جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه همزمان با برپایی همایشی به میزبانی بروکسل در زمینه صنایع دفاعی بر توانمند‌سازی هر چه بیشتر این صنعت برای تامین نیازهای نظامی اوکراین جهت مقابله با تجاوز نظامی روسیه تاکید کرد.

آگهی

آقای بورل با انتشار رشته‌ پیام‌هایی در شبکه اجتماعی ایکس از برپایی همایش «صنایع دفاعی اتحادیه اروپا و اوکراین» به عنوان بخشی از حمایت‌های بروکسل از کی‌یف به مظور تقویت بنیه دفاعی نظامیان اوکراینی در برابر تجاوز نظامی ارتش روسیه یاد کرد.

اوکراین به کمک نظامی و تقویت صنعتی نیاز دارد

نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجه و امور امنیتی در ادامه این پیام تاکید کرد که اوکراین باید به کمک نظامی مورد نیاز خود دست یابد.

آقای بورل در همین راستا خواستار تقویت و توانمندی بیشتر صنعت دفاعی اوکراین و همچنین صنایع دفاعی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا شد.

اجرای نخستین راهبرد صنعتی در زمینه دفاعی

وی سپس به آنچه وی نخستین «راهبرد صنعتی در زمینه دفاعی» اشاره کرد که اتحادیه اروپا هم اکنون آنرا در دست اجرا دارد.

جوزپ بورل یادآور شد که بخشی از این راهبرد به ادغام شرکت‌های دفاعی اوکراین در زنجیره صنایع دفاعی اتحادیه اروپا متمرکز است.

در ادامه پیام آقای بورل آمده است: این راهبرد صنعتی که توجه ویژه به بخش دفاعی دارد همچنین مشوق خرید‌های مشترک در صنایع دفاعی اروپا و اوکراین است.

پشتیانی مالی از اوکراین

جوزپ بورل در ادامه این رشته توییت خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا با تخصیص ۵ میلیارد یورو به «صندوق کمک به اوکراین» از طریق «تسهیلات صلح اروپا»، حمایت مالی قابل توجهی را برای این کشور در نظر گرفته است.

وی تاکید کرد که بسیار مصمم است تا اتحادیه اروپا بتواند از طریق هدایت سود حاصل از دارایی‌های روسیه به رفع نیازهای نظامی اوکراین و حمایت از صنعت دفاعی این کشور کمک کند.

تعهد به امنیت اوکراین

اتحادیه اروپا بنا به آنچه در پیام جوزپ بورل آمده، متعهد به ادامه حمایت از امنیت اوکراین و مردم این کشور در برابر تجاوز روسیه است.

وی در همین راستا تاکید کرد که اتحادیه اروپا «به هر اقدامی که لازم باشد» برای تحقق این هدف دست خواهد زد.

این مقام ارشد اتحادیه اروپا در پایان پیام خود خاطرنشان کرد که امنیت اوکراین به طور مستقیم با امنیت اروپا مرتبط است.

همایش یک روزه «صنایع دفاعی اتحادیه اروپا و اوکراین» روز دوشنبه با حضور ۱۴۰ شرکت از ۲۵ کشور جهان در بروکسل برگزار شد.

ارتباط و هماهنگی بیشتر میان صنعت دفاعی اوکراین با صنایع اتحادیه اروپا برای تامین نیازهای نظامی کی‌یف در مقابله با تجاوز روسیه، از جمله اهداف اصلی این همایش یک روزه عنوان شده بود.

یورونیوز فارسی را در ایکس دنبال کنید


source
سئو سایت

توسط jahankhabari