تحمیل کمربند امنیتی به رژیم صهیونیستی در جبهه شمال؛ حزب‌الله هزاران موشک آماده شلیک در اختیار دارد

کارشناسان صهیونیست معتقدند که حزب‌الله توانایی بالایی برای وارد کردن خسارات گسترده به رژیم صهیونیستی دارد.

خبرگزاری میزان – رسانه‌های عبری‌زبان تایید کردند که حزب‌الله لبنان همچنان قادر است هزاران موشک به سمت اراضی اشغالی پرتاب کند.

نیتزان هوروویچ، یک تحلیلگر سیاسی در گفتگو با کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی، می‌گوید: اسرائیل برای اولین بار در تاریخ خود در حال ایجاد کمربند امنیتی در شمال و تخلیه تمامی شهرک‌نشینان از مناطق شمالی است.

پیش‌تر روزنامه عبری‌زبان هاآرتص تایید کرده بود که حزب‌الله موفق شده نوعی کمربند امنیتی را در شمال اراضی اشغالی به رژیم صهیونیستی تحمیل کند. این موضوع باعث متروک شدن شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال اراضی اشغالی شده است.

تخلیه شمال اراضی اشغالی

این گزارش می‌افزاید: حزب‌الله یک واقعیت سردرگمی را در شمال اسرائیل تحمیل کرد. 

این در حالی است که ده‌ها هزار شهرک‌نشین از سرزمین‌های اشغالی تا پنج کیلومتری مرز لبنان تخلیه شده‌اند. شهرک کریات شمونا تقریبا به‌طور کامل تخلیه شده است.

علاوه بر این، آویچای اشترن، رئیس اداره محلی شهرک کریات شمونا گفت که شهرک‌نشینان در شمال اراضی اشغالی پس از چهار ماه در وضعیت غیرقابل تحمل و تحت فشار وحشتناکی قرار دارند. 

ایتان داویدی، رئیس شورای شهرک‌سازی مارگلیوت، گفت که وضعیت در این شهرک، که در شمال اراضی اشغالی قرار دارد، غیر معقول بوده و ساکنان آن آزادی رفت‌وآمد ندارند.

به گفته او، ما نمی‌توانیم حرکت کنیم؛ ما پشت دیوار‌ها پنهان شده‌ایم؛ کابینه در هیچ کجای شمال حضور ندارد و غیرنظامیان هستند که امور را در آنجا مدیریت می‌کنند. 

داویدی، می‌گوید که رژیم صهیونیستی تمام تلاش خود را می‌کند تا از رویارویی با لبنان جلوگیری کرده و به یک راه‌حل سیاسی دست یابد.

بیش از هزار عملیات علیه رژیم اشغالگر 

مقاومت اسلامی لبنان در ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن) اعلام کرده بود که از ۸ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۶ مهارماه) تا ۱۵ فوریه ۲۰۲۴ (۲۶ بهمن) بیش از هزار عملیات علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی انجام داده است.

این عملیات در راستای همبستگی با مردم فلسطین در غزه و حمایت از مقاومت آن‌ها و نیز در پاسخ به تجاوزات اشغالگران به روستا‌های لبنان انجام شد. 

یوسی ملمان، کارشناس امور امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی در هاآرتص، نوشت: هر جنگی بین اسرائیل و حزب‌الله قطعا به ویرانی متقابل تضمین شده در مقیاسی ختم خواهد شد که اسرائیل با یک تهدید وجودی مواجه شود.

نگرانی صهیونیست‌ها از قدرت موشکی حزب‌الله

این کارشناس، گفت که موشک‌های حزب‌الله به پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی در محدوده فرماندهی جبهه شمال، از جمله پایگاه کنترل ترافیک هوایی میرون اصابت کرده است. 

ملمان، اظهاز کرد که نیرو‌های اشغالگر از طریق حملات هوایی و حملات پهپادی، توپخانه و موشک و ترور عملیات بسیار سختی را در لبنان انجام می‌دهند.

او تاکید کرد: حقیقت تلخ این است که خسارات وارده به حزب‌الله گسترده نیست. اعضای این گروه در نتیجه تصمیم عمدی فرماندهی حزب‌الله و نه در نتیجه اقدامات اسرائیل، حدود ۲ کیلومتر از مرز عقب‌نشینی کردند.

این کارشناس، گفت: حزب‌الله تمام اقدامات خود را به صورت حساب شده انجام می‌دهد.

کارشناسان صهیونیست می‌گویند ویرانگری که حزب‌الله می‌تواند در اراضی اشغالی به بار آورد، به دلیل دارا بودن ۱۲۰ هزار تا ۱۵۰ هزار گلوله و راکت گسترده است. مقاومت لبنان می‌تواند هر نقطه‌ای در اراضی اشغالی از جمله ایلات، یعنی جنوبی‌ترین مرکز شهری اراضی اشغالی را هدف قرار دهد.

انتهای پیام/

source

توسط jahankhabari