موزه غذاهای چندش‌آور در برلین سالانه ۲۰ هزار نفر را به خود جذب می‌کند. جایی که چشم و مشام‌تان به روی غذاها و نوشیدنی‌های عجیب و غریب از گوشه و کنار جهان باز می‌شود.

آگهی

«هابوشو» یک نوشیدنی الکلی برگرفته از الکل برنج و مار است. این نوشیدنی در جزیره اوکیناوا ژاپن یک جاذبه گردشگری گرانقیمت به شمار می‌آید.

عنصری که این نوشیدنی را از دیگر نوشیدنی‌های الکلی برنجی متمایز می کند، غرق کردن یک مار هابو، یک گونه افعی سمی در شیشه آن است.

نوشیدنی الکی «بچه‌موش» با غرق کردن ده‌ها نوزاد موش تازه متولد شده در یک بطری و تخمیر آنها ساخته می‌شود. این نوشیدنی به عنوان یک تونیک سلامت در چین و کره فروخته می‌شود.

سوپ گوجه‌فرنگی چشم گوسفندی در مغولستان تولید می‌شود.

الکساندرا برنشتاینر، رئیس موزه می‌گوید: «چندش و انزجار یکی از احساسات اساسی بشر است. شش احساس اساسی مختلف وجود دارد که یکی از آنها حس چندش در نوع بشر است.گفته می شود که این نخستین نمونه از سیستم ایمنی است، چرا که مغز به شما اطلاع می‌دهد که چه زمانی ممکن است چیزی حاوی یک بیماری باشد یا چه زمانی چیزی است که نباید فکر کنید این یک غذا است.»

البته چندش‌آور بودن و نبودن خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها بر اساس منطقه و فرهنگ و جغرافیا متفاوت است.

هر ساله حدود بیست هزار نفر از این نمایشگاه بازدید می‌کنند. بسیاری از آنها توریست هستند، اما گاهی دانش‌آموزان از کلاس‌های مدرسه نیز به این موزه می‌آیند و بسیاری مایلند تا در مورد به اصطلاح «غذاهای آینده» از جمله حشرات نکات بیشتری بدانند.

موزه غذاهایی چندش آور هر هفته، جمعه تا سه شنبه به روی علاقه‌مندان باز است.

source
سئو سایت

توسط jahankhabari