دولت استرالیا در واکنش به حمله موشکی و پهپادی «بی‌سابقه» ایران به اسرائیل در ماه آوریل و «فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران در خاورمیانه» تحریم‌های هدفمندی را علیه پنج فرد ایرانی و سه نهاد دیگر از جمله سپاه پاسداران اعمال می‌کند.

آگهی

در بیانیه وزارت خارجه استرالیا که در روز سه شنبه ۱۴ ماه مه ۲۰۲۴ (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) منتشر شد، از سپاه پاسداران به عنوان یک «بازیگر شرور» یاد شده که «مدت‌هاست تهدیدی برای امنیت بین المللی و مردم خود بوده است.»

از جمله مقامات ارشد تحریم شده محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران و سردار سرتیپ اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند. در بیانیه وزارت خارجه استرالیا آمده «تحریم‌شدگان همچنین شامل مقامات ارشد ایرانی، تجار و شرکت‌هایی می‌شوند که در توسعه برنامه‌های موشکی و پهپادی ایران مشارکت داشته‌اند.»

غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء، امیر حاتمی مشاور فرمانده کل قوا و وزیر پیشین دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و مهدی گوگردچیان، مدیر عامل شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) نیز از دیگر تحریم‌شدگان دولت استرالیا هستند.

بر طبق این بیانیه تکثیر فناوری‌های موشکی و پهپادی ایران و ارسال به کشورهای نیابتی «سال‌ها بی‌ثباتی را در سراسر منطقه تقویت کرده است.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

در این بیانیه با اعلام تحریم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دلیل آن را توقیف یک کشتی غیرنظامی مرتبط با اسرائیل (با پرچم پرتغال) در آب‌های بین المللی در تاریخ ۱۳ آوریل ۲۰۲۴ اعلام کرد و خواستار «آزادی فوری کشتی و خدمه آن» شد. 

استرالیا تا به امروز با اعلام تحریم ۹۰ فرد و ۱۰۰ نهاد مرتبط با ایران، آن را «نشان‌دهنده تعهد این دولت برای اقدام قوی علیه ایران» دانست. در پایان این بیانیه به «ادامه فشار عملی و راهبردی بر ایران» تا «توقف فعالیت‌های مخرب و پایبندی به قوانین بین المللی» اشاره شده است.

source
سئو سایت

توسط jahankhabari