ایلان ماسک در آخرین جنجال خود، ویدیو ضد گلوله بودن پیکاپ سایبرتراک تسلا را منتشر کرد و دهان تمام منتقدان جهان را بست! در ادامه شاهد ملاقات تفنگ MP5 با وانت برقی تسلا خواهیم بود.

اجازه دهید تا کمی به عقب بازگردیم؛ یعنی دقیقا زمانی که ایلان ماسک به همراه پیکاپ برقی تسلا روی صحنه آمد و ادعای ضدگلوله بودن آن را مطرح کرد، اما شیشه پیکاپ برقی ایلان ماسک با یک ضربه ساده شکست! شرکت تسلا از آن مراسم تا به امروز، راه زیادی را طی کرده است؛ راهی که باعث می‌شود تا با افتخار، تفنگ ام پی 5 را به سمت سایبرتراک نشانه رود و ضدگلوله بودن آن را ثابت کند!

تست ضد گلوله بودن پیکاپ سایبرتراک تسلا

همانطور که خبر دارید، شب گذشته و با حضور ایلان ماسک، پیکاپ برقی سایبرتراک تسلا رسما معرفی شد و قابلیت‌های شگفت انگیزی مثل شتاب صفر تا صد فوق العاده را از خود نشان داد. سپس به سراغ مسابقه پیکاپ Cybertruck با پورشه 911 رفتیم که این رقابت، عرق شرم را بر پیشانی آلمانی‌ها جاری کرد. بعد از آن شاهد تبدیل شدن وانت برقی ایلان ماسک به یک تریلی 5 تنی بودیم و در نهایت، گل سر سبد مجلس یعنی قابلیت ضد گلوله بودن سایبرتراک راه مشاهده کردیم.

پیکاپ برقی ضدگلوله سایبرتراک

همانطور که در ویدیو بالا مشاهده کردید، تست ضد گلوله بودن سایبرتراک توسط چند سلاح مختلف به نمایش گذاشته شد که پیکاپ برقی تسلا در برابر تمام آن‌ها، حتی خم به ابرو نیاورد و با غرور فراوان، به کار خود ادامه داد.

پیکاپ برقی ضدگلوله سایبرتراک

شکستن شیشه پیکاپ سایبرتراک با پرتاب سنگ در سال گذشته

در این ویدیو شاهد گلوله‌های مختلف از سلاح هایی نظیر اسلحه کالیبر 45 تامی گان، اسلحه 9 میلی متری سری گلاک و سلاح خودکار 9 میلی متر MP5-SD بودیم که نزدیک به صدها گلوله را به سمت بدنه‌ی پیکاپ برقی تسلا روانه کردند.

پیکاپ برقی تسلا مثل کوه محکم و ضدگلوله است

وانت برقی تسلا ضد گلوله

اما چه چیزی باعث می‌شود که سایبرتراک ضدگلوله باشد و در برابر این همه فشار، حتی سوراخ نشود! جواب در ورق‌های استفاده شده در این خودرو قرار دارد. بدنه‌ی پیکاپ برقی تسلا از ورق‌های «استیل اولترا هارد x30» ساخته شده است که ضخامت و عرض آن‌ها به 3 میلی متر می‌رسد. درک این عدد شاید برای افراد غیر فنی سخت باشد پس اجازه دهید تا یک مثال بزنیم. ورق استفاده شده در بدنه‌ی خودروهای معمولی آمریکایی که استاندارد SAE را دارند، معمولا یک ورق 0.7 تا 1 میلی متر است. ویدیوهای بیشتر از این پیکاپ جنجالی را می‌توانید در بخش اخبار خودرو گجت نیوز دنبال کنید.

source

توسط