دادگاه کیفری پاریس، رومن پولانسکی کارگردان مشهور را از اتهام تهمت و افترا به شارلوت لوئیس بازیگر بریتانیایی پس از اینکه او را به تجاوز جنسی در نوجوانی متهم کرده بود، تبرئه کرد.

آگهی

این حکم البته تنها مربوط به اتهام افترا است و ارتباطی به پرونده تجاوز جنسی این کارگردان سرشناس به شارلوت لوئيس ندارد.

شارلوت لوئيس در سال ۲۰۱۰ پولانسکی را متهم کرد که در سال ۱۹۸۳ و زمانی که یک دختر نوجوان ۱۶ ساله بوده به بدترین شکل مورد تعرض جنسی این کارگردان نامدار قرار گرفته است. با این حال خانم لوئیس در سال ۱۹۸۶ در فیلم «دزدان دریایی» ساخته پولانسکی بازی کرد.

پولانسکی هم در سال ۲۰۱۹ در گفتگویی با مجله فرانسوی «مچ» اتهامات شارلوت لوئيس را «دروغی شنیع» خوانده بود. پس از آن  لوئیس از پولانسکی به اتهام افترا شکایت کرد.

لوئیس، ۵۶ ساله، در ماه مارس به دادگاه گفت که پولانسکی به او تجاوز و سپس به او افترا زده است. پولانسکی ۹۰ ساله که در پاریس زندگی می‌کند در هیچ یک از جلسات دادگاه شرکت نکرد و برای شنیدن حکم هم در دادگاه حاضر نشد.

این کارگردان برنده جایزه اسکار و سازنده آثار درخشانی چون پیانیست، بچه رزماری و محله چینی‌ها در طول دوران حرفه‌ای خود به تجاوزهای جنسی دیگری نیز متهم شده که خودش تمام آنها را رد می‌کند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

پولانسکی که به اتهام تجاوز به یک نوجوان ۱۳ ساله در سال ۱۹۷۷ در ایالات متحده تحت تعقیب است در سال ۱۹۷۸ به اروپا آمد. در طول این سالها فرانسه، سوئیس و لهستان که محل زندگی او بوده‌اند، درخواست‌های آمریکا برای استرداد این کارگردان سرشناس را رد کرده‌اند.

source
سئو سایت

توسط jahankhabari