خوشحال اما نگران؛ صدها فلسطینی رو به شمال باریکه غزه دارند
 

صدها فلسطینی آواره، بدنبال توافق چهار روزه آتش‌بس حماس با اسرائیل، جنوب باریکه غزه را به مقصد خانه‌های خود در شمال این باریکه با هر وسیله ممکن و حتی پای پیاده، ترک کرده‌اند.

خان یونس در جنوب باریکه غزه در اولین روز آتش‌بس  در روز جمعه ۲۴ نوامبر، مملو از جمعیتی بود که بی توجهه به اعلامیه‌های هشدار اسرائیل که از هوا پخش می‌شد، رو به شمال غزه داشتند.

احمد وائل، یکی از این صدها فلسطینی است که می‌گوید:«هم‌اکنون بسیار خوشحالم، احساس راحتی می کنم. به خانه‌ام برمی‌گردم، دل‌هایمان آرام است، به‌ویژه اینکه یک آتش‌بس رسمی چهار روزه جاری است، رفتن به خانه بهتر از زندگی در چادرهاست. من از نشستن در آنجا، بدون آب و غذا، بسیار خسته‌ام. در خانه خود می‌توانیم زندگی کنیم، چای بنوشیم و با آتش اجاق نان درست کنیم».

سازمان ملل متحد می‌گوید دو سوم از جمعیت ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری باریکه غزه، از جمله اکثر ساکنان شهر غزه و نیز شمال باریکه غزه که در بمباران و گلوله‌باران ارتش اسرائیل نابود شده است، بی‌خانمان شده‌اند.

قریب به اتفاق بی‌خانمانان در شهر جنوبی باریکه غزه، خان یونس، اسکان موقت یافته‌اند، شهری که قرار بود امن باشد اما از حملات اسرائیل در امان نبوده است، هرچند ویرانی‌های آن قابل مقایسه با شهر غزه نیست.
 

گروهی از صدها فلسطینی که از جنوب رو به شمال باریکه غزه دارند، عکس از خبرگزاری فرانسه


source

توسط jahankhabari.ir