سیدمحمد کرباسی دبیر ستاد توسعه فن‌آوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فن‌آوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با حضور در غرفه حیات، در بیست و چهارمین دوره از نمایشگاه مطبوعات، با بیان اینکه امنیت سایبری یکی از سه محور و اولویت‌های این ستاد است، گفت: اخیرا شاهد حملات سایبری به بخش‌های مختلف کشور بودیم و لازم است که اقداماتی در حوزه توسعه فن‌آوری و به‌ویژه درحوزه توسعه منابع انسانی صورت گیرد.

وی همچنین از طرح تربیت نیروی متخصص امنیت سایبری خبر داد و افزود: یکی از هدف‌های ما از طرح تربیت نیروی متخصص امنیت سایبری بوده که در ستاد آن را دنبال می‌کنیم و طرح تربیت ۱۰۰ هزار متخصص حوزه ITC در سال جزو آن است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات، معاونت علمی، فن‌آوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری ادامه داد: طبق برنامه توسعه هفتم، این طرح جزو وظایف وزارت ارتباطات است که به‌علت قرابت ماموریتی ما با وزارت‌خانه، در حال برنامه‌ریزی و تدوین آن هستیم. امید است به‌زودی با همکاری وزارتخانه بتوان این طرح را اجرایی کرد.

تربیت ۱۰۰ هزار متخصص در حوزه ITC جزو برنامه‌های‌مان است/ حمایت میلیاردی از طرح‌های خلاقانه و نوآورانه

وی همچنین تصریح کرد: در حوزه حمایت از توسعه فعالیت فن‌آوران، فراخوان نوآفرین برگزار شد تا از هسته‌های نوپا که ایده‌های خلاقانه و نوآورانه داشته باشند، استفاده کنیم که از جمله یکی از محورهای این فراخوان، امنیت سایبری بود و حمایت‌های خود را در این رابطه اعلام کردیم.

کرباسی اضافه کرد: با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت از هر طرح تا سقف ۱ میلیارد تومان کمک بلاعوض به‌صورت فازبندی شده، انجام خواهد شد که در این زمینه بیش از ۱۸۰ طرح ثبت‌نام کردند. این طرح‌ها در مرحله داوری اولیه قرار دارند و بعد از غربالگری اولیه حمایت را شروع خواهیم کرد.

وی در مورد فرآیند فراخوان نوآفرین اینگونه توضیح داد: این فراخوان تکمیل شده و ۴۵ روز در جریان بود و در نمایشگاه تلکام رونمایی شد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات، معاونت علمی، فن‌آوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری همچنین گفت: مهلت این فراخوان تا نیمه بهمن‌ماه بود و محور این طرح ارتباطات نسل جدید، اینترنت اشیا و اتصال‌پذیری ارتباطات ماهوراه‌ای، کوانتومی و هم‌چنین کاربردهای هوش مصنوعی در صنعت تلکام است.

source

توسط jahankhabari