مانند بسیاری از ابزارهای ویدیویی مولد هوش مصنوعی امروزی، مدل Adobe از ابتدا فیلم میسازد و سه ویژگی جدید را در پریمیر پرو تقویت میکند: اضافه کردن شی و جزئیات، حذف اشیا و گسترش تولید.
افزودن شی به کاربران امکان میدهد بخشی از یک کلیپ ویدیویی را انتخاب کنند و یک اعلان برای درج اشیاء در آن بخش وارد کنند.
حذف اشیا، بخشی از اشیا و تصاویر را از کلیپها حذف میکند، مانند میکروفونهای بوم یا فنجانهای قهوه در پسزمینه عکس. در مورد توسعه ویدیو، چند فریم به ابتدا یا انتهای یک کلیپ اضافه میکند.
منظور از توسعه ویدیو خلق صحنههای کامل نیست، بلکه فریمهایی را برای همگامسازی با موسیقی متن اضافه میکند.
ادوبی میگوید برای مقابله با دیپفیکهایی که بهطور اجتنابناپذیر در اطراف ابزارهای هوش مصنوعی مولد ظاهر میشوند، اعتبار محتوا که فراداده برای شناسایی رسانههای تولید شده توسط هوش مصنوعی است را به Premiere میآورد. پریمیر نه تنها نشان میدهد که چه محتوایی با هوش مصنوعی تولید شده است، بلکه از کدام مدل هوش مصنوعی برای تولید آن استفاده شده است.
ادوبی همچنین به عکاسان و هنرمندان در پلتفرم رسانه ای خود، Adobe Stock، تا 120 دلار برای ارسال کلیپ های ویدیویی کوتاه برای آموزش مدل تولید ویدیوی خود پرداخت میکند. این شرکت بسته به حجم محتوای موجود در انبار و نحوه استفاده از آن، پاداشی سالانه به مشارکتکنندگان میپردازد.
این موضوع، رویکردی را در تضاد کامل با رویکرد رقبای ویدیویی هوش مصنوعی مولد مانند OpenAI به تصویر میکشد که گفته میشود دادههای وب در دسترس عموم – از جمله ویدیوهای YouTube را برای آموزش مدلهای خود حذف کرده اند. مدیرعامل یوتیوب، نیل موهان، بیان کرد که استفاده از ویدیوهای یوتیوب برای آموزش تولیدکننده متن به ویدیو OpenAI نقض شرایط خدمات این پلتفرم خواهد بود.
مدلهای تولید تصویر Firefly تاکنون در مقایسه با Midjourney، OpenAI’s DALL-E 3 و سایر ابزارهای رقیب، بهطور گسترده بهعنوان ضعیف و ناقص و همچنین فقدان چارچوب زمانی در انتشار ویدیو مورد تمسخر قرار گرفتهاند.
ادوبی میگوید در حال همکاری با OpenAI برای راههایی برای وارد کردن Sora به گردش کار Premiere است .با توجه به پیشرفتهای اخیر استارتآپ هوش مصنوعی در هالیوود، پیوند OpenAI منطقی به نظر میرسد. ادوبی در آینده آماده همکاری با دیگران نیز خواهد بود.
source
سئو سایت