اگر تصمیم دارید پایتخت ترکیه را ببینید بلیط هواپیما تهران آنکارا را رزرو کنید و گذری در خیابان‎های مدرن آن داشته باشید. آنکارا تلفیقی از مدرنیته و سنت است که جاذبه‎های بسیاری برای گردشگران خود به نمایش می‏گذارد. شباهت فرهنگی آنکارا و ایران، همین‎طور نزدیکی آن‌ها به همدیگر، باعث تردد و افزایش رفت ‏و آمد در مسیرهای مختلف این دو کشور شده است. ایرانیان، جامعه وسیعی از گردشگران آنکارا را تشکیل می‏دهند؛ از این‌رو ایرانیان برای تردد به مقصد محبوبشان، وسایل تردد متنوعی را می‌طلبند.

سفر به آنکارا

کشور ترکیه در نیم‌کره شمالی در محل تلاقی دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد. ترکیه به‎عنوان محلی برای ارتباطات بین دو قاره اروپا و آسیا عمل می‎کند. کشورهای ایران، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، عراق، سویه، یونان و بلغارستان با ترکیه هم‎مرز هستند. شهر آنکارا، از لحاظ موقعیتی دومین شهر بزرگ ترکیه و به‎عنوان پایتخت این کشور شناخته می‎شود. آنکارا از نظر جغرافیایی بین ۴ کوه و ۳ رودخانه قرار گرفته است و مرکز فرهنگی، بازرگانی، و جاذبه‎های گردشگری به‌شمار می‎رود.

آب ‎و هوای آنکارا

آنکارا به‎عنوان شهری که سالانه توریست‌های بسیاری را به سمت خود جذب می‎کشاند، در اکثر مواقع آب‎ و هوایی ابری و بارانی دارد. آنکارا دارای تابستان‎هایی بسیار گرم و سوزان و زمستان‎های سرد و برفی است. بهار و پاییز آنکارا هوایی متعادل و مطبوع دارند و از شرایطی ایده‎آلی برای گردشگری برخوردار هستند. بهترین زمان سفر به آنکارا، شهریور تا آخر مهرماه خواهد بود. در این بازه زمانی، خبری از گرمای سوزان تابستان و زمستان برفی آنکارا خبری نیست و گشت ‏و گذار و بازدید از جاذبه‎های متنوع راحت خواهد بود.

روش‎های سفر به آنکارا

همان‎طور که گفتیم آنکارا یکی از مقاصد تفریحی و پربازدید است که سالانه میزبان مسافران بسیاری از نقاط مختلف است. از این‌رو برای سفر به این شهر تفریحی، وسایل نقلیه متعدد و متنوعی در اختیار مسافران قرار می‎گیرد تا سفری آسان، سریع و مقرون به‌صرفه را تجربه کنند. مانند دیگر کشورهای خارجی، سفر از ایران به ترکیه نیز، در راه‎های هوایی و زمینی امکان‎پذیر است و گردشگران ایرانی می‎توانند با رزرو بلیط تهران آنکارا روزهای هیجان‎انگیزی را در این شهر رویایی سپری کنند. در ادامه به بررسی بهترین راه‎های سفر به آنکارا می‎پردازیم.

سفر به آنکارا با هواپیما

اگر زمان کمی برای سفرتان در نظر گرفته‎اید و از طولانی‌بودن مسیر کلافه می‎شوید، رزرو بلیط هواپیما جهت سفر به آنکارا، برای شما مناسب خواهد بود. شما می‎توانید بلیط خود را بر اساس آیرلاین‎های مختلف و انواع کلاس‎های پروازی متنوع انتخاب نمایید و متناسب با بودجه سفرتان، بلیطتان را رزرو کنید. شاید بلیط هواپیما کمی گران باشد؛ اما راحتی سفر و صرفه‎جویی در زمان، ارزش پرداخت هزینه بلیط هواپیما را خواهد داشت. معمولا مسافران در سفرهای خارجی، ترجیح می‎دهند بلیط هواپیما را رزرو کنند تا طی‎کردن مسیرهای طولانی آن‌ها را خسته نکند. بنابراین هواپیما به‎عنوان بهترین روش برای سفر به آنکارا در بین مسافران محسوب می‎شود.







سفر به آنکارا با اتوبوس

اگر تصمیم دارید به آنکارا سفر کنید و برای سفرتان بودجه کمی دارید، نگران نباشید؛ شما می‎توانید با رزرو بلیط اتوبوس تهران آنکارا، زمان بیشتری را صرف کنید و هزینه‎های سفرتان را به‎شدت کاهش دهید. اتوبوس‎های این مسیر زمینی با ظرفیت ۲۵ نفره، بسیار راحت و دارای صندلی خواب‌شو و مانیتور هستند. برای طی‌کردن این مسیر به ۳۰ تا ۳۵ ساعت زمان نیاز دارید؛ همچنین شلوغی جاده و معطلی در مرزها نیز، ممکن است مسیر را طولانی‎تر کند. مسیر تهران آنکارا بر اساس انتخاب راننده می‎تواند متفاوت باشد؛ اما در بیشتر مواقع با گذر از مرز بازرگان و مرز رازی، از کشور خارج می‎شوند. دقت داشته باشید برای خروج‎از مرز مدارک به‎صورت انفرادی کنترل می‎شوند؛ بنابراین از به‎همراه داشتن مدارکتان مطمئن شوید.

سفر به آنکارا با قطار

برای این‌که سفری راحت و مقرون به‎صرفه به آنکارا داشته باشید، بلیط قطار تهران آنکارا گزینه مناسبی خواهد بود. شما می‎توانید برای سفرتان، بلیطی متناسب با بودجه و سلیقه خود انتخاب نمایید. بلیط قطار را می‎توان بر اساس نوع قطار، اتوبوسی یا کوپه‎ای، لوکس یا معمولی و چندستاره‌ای بودن آن رزرو کرد. اگر سفرهای طولانی شما را خسته نمی‎کنند قطار می‎تواند سفری هیجان‎انگیز را برایتان رقم بزند و از تماشای زیبایی‎های مسیر لذت ببرید. قطار تهران آنکارا هر هفته به مقصد ترکیه، حرکت می‏کند، این قطار با عبور از ایستگاه‎های تبریز و سلماس، به ایستگاره مرزی رازی می‎رسید سپس بعد از کنترل مدارک مسافران توسط ماموران کشور ترکیه، وارد ترکیه خواهید شد.

سفر به آنکارا با خودروی شخصی

همان‌طور که گفتیم کشور زیبای ترکیه به دلیل نزدیکی آن به ایران از نظر مسافت و فرهنگ، طرفداران زیادی دارد. همچنین نزدیکی ترکیه به ایران و فاصله­ کوتاه آن‌ها به هم، امکان سفر به این کشور را از طریق راه‎های هوایی و زمینی به وسیله خودروی شخصی، اتوبوس و یا قطار وجود دارد. برای سفر به آنکارا با خودروی شخصی ۲۸ ساعت رانندگی را در پیش دارید؛ همچنین مجبور به پرداخت هزینه بنزین، عوارض و … خواهید بود. علاوه‌بر هزینه‌های استفاده از خودروی شخصی، خستگی و کلافگی راه، احتمال خواب‎آلودگی و خطر تصادف، جریمه‌شدن به‎دلیل ناآشنایی با قوانین راهنمایی و رانندگی ترکیه را به‎همراه خواهد داشت. بنابراین توصیه می‎شود برای سفر به آنکارا وسیله نقلیه بهتری را انتخاب نمایید.







با فلای تودی بهترین سفر را به آنکارا تجربه کنید

اگر به‌دنبال خرید بلیط تهران آنکارا در کمترین زمان ممکن هستید، به وب‌سایت یا اپلیکیشن فلای تودی سری بزنید. فلای تودی یک بازار آنلاین فروش بلیط سفر است که انواع بلیط‎های مختلف زمینی و هوایی را به مسافران ارائه می‎دهد. برای رزرو بلیط هواپیما، می‎توانید به بخش سفرهای هوایی در وب‎سایت فلای تودی مراجعه کنید تا با امکانات ویژه‌ آن برای سفر آشنا شوید. همچنین شما می‎توانید در کنار خرید بلیط، بهترین تور و انواع هتل‎های آنکارا را در این سایت فلای تودی رزرو نمایید. موتور جست‎وجو هوشمند فلای تودی به شما این امکان را می‌دهد تا با ارائه بلیط‌های چارتری و بلیط‎های لحظه آخری، ارزان‌ترین بلیط را برای خود خریداری نمایید. همچنین بهتر است از نمودار قیمتی و تقویم قیمتی در رزرو بلیط‎تان قافل نشوید. فیلترهای فلای تودی نیز به شما کمک می‌کنند تا بر اساس بودجه، علاقه و نیاز خود، بلیط مورد نظرتان را خریداری نمایید. پیشنهاد می‎کنم، اپلیکیشن فلای تودی را روی گوشی هوشمندتان نصب کنید تا بتوانید تنها با چند کلیک، در سریع‌ترین زمان ممکن بلیط مود نظر خود را رزرو نمایید.

source

توسط