ایالات متحده روز سه‌شنبه ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) اعلام کرد که چهار فرد و دو شرکت مرتبط با «فرماندهی سایبری سپاه پاسداران ایران» را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

آگهی

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این افراد و شرکت‌ها در «فعالیت‌های مخرب سایبری» علیه موسسات و نهادهای ایالات متحده دخیل بوده‌اند.

این تحریم‌ها دو شرکت به نام «مهرسام اندیشه‌‌ساز نیک» و «داده‌افزار آرمان» و چهار نفر به اسامی حسین محمد هارونی، علیرضا شفیعی‌نسب، رضا کاظمی‌فر رحمان و کمیل برادران سلمانی را هدف قرار داده‌اند.

این وزارتخانه گفته است این افراد و شرکت‌ها «از طرف» فرماندهی الکترونیک سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام به انجام عملیات سایبری از طریق حملات فیشینگ و ارسال بدافزار کرده‌اند.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، در این باره گفت: «ماموران سایبری ایرانی به هدف قرار دادن مخرب شرکت‌ها و نهادهای دولتی در یک کارزار هماهنگ و چندجانبه به منظور بی‌ثبات کردن زیرساخت‌های حیاتی ما و آسیب رساندن به شهروندان‌مان ادامه می‌دهند.»

وی اضافه کرد: «ایالات متحده به رویکردش در افشا و مختل کردن عملیات این شبکه‌ها ادامه خواهد داد.»

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

تحریم‌های روز سه‌شنبه تازه‌ترین تحریم‌هایی است که از سوی آمریکا و متحدانش علیه تهران اعمال می‌شود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید در کنار تحریم‌های جدید، وزارت دادگستری ایالات متحده و دفتر تحقیقات فدرال نیز علیه چهار فرد مورد نظر به دلیل نقش‌شان «در فعالیت سایبری با هدف حمله به نهادهای آمریکایی» اعلام جرم کرده‌اند.

source
سئو سایت

توسط jahankhabari