شاید این ویژگی خیلی ریز به چشم آید ولی می‌تواند اشاره‌ای به ناکارآمدی تایتان زرهی در دفع گرما باشد.

source

توسط