در لیست بهترین گوشی 2023 قصد داریم برترین موبایل هایی که سال آینده به بازار عرضه می‌شود را معرفی کنیم. اگر می‌خواهید با پرچمداران و بهترین گوشی های ۲۰۲۳ آشنا شوید، تا انتها در کنار آلومگ بمانید.

هنوز چند ماهی با شروع سال 2023 میلادی فاصله داریم و از همین حالا، وب‌سایت‌های مختلف در حال صحبت در مورد آینده تلفن های هوشمند هستند. پیش‌تر در یک پست جنجالی، بهترین گوشی های 2022 را به شما معرفی کردیم؛ حالا نیز سراغ محصولاتی رفته‌ایم که قرار است در سال آینده میلادی در اختیار کاربران قرار بگیرند.

اینکه هر ساله یک یا دو پرچمدار توسط کمپانی‌های مطرح دنیا معرفی می‌شود، موضوعی نیست که بتوان آن را انکار کرد، اما هنوز در مورد محصولات بسیاری از این برندها مانند وان پلاس، موتورولا، لنوو، ایسوس، اینفینکس، ویوو، اوپو، ال جی، سونی و … اطلاعاتی در دست نیست. به علاوه، گوشی های سری آیفون 14 نیز به تازگی معرفی شده‌اند و هنوز اطلاعات چندانی در مورد آیفون 15 در دست نیست. در آن سو، اعلام شده بود که احتمال دارد گوشی انعطاف پذیر اپل به عنوان بهترین گوشی 2023 روانه بازار شود، اما چنین اتفاقی نیفتاد. همین موارد نیز باعث شده تا ما صرفا محصولاتی را معرفی کنیم که اطلاعات کافی در مورد آنها منتشر شده است.

به نظر می‌رسد امسال، گوشی های انعطاف پذیر جایگاهی ویژه‌تر از قبل پیدا خواهند کرد و بسیاری از کمپانی‌های بزرگ، موبایل های منعطف خود را به عنوان قویترین و برترین گوشی های سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه خواهند کرد. البته، از آنجایی که این فناوری هنوز نوپاست، احتمالا محصولات مبتنی بر آن نیز بسیار بالا خواهد بود.

نباید فراموش کرد که عرضه برخی از موبایل هایی که در ادامه معرفی خواهند شد، ممکن است به تعویق بیفتد یا حتی این احتمال وجود دارد که سازندگان، برنامه‌های خود را برای عرضه این محصولات تغییر دهند. با این وجود، ما تلاش می‌کنیم سراغ آن دست از موبایل های 2023 برویم که احتمال بیشتری در عرضه آنها وجود دارد.

بهترین گوشی های ۲۰۲۳

همان‌طور که انتظارش را دارید، برندهای بزرگی مانند سامسونگ، شیائومی و هواوی از پرکارترین سازندگان تلفن های هوشمنند هستند و به نظر می‌رسد این شرکت‌ها، سهم قابل توجه در میان گوشی های سال 2023 خواهند داشت.

توجه داشته باشید این لیست، رفته‌رفته با معرفی محصولات جدیدتر، آپدیت خواهد شد. در نتیجه، در آن می‌توانید بهترین گوشی های موبایل ۲۰۲۳ از تمامی برندهای کوچک و بزرگ جهان را مشاهده کنید.

گوشی های سری آیفون 15

آیفون 15 بهترین گوشی 2023

صحبت در مورد بهترین گوشی جهان 2023 را با یکی از گران‌ترین و مورد انتظارترین محصولات یعنی گوشی های سری آیفون 15 آغاز می‌کنیم؛ تلفن های هوشمندی که سپتامبر 2023 در قالب چهار نسخه مختلف استاندارد، پلاس، پرو و پرو مکس پیش روی همگان قرار گرفتند.

نسخه ساده‌تر این تلفن های هوشمند از تراشه A16 اپل و نسخه‌های قوی‌تر از تراشه A17 Pro بهره برده و به عنوان قوی‌ترین تلفن های هوشمند جهان نیز شناخته می‌شوند. اپل در تولید این گوشی ها، باز هم از نمایشگرهای بسیار کم‌حاشیه سوپر رتینا استفاده کرده است تا تجربه‌ای تکرارنشدنی از کار کردن با یک اسمارت فون برای شما رقم بخورد. این گوشی ها همچنین به دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی مجهز هستند و می‌توانند تصاویر را با وضوحی فوق‌العاده ثبت کنند.

سامسونگ Galaxy S23 Ultra : بهترین گوشی 2023 سامسونگ

سامسونگ گلکسی S23
از راست به چپ: نسخه اولترا / پلاس / استاندارد

امسال سامسونگ با اضافه کردن تمام قابلیت‌های محصولات سری Galaxy Note به پرچمدار محبوب خود یعنی Galaxy S22 Ultra، نشان داد که دیگری خبری از گوشی های سری نوت نیست و این غول کره‌ای، در عوض قصد دارد روی گوشی های انعطاف‌پذیر سری Galaxy Z کار کند.

حالا نسل جدید این تلفن هوشمند یعنی گلکسی S23 اولترا با ویژگی‌های بهتر از قبل مانند توان پردازشی بالاتر، دوربین بهتر، باتری قوی‌تر و امکانات بیشتر به دست کاربران رسده است. گوشی گلکسی S23 Ultra به عنوان بهترین گوشی 2023 سامسونگ به دوربین پشتی 5 گانه با سنسور اصلی 200 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی و نمایشگر 6.8 اینچی +2K مجهز شده است و یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی، نیروی مورد نیاز آن را تامین خواهد کرد. به علاوه، قلم هوشمند این موبایل جدید هم امکاناتی به‌مراتب بیشتر از قبل داشته و روی خود موبایل قرار می‌گیرد. تراشه Snapdragon 8 Gen 2 هم قدرت‌بخش این دستگاه خواهد بود.

گلکسی S23 Plus در آن سو، از نمایشگر کوچکتر 6.6 اینچی با وضوح +1080p بهره می‌برد و دوربین پشتی سه گانه 50 مگاپیکسلی به کاربران کمک می‌کند تا تصاویر دلخواه‌شان را ثبت کنند. باتری این گوشی همچنین 4700 میلی‌آمپر ظرفیت دارد.

آخرین محصول که در واقع مدل پایه از خانواده S23 و یکی از بهترین گوشی های ۱۴۰۲ به حساب می‌آید، با نمایشگر 6.1 اینچی و باتری 3900 میلی‌آمپر ساعتی به دست کاربران خواهد رسید تا سامسونگ بتواند سهم قابل توجهی از بازار پرچمداران سال جدید را از آن خود کند.

سامسونگ Galaxy Z Fold 5

سامسونگ Galaxy Z Fold 5
سامسونگ Galaxy Z Fold 5

گلکسی Z Fold 4، بهترین موبایل انعطاف‌پذیری بود که سامسونگ در اختیار کاربران قرار داد و به دنبال جاه‌طلبی‌های این شرکت کره‌ای، حالا انتظار می‌رود بتوانیم گلکسی Z Fold 5 را به عنوان یکی از بهترین گوشی های ۲۰۲۳ مشاهده کنیم. احتمالا این تلفن هوشمند با طراحی باریک‌تر، سرعت شارژ بیشتر و همچنین قلم هوشمند S-Pen در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

هواوی +Mate 60 Pro : بهترین گوشی 2023 هواوی

هواوی میت 60 پرو پلاس

بهترین گوشی 2023 هواوی که شایعات بسیاری در مورد آن منتشر شد، محصولات سری Mate 60 بودند. اگرچه از زمان تحریم هواوی و عدم امکان استفاده این برند از سیستم عامل اندروید، هواوی با مشکلات بسیاری همراه شده، اما هنوز هم محصولات آن طرفداران زیادی دارد.هواوی همیشه با ارائه امکانات و نوآوری‌های انقلابی شناخته می‌شود؛ نسل جدید این محصولات هم از این قاعده مستثنی نیست و کاربران می‌توانند این محصولات در سه نسخه استاندارد، پرو و پرو پلاس خریداری کنند.

گوشی میت 60 پرو پلاس به عنوان یکی از بهترین گوشی های سال ۲۰۲۳، نمایشگری از نوع LTPO OLED با پشتیبانی از طیف رنگ یک میلیاردی داشته و روی آن می‌توان تراشه پرقدرت Kirin 9000s را پیدا کرد. چیزی که این محصول را از رقبای خود متمایز می‌کند، سیستم دوربین سه گانه پشتی با سنسورهای 48 + 48 + 40 مگاپیکسلی است؛ در بخش جلویی هم می‌توان ترکیب یک دوربین 13 مگاپیکسلی و دوربین TOF 3D را پیدا کرد. گفتنی‌ست باتری 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی این تلفن هوشمند، با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 88 وات و شارژ سریع بدون سیم 50 وات در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

هواوی Mate X5

هواوی میت ایکس 5

اگر به دنبال بهترین گوشی انعطاف پذیر سال 2023 هستید، احتمالا بتوان گوشی میت X5 هواوی را به عنوان یکی از این محصولات معرفی کرد. این گوشی انقلابی، نمایشگر 7.85 اینچی با صفحه پشتی 6.4 اینچی دارد و از شیشه Kunlun هم برای محافظت از آن استفاده شده است. در کنار چیپست Kirin 9000s، روی این محصول می‌توان دوربین سه گانه پشتی با سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی در کنار سنسورهای 12 و 13 را پیدا کرد. سیستم تماس تلفنی و پیام رسانی ماهواره ای هم دیگر ویژگی مهم این اسمارت فون به حساب می‌آید.

شیائومی 14 پرو : بهترین گوشی 2023 شیائومی

شیائومی 14 پرو

گوشی 13 پرو شیائومی، به عنوان یکی دیگر از بهترین گوشی های سال ۲۰۲۳ شناخته شده و با مشخصات فنی بسیار عالی خود می‌تواند رقابت را برای دیگر کمپانی‌ها مانند سامسونگ و هواوی دشوار کند. پرچمدار 2023 شیائومی با سه دوربین 50 مگاپیکسلی در بخش پشتی و یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی در بخش جلویی همراه شده است. این گوشی همچنین از تراشه جدیدتر و قوی‌تر Snapdragon 8 Gen 3 در کنار نمایشگر +2K و تراکم بیش از 500 پیکسل در هر اینچ تولید به دست کاربران می‌رسد تا ما با یکی از خاص‌ترین محصولات موجود در بازار روبه‌رو باشیم. فناوری شارژ فوق سریع هم یکی دیگر از ویژگی‌های مورد انتظار در مورد این تلفن هوشمند است.

آیا Xiaomi 13 Pro می‌تواند بهترین گوشی 2023 با سیستم عامل اندروید باشد یا سامسونگ پیروز نهایی خواهد بود؟

گوگل Pixel 8 و Pixel 8 Pro : از انواع بهترین گوشی 2023

گوگل پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو

اکتبر امسال، سرانجام پرچمداران جدید اهالی سیلیکون ولی به عنوان بهترین گوشی های 2023 گوگل در قالب دو مدل استاندارد و پرو از راه رسیدند. اصلی‌ترین ویژگی این تلفن های هوشمند، عملکرد بسیار عالی آنها در عکاسی در کنار استفاده از تراشه اختصاصی و بسیار قدرتمند Tensor G3 گوگل است.

گوگل پیکسل 8، نمایشگر 6.2 اینچی از نوع OLED دارد، در حالی که پیکسل 8 پرو با نمایشگر 6.7 اینچی LTPO OLED به فروش می‌رسد. هر دو این گوشی های موبایل به تراشه 4 نانومتری Tensor G3 با پردازنده 9 هسته‌ای مجهز هستند و می‌توانند کارها را با سرعتی بسیار عالی انجام دهند. گوگل به صورت پیش‌فرض از اندروید 14 بر روی این گوشی های موبایل استفاده کرده است؛ به علاوه، کاربران می‌توانند به وسیله دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی در بخش پشتی، تصاویری با وضوح خیره‌کننده ثبت کنند.

گوگل Pixel Fold

گوگل pixel fold

گوگل با عرضه گوشی های سری Pixel 8 نشان داد که می‌تواند رقیبی بسیار جدی برای شرکت‌های بزرگ این حوزه یعنی سامسونگ و اپل باشد؛ اما در مورد یک موبایل منعطف از سوی این شرکت چه نظری دارید؟ برخی افراد فکر می‌کردند که پیکسل 6 همان گوشی انعطاف پذیر گوگل است که سال 2021 عرضه شد، ولی هنوز خبری در این زمینه به گوش نمی‌رسید، تا آنکه گوش انعطاف پذیر جدید گوگل پیکسل فولد به عنوان یکی از بهترین موبایل های سال ۲۰۲۳ از راه رسید.

این اسمارت فون، نمایشگری 7.6 اینچی دارد که در حالت تاشو، اندازه آن به 5.8 اینچ می‌رسد. گوگل از تراشه Tensor G2 به همراه اندروید 13 با امکان ارتقا به اندروید 14 استفاده کرده است و کاربران می‌توانند تصاویر را با دوربین پشتی سه‌گانه و سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی، با وضوحی بسیار عالی ثبت کنند. در بخش جلویی هم دو سنسور 8 و 9.5 مگاپیکسلی تعبیه شده است که می‌توان روی عملکرد دقیق آنها حسابی ویژه باز کرد.

موتورولا Moto X40 : بهترین گوشی ۲۰۲۳ موتورولا

موتورولا Moto X30
موتورولا Moto X30

گوشی Moto X30 که در بازار جهانی با نام Edge 30 به فروش رسید، یکی از بهترین گوشی های سال 2022 و نخستین دستگاهی بود که به چیپست Snapdragon 8 Gen 1 مجهز شده بود. حالا مالک اصلی این شرکت یعنی «لنوو» در حال کار روی نسل جدید این دستگاه بوده و به نظر می‌رسد قرار است محصول جدیدش را با نام X40 و احتمالا تراشه Snapdragon Gen 2 به عنوان یکی از قویترین تلفن‌های هوشمند روانه بازار کند. موتو X40 همچنین می‌تواند بهترین گوشی 2023 موتورولا نیز باشد.

موتورولا Razr 40 Ultra

موتورولا ریزر 40 اولترا

موتورولا یکی دیگر از بهترین گوشی 2023 را با فناوری انقلابی نمایشگر انعطاف پذیر توسعه داده است تا در کنار بزرگانی مانند سامسونگ، هواوی و گوگل، حرفی برای گفتن داشته باشد.

موتورولا ریزر 40 اولترا که سال‌ها در انتظار عرضه آن به بازار بودیم، نمایشگری 6.9 اینچی از نوع Foldable LTPO AMOLED دارد و بعد از تا شدن به سمت داخل به شکل عمودی، اندازه آن به 3.6 اینچ می‌رسد. این گوشی از تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 قدرت گرفته و از اندروید 13 به عنوان سیستم نرم‌افزاری استفاده می‌کند. جالب است بدانید گوشی انعطاف پذیر موتورولا با نام های دیگری مانند موتو ریزر 2023 در چین و ریزر پلاس در آمریکا شناخته می‌شود.

اوپو Find N2 Flip

اوپو Find N2 Flip

تمام علاقه‌مندان به حوزه موبایل و کامپیوتر با کمپانی اوپو آشنا هستند؛ شرکتی که دسامبر سال 2021 با رونمایی گوشی Find N، با قدرتی بالا به دنیای گوشی های منعطف ورود پیدا کرد. حالا نسل بعدی این تلفن هوشمند تحت عنوان Find N2 Flip و با اسم رمز «دراگون فلای» به عنوان یکی از بهترین گوشی های سال 2023 رونمایی شده است. پرچمدار جدید اوپو در بخش جلویی به نمایشگر 6.8 اینچی LTPO AMOLED با وضوح 1080×2520، حداکثر شدت روشنایی 1600 نیت و نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی مجهز شده است و وقتی که آن را تا می‌کنید، نمایشگری 3.26 اینچی با رزولوشن 382×720 پیش روی شما قرار می‌گیرد.

چیپست +Dimensity 9000 شرکت مدیاتک، دوربین پشتی دوگانه 50 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی و پشتیبانی کامل از سیستم‌های ماهواره‌ای برای موقعیت‌یابی بهتر، از اصلی‌ترین ویژگی‌های این اسمارت فون هستند.

اوپو Find N3 Flip

اوپو فایند N3 فلیپ

امسال، اوپو یک موبایل دیگر به نام Find N3 Flip را نیز توسعه داده است که با ویژگی‌هایی ارتقایافته در مقایسه با نسل قبلی به فروش می‌رسد. برای مثال، سیستم دوربین در این گوشی تقویت شده است و روی آن می‌توان استاندارد IPX4 برای مقاومت در برابر پاشش آب را پیدا کرد. به علاوه، این‌بار سازندگان سراغ تراشه دایمنسیتی 9200 در یکی از بهترین تلفن های همراه 2023 رفته‌اند.

موتورولا ThinkPhone : یکی دیگر از بهترین گوشی های ۲۰۲۳

موتورولا ThinkPhone

بهترین گوشی ۲۰۲۳ موتورولا، محصولی کاملا جدید از سری ThinkPhone است که برای نخستین بار، توسط موتورولا و برند مادر آن یعنی لنوو رونمایی شده تا محصولات لنوو، حداقل از لحاظ اسمی و نام محصول، بیش از پیش با یکدیگر همراه شوند.

نمایشگر 6.6 اینچی P-OLED با نرخ تازه‌سازی 144 هرتزی، تراشه Snapdragon 8+ Gen 1، دوربین سلفی دوگانه 32+16 مگاپیکسلی و باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 68 وات، از ویژگی‌های اصلی این تلفن هوشمند هستند.

آنر Magic5 Ultimate

آنر Magic5 Ultimate

اگر در لیست بهترین گوشی 2023 به دنبال برند آنر هستید، باید بگوییم که مجیک 5 آلتیمیت با طراحی حرفه‌ای خود به عنوان یکی از تازه‌نفس‌ترین پرچمداران اینجاست تا شما را با مشخصه‌های سخت‌افزاری فوق‌العاده، حیرت‌زده کند!

گوشی آنر Magic5 Ultimate از صفحه نمایش 6.81 اینچی LTPO OLED بهره می‌برد و چیپست Snapdragon 8 Gen 2، به عنوان مغز متفکر در این محصول استفاده شده است. در بخش پشتی همچنین سه دوربین 50 مگاپیکسلی با لنزهای عریض، فوق عریض و همچنین پریسکوپی تله فوتو تعبیه شده تا بتوانید تصاویر مختلف را با بالاترین کیفیت ثبت کنید. دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی در کنار دوربین TOF 3D، حسگر اثر انگشت زیر صفحه اولتراسونیک و سیستم شارژ وایرلس 50 وات، از دیگر ویژگیهای قابل توجه در مورد گوشی جدید آنر هستند.

ریلمی GT3 : بهترین گوشی 2023 کمپانی ریلمی

ریلمی GT3

خوشبختانه ریلمی هم یک نامزد در لیست بهترین گوشی های 2023 دارد: GT3 که با زبان طراحی همیشگی ریلمی تولید شده و در بخش جلویی، نمایشگر آمولد آن با ویژگی‌هایی مانند توانایی نمایش یک میلیارد رنگ، پشتیبانی از +HDR10 و نرخ تازه‌سازی 144 هرتزی می‌تواند شما را مجذوب خود کند.

مهم‌ترین مشخصه در مورد برترین گوشی ۲۰۲۳ ریلمی، باتری 4600 میلی‌آمپری با پشتیبانی از تکنولوژی شارژ فوق سریع 240 واتی است که به گفته ریلمی می‌تواند ظرف 4 دقیقه، شارژ گوشی را از 1 تا 50 درصد و مجموعا 10 دقیقه، به 100 درصد برساند!

وان پلاس 11R

وان پلاس 11R

معرفی بهتری گوشی های ۲۰۲۳ بدون اشاره به پرچمدار جدید وان پلاس، هیچ لطفی ندارد. گوشی هوشمند OnePlus 11R که تراشه Snaprdragon 8+ Gen 1 در کنار نمایشگر Fluid AMOLED در آن خودنمایی می‌کند، دوربینی سه‌گانه با حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی در پشت دارد و خریداران احتمالا از شارژ سریع 100 واتی آن، خوشنود خواهند شد. نسبت صفحه به بدنه این گوشی هم به 90 درصد می‌رسد تا ما با یکی از کم‌حاشیه‌ترین نمایشگرهای موجود در بازار موبایل روبه‌رو باشیم.

زد تی ای نوبیا Z50 Ultra : بهترین گوشی 2023 برند مشهور ZTE

زد تی ای نوبیا Z50 Ultra

زد تی ای هم یکی دیگر از برندهای جهانی و بسیار مشهوری است که بهترین گوشی ۲۰۲۳ خود را با نام Z50 Ultra و امکاناتی فوق‌العاده عالی معرفی کرده تا همپای برندهایی مانند سامسونگ، بتوان نام این محصول را هم ذکر کرد.

جدای از نمایشگر بدون حاشیه 6.8 اینچی AMOLED و چیپست Snapdraon 8 Gen 2، باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی با شارژ سریع 80 وات را می‌توان از ویژگی‌های مهم این محصول دانست. قاب پشتی این تلفن هوشمند همچنین میزبان یک دوربین عریض 64 مگاپیکسلی، یک دوربین پریسکوپی تله فوتو 64 مگاپیکسلی و یک دوربین 50 مگاپیکسلی فوق عریض است تا کاربران بتوانند تصاویری ناب و فوق‌العاده را ثبت کنند.

سامسونگ Galaxy S23 FE : بهترین گوشی ۲۰۲۳ میان رده کره‌ای‌ها!

گلکسی s23 fe

بهترین گوشی سامسونگ 2023 بین محصولات میان‌رده که البته تفاوت چندانی با پرچمداران ندارد، گلکسی S23 FE است. نسل قبلی این گوشی با امکانات پیشرفته، دوربین قوی و قدرت پردازشی بسیار بالای خود، مورد تحسین بسیاری از افراد قرار گرفت. حالا هم کره‌ای‌ها، نسخه جدیدتر این گوشی با امکانات تازه‌تر توسعه داده‌اند تا باز هم موفقیت‌های گذشته تکرار شود. دوربین چهارگانه با سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی و لرزشگیر اپتیکال، 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی از مهم‌ترین ویژگی‌های این تلفن هوشمند هستند. سامسونگ در این گوشی از نمایشگر 6.4 اینچی Dynamic AMOLED 2X در کنار تراشه قدرتمند اسنپدراگن 8 نسل 1 استفاده کرده است تا این دستگاه، چیزی از پرچمداران دیگر، کم نداشته باشد. باتری 4500 میلی‌آمپری این گوشی با توان خروج 25 واتی نیز ظرف فقط 30 دقیقه، تا 50 درصد شارژ می‌شود. ویژگی‌ها بالا، بی‌شک گلکسی S23 FE را به یکی از بهترین گوشی های سال 2023 تبدیل می‌کنند.

ایسوس Rog Phone 7 Ultimate : بهترین گوشی 2023 گیمینگ

ایسوس rog phone 7 ultimate

با افزایش محبوبیت بازی‌های موبایلی در میان کاربران، نسل جدید گوشی های گیمینگ 2023 ایسوس به نام ROG Phone 7 Ultimate با ویژگی‌های فوق‌العاده از رسیده است تا تجربه‌ای کاملا متفاوت از بازی کردن برای کاربران رقم بخورد. این گوشی، نمایشگری 6.78 اینچی از نوع آمولد دارد و تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 با توانایی فوق‌العاده بالا در پردازش اطلاعات، اجرای بازی‌ها با بالاترین تنظیمات گرافیکی را ممکن خواهد کرد. از مهم‌ترین ویژگی‌های راگ فون 7 آلتیمیت به عنوان یکی از بهترین موبایل های سال ۲۰۲۳ می‌توان به نمایشگر 2 اینچی ثانوی OLED در بخش پشتی، بخش‌های حساس به فشار بر روی قاب پشتی و نمایشگر 165 هرتزی اشاره کرد.

ایسوس ZenFone 10 : بهترین موبایل 2023 برند ASUS

ایسوس زنفون 10

در میان گوشی های اندرویدی، یکی از کم‌زرق‌وبرق‌ترین و در عین حال پرقدرت‌ترین گوشی های هوشمند 2023 که می‌تواند هر کسی را مجذوب خود کند، ZenFone 10 ایسوس است. بر خلاف بسیاری از موبایل‌های بزرگ، این اسمارت فون به نمایشگری 5.92 اینچی با حاشیه‌های بسیار باریک در طرفین مجهز شده است و با نرخ تازه‌سازی 144 هرتزی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. همانند دیگر پرچمداران 2023، اسنپدراگون 8 نسل 2 مسئولیت مدیریت اطلاعات در این موبایل را بر عهده دارد. از دیگر ویژگی‌های مهم این گوشی همچنین می‌توان به دوربین 50 مگاپیکسلی با قابلیت Gimbal OIS، دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی و اندروید 13 اشاره کرد.

میزو 20 پرو : از بهترین گوشی های ارزان 2023 چینی

میزو 20 پرو

بازار پر رقابت تلفن های هوشمند باعث دوری بسیاری از برندها از این بازار شده است؛ Meizu یکی از همین شرکت‌هاست که به‌تازگی از گوشی های جدید سری 20 با مشخصه‌های عالی رونمایی کرده تا به جنگ برندهای صاحب‌نام دیگر برود.

میزو 20 پرو در کنار قیمت‌گذاری رقابتی، از نمایشگرهای بسیار باکیفیت LTPO OLED با رزولوشن 1440×3200 و تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 قدرت می‌گیرد. سازندگان از سه حسگر 50 مگاپیکسلی در بخش پشتی استفاده کرده‌اند تا بتوانید تصاویر را با بالاترین وضوح ثبت کنید. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی در کنار پشتیبانی از شارژ سریع 80 واتی هم از دیگر قابلیت‌های مهم این تلفن هوشمند به حساب می‌آیند.

وان پلاس Ace 2 Pro

وان پلاس ace 2 pro

یکی دیگر از بهترین گوشی های سال ۲۰۲۳ وان پلاس، مدل جدید و پرقدرت Ace 2 Pro است. این تلفن هوشمند در کنار زبان طراحی آشنا، با چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 به دست کاربران رسیده و حسگر اثر انگشت آن به صورت نوری در زیر نمایشگر تعبیه شده است. اما چیزی که سبب شده تا ما این گوشی را در لیست خود جای دهیم، باتری پرقدرت آن با پشتیبانی از شارژ سریع 150 واتی است تا قاتل پرچمداران باز هم با دستی پر بتواند رقبای قدیمی خود را مغلوب کند.

وان پلاس Open

وان پلاس اوپن

وان پلاس امسال با معرفی گوشی Open، سوار بر قطار گوشی های انعطاف پذیر شده است. این تلفن هوشمند، نمایشگری از نوع Foldable LTPO3 Flexi-fluid AMOLED با اندازه 7.82 اینچ در بخش داخلی دارد و روی آن می‌توان یک نمایشگر 6.31 اینچی LTPO3 Super Fluid OLED را نیز پیدا کرد.

به نظر می‌رسد وان پلاس با این گوشی می‌خواهد در آینده صنعت موبایل، یکی از بازیگران اصلی باشد، اما باید منتظر ماند و دید که تا چه اندازه در این زمینه موفق خواهد بود.

ریلمی GT5 240W : پرچمدار 2023 جدید Realme

ریلمی GT5 GT240w

ریلمی یک نماینده دیگر در لیست ما دارد و آن GT5 است؛ البته نسخه 240 واتی این گوشی هوشمند! بله؛ این گوشی موبایل ۲۰۲۳ از فناوری شارژ سریع 240 واتی بهره برده و به ادعای سازندگان، با پشتیبانی از فناوری Power Delivery می‌تواند باتری 4600 میلی‌آمپر ساعتی آن را ظرف فقط 80 ثانیه، تا 20 درصد شارژ کند! اگر یک حساب‌وکتاب ساده انجام دهیم، این یعنی برای شارژ کامل گوشی، به چیزی کمتر از 7 دقیقه زمان نیاز خواهید داشت که شگفت‌انگیز است.

آنر Magic V2

آنر مجیک وی 2

آنر نیز امسال به شکل جدی‌تری وارد دنیای گوشی های انعطاف پذیر شد تا بتواند در کنار برندهای دیگر، رقابت کرده و سهمی از بازار را به دست آورد. گوشی Magic V2، نمایشگری 7.92 اینچی در داخل داشته و در بخش بیرونی آن نیز می‌توان نمایشگری 6.43 اینچی را پیدا کرد. نکته قابل توجه در مورد این نمایشگر، پشتیبانی از فناوری جدید IMAX Enhanced در کنار دیگر تکنولوژی‌های مرسوم مانند +HDR10 است تا مجیک V2 را بتوان دستگاهی متمایز خواند.

سونی Xperia 5 V : یکی از نامزدهای بهترین موبایل سال 2023

سونی Xperia 5 V

به نظر می‌رسد سونی هنور قصد خروج از صنعت گوشی‌های موبایل را ندارد! یکی از گوشی های جدید این شرکت که به‌جرات می‌توان آن را در زمره انواع بهترین گوشی 2023 قرار داد، Xperia 5 V است که کاربران می‌توانند آن را با ویژگی‌هایی مانند نمایشگر 6.1 اینچی اولد، تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2، دوربین 48 مگاپیکسلس با لنزهای زایس و پشتیبانی از Native Sony Alpha خریداری کنند.

شیائومی Redmi K70 Pro : جدیدترین و بهترین گوشی ۲۰۲۳ شیائومی

شیائومی Redmi K70 Pro

یکی از جدیدترین محصولات شیائومی که در تاریخ 29 نوامبر معرفی شد، عضو جدید سری ردمی K بود که با مشخصه‌های فنی عالی خود، همگان را مجذوب خود کرد. ردمی K70 پرو به نمایشگر 6.67 اینچی اولد با نسبت صفحه به بدنه 89 درصدی مجهز شده و تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3، نقش قلب تپنده را در آن ایفا می‌کند. از آنجایی که این گوشی بیشتر یک موبایل گیمینگ محسوب می‌شود، روی قاب پشتی خبری از سیستم‌های عکس‌برداری پیشرفته نبوده و صرفا ماژولی با سه دوربین 50+50+12 مگاپیکسلی، مسئولیت ثبت تصاویر را بر عهده دارد. فناوری شارژ 120 واتی هم دیگر ویژگی قابل توجه در مورد این موبایل به حساب می‌آید.

آنر 100 پرو

آنر 100 پرو

نماینده دیگر برند آنر در لیست ما، مدل 100 پرو است که با طراحی منحصربه‌فرد و آرایش خاص دوربین پشتی، توجه بسیاری از افراد را در زمان معرفی به خود جلب کرد. این آرایش خاص، میزبان دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی در کنار دو سنسور 32 و 12 مگاپیکسلی با بهره‌مندی از انواع فناوری‌های روز مانند لرزشگیر اپتیکال بوده و در بخش جلویی نیز دوربینی 50 مگاپیکسلی را برای سلفی‌بازان دارد. از ویژگی‌های مهم این موبایل به عنوان یکی از بهترین گوشی های سال 2023 می‌توان به شارژ سریع 100 واتی، شارژ وایرلس 66 واتی و تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 اشاره کرد.

ویوو iQOO 12 Pro : بهترین موبایل 2023 برند Vivo

ویوو iQOO 12 Pro

ویوو تا روزهای پایانی سال 2023، هیچ پرچمداری را معرفی نکرده بود و همین مسئله باعث شده بود تا لیست ما مملو از محصولات برندهای دیگر باشد؛ اما حالا تلفن هوشمند iQOO 12 Pro به بهترین گوشی ۲۰۲۳ ویوو با طراحی خاص و امکانات ویژه، پیش روی ماست.

سازندگان ضمن بهره‌گیری از سیستم عامل اندروید 14 و تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 بر روی این گوشی، از سیستم عکاسی بسیار قدرتمندی با دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین تله فوتو پریسکوپی 64 مگاپیکسلی و دوربین 50 مگاپیکسلی وفق عریض بهره برده‌اند تا تجربه‌ای تکرارنشدنی از عکاسی برای شما رقم بخورد. سلفی‌بازان هم می‌توانند روی دوربینی 16 مگاپیکسلی برای عکاسی حساب باز کنند. گفتنی‌ست این اسمارت فون از فناوری شارژ سریع 120 واتی بهره می‌برد.

میزو 21 : جدیدترین و بهترین گوشی ۲۰۲۳ کمپانی Meizu

میزو 21

میزو، پرچمدار بعدی خود را برای سال 2023 در نظر گرفته است تا کاربران باز هم بتوانند با یکی دیگر از بهترین موبایل های سال 2023 از این برند ملاقات داشته باشند. میزو 21 به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 مجهز شده و نمایشگر آمولد 120 هرتزی آن با عملکرد بسیار خوب در نمایش تصاویر، تجربه‌ای عالی از کار کردن با یک تلفن هوشمند را برای شما رقم خواهد زد. دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی و فناوری شارژ سریع 80 واتی، از مهم‌ترین ویژگی‌های این اسمارت فون به حساب می‌آیند.

زد تی ای nubia Red Magic 9 Pro پلاس

زد تی ای nubia Red Magic 9 Pro پلاس

زد تی ای بعد از سروصدای زیادی که برای پرچمدار جدید خود به پا کرد، سرانجام یک موبایل بسیار خاص را به بازار عرضه: نوبیا رد مجیک 9 پرو با طراحی کاملا منحصربه‌فرد، قاب پشتی مدرن و البته توانایی‌های سخت‌افزاری بسیار بالایی که آن را به دستگاهی کاملا متفاوت تبدیل می‌کند.

دستگاه پیش رو به عنوان یکی از بهترین گوشی های هوشمند سال 2023، از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 در کنار 24 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی بهره برده و اندروید 14 و رابط کاربری Redmagic OS 9، سیستم نرم‌افزاری آن را تشکیل می‌دهند. مورد قابل توجه دیگر، باتری غول‌پیکر 5500 میلی‌آمپر ساعتی زیر نمایشگر 6.8 اینچی آمولد آن است که با پشتیبانی از فناوری شارژ 165 واتی، ظرف فقط 16 دقیقه تا 100 درصد شارژ می‌شود که حیرت‌آور است!

از نظر شما بهترین گوشی 2023 کدام است؟

ما در این مقاله تلاش کردیم تا بهترین گوشی های سال 2023 از برندهای مختلف را به صورت اجمالی به شما معرفی کنیم. اگرچه هنوز دو ماه تا پایان سال باقی مانده است، ولی به نظر نمی‌رسد که شرکت‌های مختلف در حال آماده‌سازی محصولات جدید یا خاصی باشند. با این حال، فکر می‌کنید برترین گوشی های موبایل در سال ۲۰۲۳ میلادی کدام مدل‌ها هستند؟ آیا جای محصول خاصی در لیست ما خالی است؟

تهیه‌شده به صورت اختصاصی توسط آلومگ

source

توسط