سئو سایت
استانبول راه زیادی را برای تثبیت خود به عنوان یک مقصد مد طی کرده است، با توجه به اینکه در سال 2008، هفته مد استانبول تنها یک آزمایشگاه مد بود. امروز از حمایت حامی اصلی خود، مرسدس بنز، برخوردار است و بیش از 20000 بازدیدکننده در این رویداد چهار روزه به پایتخت فرهنگی ترکیه هجوم آوردند. با صحبت‌های پیرامون فراگیری که در سال‌های اخیر بر صنعت مد حاکم شده است، موضوع هفته مد مرسدس بنز بهار/تابستان 2020 استانبول مناسب بود: #با هم. در مرکز هنرهای نمایشی زورلو در تاریخ 8 تا 11 اکتبر 2019 برگزار شد و دهمین سالگرد MBFW استانبول را رقم زد، جایی که مهمانان مجموعه‌ها را تحسین کردند و همچنین در گفتگوهایی با محوریت ارزش‌های در حال تغییر صنعت شرکت کردند.
Emre Pakel S/S 2020 در MBFW استانبول
با حسن نیت از MBFW Istanbul ترکیبی از طراحان باتجربه و نوظهور مجموعه های خود را به نمایش گذاشتند و برای اولین بار، «طراحان پیشگام»، منتخبی از طراحان جدید، کار خود را در نمایش های مد گروهی ارائه کردند. در میان آن‌ها، امره پاکل، طراح ارمنی مقیم ترکیه بود که تنها پنج ماه پس از برنده شدن جایزه طراح مد جوان کوزا، یک «مسابقه معتبر مد ترکیه و مسابقه طراحان اتحادیه صادرات اژه»، برند خود را در ژوئن 2018 تأسیس کرد. به سرعت تا امروز، این فصل پاکل مجموعه بهار و تابستان 2020 خود را با عنوان “همکاری پاکل” ارائه کرد که سبک خیابانی ژاپنی را در پاسخ به مد هالیوود نشان می دهد.
Ceren Ocak S/S 2020 @ MBFW Istanbul
با حسن نیت از MBFW IstanbulMercedes-Benz Türk، پایگاه ترکی شرکت خودروسازی آلمانی، با نمایش باند “Mercedes-Benz presents Miin by Kadir Kılıç” مجموعه بهار/تابستان 2020 از طراح نوظهور ترکیه، Kadir Kılıç و برند او MiiN، حمایت کرد. . Kılıç، فارغ التحصیل دانشگاه Işik و همچنین موسسه بین المللی طراحی و بازاریابی مد Polimoda، مجموعه ای را ارائه کرد که یک انحراف اساسی از زیبایی شناسی اصلی سیاه و سفید MiiN بود. کیلیچ با الهام گرفتن از آثار اکسپرسیونیست های انتزاعی، رنگ و بافت را در مجموعه ای جاودانه که تمام فصول را در بر می گرفت، القا کرد. پالت رنگی معمولی مینیمالیستی MiiN با رنگ‌های آبی کودک، صورتی پاستلی، یاسی و نعنایی، و همچنین نئون‌های پر جنب و جوش زرد، سبز و آبی تکان خورد. از کت و شلوارهای پرینت گرافیکی و کت‌های شفاف نارنجی نئون گرفته تا کت‌های بارانی نقره‌ای متالیک و کت‌های آبی سرمه‌ای با لکه‌های زرق و برق، این مجموعه سبک همیشگی را با ارگونومی و عملکرد متعادل می‌کند.
MiiN توسط Kadir Kılıç در جریان MBFW استانبول
با حسن نیت ارائه شده از MBFW IstanbulMORE FOR YOUiOS 17 2 1 اپل ناگهان به‌روزرسانی غیرمنتظره‌ای را برای همه کاربران آیفون منتشر کرد. زیبایی” در کره ای و “who” در عربی، و نام برند نشان دهنده عملکرد آن در ادغام فرهنگ های شرقی و غربی در مجموعه های همیشگی آن است. من از فرهنگ خود الهام می‌گیرم. ترکیه از این نظر کاملاً متنوع است، جوامع مختلف زیادی وجود دارد که گرد هم آمده اند، بنابراین عناصر فرهنگی زیادی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. Kılıç همچنین قبل از ایجاد هر مجموعه ای به سفر سفر می کند، تا حدی به دلیل تمایل به چشیدن غذاهای فرهنگ های مختلف در سراسر جهان، و تا حدی برای الهام گرفتن برای کارهای آینده خود. او که قبلاً هفت فروشگاه در ترکیه تأسیس کرده است، در حال حاضر با باز کردن چندین فروشگاه دیگر روی گسترش به اروپا و خاورمیانه کار می کند، ایده ای که او می گوید او را شب ها بیدار نگه می دارد. به گفته کیلیچ، یکی از بزرگترین چالش های پیش روی طراحان ترک کمبود منابع است. خودش باید 40 درصد پارچه هایی که استفاده می کرد را از ایتالیا تهیه کند. در حالی که نام تجاری او بلافاصله مورد استقبال قرار گرفت، دیگران ممکن است چندان خوش شانس نباشند. توصیه او به کسانی که هنوز در حال مبارزه هستند؟ درک Zeitgeist و مصرف کننده. او گفت: “یک طراح باید خلاق باشد، اما آنها باید سیستم را درک کنند تا بتوانند این خلاقیت را به چیزی تبدیل کنند که بفروشد.”
MiiN توسط Kadir Kılıç در جریان MBFW استانبول
با حسن نیت از MBFW Istanbul طراح گل آگیش، بنیانگذار لیبل ترکی Lug Von Siga، به خاطر القای مجموعه هایش با ترکیبی از میراث ترکسین خود همراه با فرهنگ های دیگر شناخته شده است. امسال، او ایتالیا را با مجموعه‌ای از لباس‌های زنانه و ظریف با الهام از نمایشنامه جاودانه شکسپیر، تاجر ونیز، به باند فرود آورد. تجسم فرهنگ ترکی و ایتالیایی در طیف وسیعی از لباس‌های رمانتیک در شبح‌های نسیمی که زیبایی‌شناسی رویایی این برند را در بر می‌گیرد، به اوج خود رسید. لباس‌های زیر زمینی به رنگ سفید ساده، برخی دیگر با خال‌خال‌های پولکا یا طرح‌های گل‌دار، آستین‌های بلند و دامن‌های چندلایه تزئین‌شده با قلاب‌ها، پاپیون‌ها و جزئیات برجسته. این مجموعه آرام و در عین حال تصفیه شده، راحتی یک تعطیلات تابستانی تنبل ایتالیایی را در بر می گیرد. مجموعه بهار/تابستان 2020، هم به کشوری که آگیش در آن طراحی مد تحصیل کرده و هم شاعری که او در کارش تحصیل کرده است، راهی مناسب برای گرامیداشت 10 سالگی این برند است.
Lug Von Siga S/S 2020 در طول MBFW استانبول
با حسن نیت از MBFW Istanbul طراح مهتاب الاییدی دو مجموعه مختلف را برای دو فصل مختلف به نمایش گذاشت. اولین مورد، MEHTAP ELAİDİ X LENZING™ ECOVERO™ بود، یک مجموعه کپسولی برای تمام فصول، که مفهوم “اکنون ببینید اکنون بخر” را تشویق کرد. دومین نمایش MEHTAP ELAİDİ کلکسیون باند بهار/تابستان 2020 به نام #journeyME بود.
Mehtap Elaidi S/S 2020 @ MBFW Istanbul
با حسن نیت ارائه شده از MBFW IstanbulSustainability پیام اصلی MEHTAP ELAİDİ X LENZING™ ECOVERO™ بود، زیرا ماهیت یک مجموعه کپسولی مربوط به داشتن آثار کلاسیک جاودانه است که می توانند در تمام فصول دوباره پوشیده شوند، برخلاف فرهنگ مصرف کننده سال های اخیر که می بیند. مد به عنوان یکبار مصرف و قابل تعویض. این مجموعه با عنوان “Doğanın Renkleri Kaybolmasın” (اجازه ندهید رنگ های طبیعت محو شوند)، از پارچه های پایدار ساخته شده از الیاف ویسکوز LENZING™ ECOVERO™ ساخته شده است و بسیاری از ظاهرها نسخه هایی از طرح های گذشته Elaidi بودند که این مفهوم را تقویت می کرد. باید چرخه ای باشد طرح های پر جنب و جوش و برگی استفاده شده از گیاهان کمیاب و بومی ترکیه الهام گرفته شده است و نشانه زیبایی طبیعت است که باید حفظ شود. بخشی از عواید به آموزش‌های میراث طبیعی و فرهنگی که توسط Bilgi Ağacı (درخت دانش)، بخش آموزشی بنیاد ÇEKÜL، از اکتبر تا دسامبر سال جاری برگزار می‌شود، اهدا خواهد شد.
مجموعه #journeyME همچنین از زیبایی مناظر ترکیه الهام گرفته است، اما این بار با استفاده از چاپ هایی که افق زیبای استانبول را به نمایش می گذارد و در عین حال ماهیت نسیم جزیره تابستانی را به تصویر می کشد. طراح از تضادها برای ایجاد تصاویری قدرتمند استفاده کرد. شبح‌های زنانه با مواد سفت و سخت کنار هم قرار گرفتند، گلدوزی‌ها و حاشیه‌ها در برابر پارچه‌های پارچه‌ای قرار گرفتند و ظرافت طرح‌های گل‌دار در مقابل بلوک‌های رنگی زنده قرار گرفتند. پیراهن های سفید نمادینی که برای تعریف برند مهتاپ الاییدی آمده اند نیز حضور داشتند. اکسسوری‌ها بر حال و هوای تابستانی مجموعه تأکید می‌کردند، با پاپوش‌ها و قاطرهایی که با دست‌ها با ستاره‌های دریایی، صدف‌ها، موج‌ها و چاپ‌های خورشید تزئین شده‌اند.
Özlem Süe S/S 2020 در MBFW استانبول
با حسن نیت از MBFW Istanbul بسیاری از طراحان از باند فرودگاه به عنوان سکویی برای شروع گفتگو در مورد مسائل اجتماعی استفاده کردند. طراح اوزلم سوئر از مجموعه بهار و تابستان 2020 خود با عنوان “شجاعت” برای مقابله با مفاهیم سنتی زیبایی زنان استفاده کرد. اوزلم سوئر که به‌عنوان آوانگارد، تجربی و نئورومانتیک توصیف می‌شود، بیش از 30 سال است که مرزهای طراحی را پیش می‌برد و امسال نیز تفاوتی نداشت. لباس‌های او که دارای برش‌های نامتقارن و تکنیک‌های معروف پارچه‌کشی بود، برای زنان بدون آرایش به روی باند فرودگاه فرستاده شد و به استانداردهای زیبایی غیرواقعی تحمیل شده بر زنان و ترویج زیبایی طبیعی به جای آن اشاره کرد. طراح Ceren Ocak از مجموعه خود برای تأکید بر قدرت زنان استفاده کرد، و از روح جشنواره برای فصل جدید الهام گرفت، طراح قطعات منحصر به فردی را برای زنان آزاده، غیر متعارف با سبک های مطمئن ارائه کرد. و نیازی اردوغان، طراح، با MySizeID، یک راه حل کلید در دست که به خریداران آنلاین کمک می کند تا سایز لباس مناسب خود را انتخاب کنند، همکاری کرد تا در طول نمایش خود ویدئویی را ارائه دهد که صنعت مد را ترغیب می کند که از فناوری به عنوان راهی برای تکمیل تجربه خرید استفاده کند.
DB BERDAN S/S 2020 در طول MBFW استانبول
با حسن نیت از MBFW استانبول، طراحان ترک بیگ بردان و دنیز بردان، بنیانگذاران لیبل لباس خیابانی مستقر در لندن، DB Berdan، از مجموعه خود برای ادای احترام به افراد LGBTQ+ در صنعت ورزش، مانند گرگ لوگانیس و استلا والش، استفاده کردند. این مجموعه با انتقاد از استانداردهای دوگانه صنعت مد، که در آن با افراد عجیب و غریب به عنوان نشانه رفتار می شود، “باشگاه عشق به خود” نام گرفت که از فرهنگ های هیپ هاپ و ریو اواخر دهه 80 و 90 الهام گرفته شده است. این مجموعه با رنگ‌های پر جنب و جوش، لباس‌های خال‌دار گرافیتی، دویدن‌های اسپرت و نقش‌آفرینی تکرارشونده صورتک، تجسم این است که در مواجهه با سختی‌ها و تعصبات از چه کسی هستید.
از مثبت بودن بدن گرفته تا نوآوری‌های فناوری تا حقوق LBGTQ، هر طراح موضوع امسال شامل بودن و با هم بودن را به روش خود تفسیر کرد و آن را به گونه‌ای طراحی کرد که با موضوعاتی که بیشتر به آنها اهمیت می‌دهند، تناسب داشته باشد. دهمین سالگرد هفته مد مرسدس بنز استانبول بار دیگر نشان داد که این کشور در مسیر درستی برای تقویت صنعت مد خود برای موفقیت پایدار است.
گزارش اضافی توسط آدریانا جورجیادس
استفان ربیموف بیش از یک دهه به عنوان روزنامه نگار، در نشریات دیجیتال و چاپی، روابط عمومی و بازاریابی کار کرده است. من در مورد مد و بازارهای نوظهور، و همچنین فرهنگ معاصر، سبک زندگی، دیپلماسی، آموزش و هنر، مطالب و گزارش های زیادی نوشته و گزارش کرده ام. من بنیانگذار و سردبیر مجله DEPESHA هستم و برندهای Thom Browne، Rubin Singer و Custo Barcelona را در روسیه و فروشگاه پاپ آپ نیکولا فرمیچتی در نیویورک را با موفقیت راه اندازی کردم. من با ده ها نشریه مصاحبه و منتشر شده ام، از جمله نیویورک تایمز روسیه فراتر از تیترها، فوربس بین المللی، هافینگتون پست، زنان لباس روزانه، L’Officiel، ووگ، وال استریت ژورنال، CNN، یاهو استایل، و اگزمینر. . برای Forbes.com من در مورد بازارهای مد در حال ظهور می نویسم. به من ایمیل بزنید stephan.rabimov@gmail.com تا بخشی از دنیای من باشید.”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط jahankhabari