ون برقی L380، محصولی از شرکت London Electric Vehicle Company با نام اختصاری LEVC است، که زیرمجموعه جیلی محسوب می‌شود.

جیلی برای اخذ مجوز فروش آن اقدام کرده و اکنون تصاویر و برخی از مشخصاتش در دسترس است. این محصول یک MPV بزرگ است که طول آن به بیش از ۵.۳ متر می‌رسد و ۶ یا ۸ نفره است.

این MPV طبق پلتفرم و معماری SOA (Space Oriented Architecture) ویژه LEVC ساخته شده و در ماه مه رونمایی شد. ابعاد دقیق آن برابر 5316/1998/1940 میلی‌متر بوده و فاصله محوری به طول 3185 میلی‌متر دارد. نحوه چیدمان صندلی‌ها در نسخه هشت نفره به صورت 2+2+2+2 است و وزن این وسیله نقلیه چندمنظوره، به ۲۸۰۵ کیلوگرم می‌رسد.

ون برقی جیلی LEVC L380

این خودرو تمام برقی، از موتور تک ۲۰۰ کیلوواتی نیرو می گیرد، که ساخته Viridi E-Mobility Technology (Ningbo) Co است. باتری سه گانه NMC آن توسط CATL_جیلی تامین شده است. ظرفیت باتری بعدا اعلام خواهد شد.

شرکت LEVC، یک شرکت بریتانیایی است که در سال ۱۹۱۹ تاسیس شد. این شرکت از سال ۲۰۱۲ توسط جیلی خریداری شد و در حال حاضر تنها یک محصول دارد که TX cab است و در نسخه‌های تمام الکتریکی و EREV ارائه شده.

خودرو L380 در کارخانه خودروهای انرژی جدید LEVC واقع در Zhejiang تولید خواهد شد. هنوز مشخص نیست که آیا این خودرو تنها برای بازار بریتانیا تولید شده و یا برای چین نیز تولید می‌شود. اما با توجه به این که جیلی برای اخذ مجوز فروش اقدام کرده، به نظر می‌رسد آماده عرضه این MPV است.

ون برقی جیلی LEVC L380

برخلاف اروپا، بازار MPVها در چین بسیار داغ است. L380 باید با بسیاری از مینی‌ون‌ها در بازار رقابت کند؛ رقبایی مانند لی اتو مگا، دنزا D9، ایکس پنگ X9، مکسوس میفا 9 و زیکر 009.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط