فرمانده بلند‌پایه ارتش اسرائیل روز دوشنبه با حضور در پایگاه هوایی نواتیم واقع در جنوب این کشور تاکید کرد که حمله موشکی و پهپادی شنبه شب ایران با پاسخ قاطع روبرو خواهد شد.

آگهی

این هشدار در حالی از سوی رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل مطرح شده است که بنا به گزارش برخی منابع خبری، یک مقام اسرائیلی به ان‌بی‌سی نیوز گفته است که پاسخ کشورش به حمله اخیر ایران «قریب‌الوقوع» خواهد بود.

به گزارش وال استریت ژورنال، مقامات آمریکایی بر این باورند که اسرائیل در حال آماده شدن برای پاسخ به حمله گسترده ایران در ساعات آتی است و این اقدام احتمالا حتی می‌تواند همین امروز، دوشنبه ۱۵ آوریل صورت بگیرد.

در همین حال، رادیو اسرائیل در گزارشی اعلام کرده است که نتانیاهو به اعضای هم‌حزبی کابینه خود اعلام کرده است که پاسخ به ایران با درایت صورت خواهد گرفت.

از سوی دیگر کانال ۱۲ اسرائیل نیز در گزارشی اعلام کرد که مقامات سیاسی و امنیتی این کشور تصمیم گرفته‌اند که به حمله ایران پاسخی «قاطع و شفاف» بدهند.

تایمز اسرائیل اما در مطلبی که با استفاده از گزارش‌های خبرگزاری‌های بین المللی تهیه و منتشر شده آورده است کابینه جنگ اسرائیل موافق حمله متقابل به ایران است اما در میان اعضای آن اختلاف‌ نظرهایی بر سر زمان و چگونگی آن وجود دارد.

این رسانه‌ اسرائیلی در مطلبی دیگر که روز دوشنبه منتشر شد با اشاره به حضور هرتسی هالِوی، رئیس ستاد کل ارتش این کشور در پایگاه هوایی نواتیم که در جریان حمله اخیر ایران هدف موشک‌های سپاه قرار گرفت، بخشی از سخنان این مقام بلند پایه نظامی را بازتاب داد که در آن بر قطعی بودن پاسخگویی به حمله موشکی و پهپادی تهران تاکید شده است.

این نظامی ارشد اسرائیلی گفت: «ایران می‌خواست به توانمندی‌های راهبردی اسرائیل آسیب بزند، اقدامی که پیش‌تر روی نداده بود. ما برای عملیات «سپر آهنین» آماده بودیم و این آمادگی ایران را در مواجه با برتری هوایی ما قرار داد.»

ژنرال هالِوی افزود: «دوشنبه گذشته شاهد آنچه از پیش سازماندهی شده بود، بودیم و معتقدیم که اسرائیل بسیار قوی است و می‌داند که چگونه به تنهایی با آن مقابله کند، اما در برابر چنین تهدید گسترده و دوردستی، ما همیشه از همراهی ایالات متحده استقبال می‌کنیم.»

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل سپس تصریح کرد: «ما به جلو نگاه می‌کنیم، اقدامات خود را بررسی می‌کنیم و اعلام می‌داریم که پرتاب شمار زیادی موشک، موشک کروز و پهپاد به خاک اسرائیل با پاسخی قاطع روبرو خواهد شد.»

ارتش اسرائیل اعلام کرد که پایگاه نواتیم در حمله ایران مورد اصابت موشک قرار گرفت اما تنها آسیبی جزئی به زیرساخت‌های آن وارد شد. این پایگاه هوایی جایی است که هواپیمایی که کنسولگری ایران در دمشق را هدف گرفته از آن به پرواز درآمده بود. 

ارتش اسرائیل عملیات پدافندی اخیر برای مقابله با حمله گسترده پهپادی و موشکی ایران در شنبه شب گذشته بوقت تهران را «سپر آهنین» نام‌گذاری کرده است.

یورونیوز فارسی را در ایکس دنبال کنید


source
سئو سایت

توسط jahankhabari