کلاهبرداران چینی با استفاده از فروشگاه‌های آنلاین جعلی که ادعا می‌کنند محصولات برندهای مشهور را با تخفیف‌های باورنکردنی می‌فروشند، اطلاعات شخصی و مشخصات کارت اعتباری حدود 800 هزار نفر در اروپا و ایالات‌متحده را به سرقت برده‌اند.

براساس تحقیقات مفصل گاردین با همکاری Die Zeit و Le Monde، مجرمان با ایجاد 76 هزار وب‌سایت جعلی یکی از بزرگ‌ترین کلاهبرداری‌ها در نوع خود را رقم زدند. طبق بررسی کارشناسان این عملیات سازماندهی‌شده و از نظر فنی هوشمندانه بوده است. کلاهبرداران ده‌ها هزار فروشگاه اینترنتی جعلی ایجاد کرده‌اند که کالاهای تخفیف‌دار از برندهایی مانند دیور، نایکی، لاکست، هوگو باس، ورساچه، پرادا و بسیاری از برندهای مطرح دیگر ارائه می‌دهند.

این شبکه کلاهبرداران از دامنه‌های منقضی‌شده برای میزبانی فروشگاه‌های جعلی خود استفاده می‌کردند که به گفته کارشناسان می‌تواند به جلوگیری از شناسایی توسط وب‌سایت‌ها یا صاحبان برند کمک کند.

کلاهبرداران چینی و فروشگاه‌های آنلاین جعلی

نسخه‌های انگلیسی این سایت‌های جعلی از چندین زبان اروپایی مانند فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی و ایتالیایی پشتیبانی می‌کنند که برای فریب‌دادن خریداران ناآگاه از اروپا و آمریکا طراحی شده‌اند. اگرچه اکنون تقریباً دوسوم از آن‌ها غیرفعال شده‌‌اند، اما محققان می‌گویند که بیش از 22,500 سایت هنوز در دسترس هستند و همچنان به کلاهبرداری ادامه می‌دهند.

یک شرکت امنیت سایبری آلمانی می‌گوید به‌نظر می‌رسد گروهی از برنامه‌نویسان، سیستمی را ایجاد کرده‌اند که به سرعت سایت‌های جدیدی ایجاد می‌کند تا تعداد بیشتری از افراد را به دام بیندازند. این گروه چینی که محققان آن‌ها را با عنوان «BogusBazaar» می‌شناسند، از زمان راه‌اندازی اولین سایت‌های خود در سال ۲۰۱۵، میلیون‌ها پوند، یورو و دلار از قربانیان خود سرقت کرده‌اند.

تخمین زده می‌شود که حدود 476 هزار نفر جزئیات کارت اعتباری ازجمله شماره امنیتی سه رقمی خود را به اشتراک گذاشته باشند. اما در بسیاری از موارد، کلاهبرداران به دنبال پول قربانیان نبودند. اغلب هنگام پرداخت به مشتریان گفته می‌شد که بانک آن‌ها یا خود وب‌سایت درخواست پرداخت را رد کرده است. بااین‌حال اطلاعات شخصی آن‌ها از جمله نام کامل، آدرس، شماره کارت اعتباری و کد امنیتی سه رقمی همه در دست کلاهبرداران است.

source
سئو سایت

توسط jahankhabari.ir