به نظر میرسد بسیاری از شرکتهای B2B در استفاده از استراتژیهای اینفلوئنسر مارکتینگ یا منسوخ یا نامناسب (برای… [+] مخاطبان) گیر کردهاند.
گتی
نمی توان انکار کرد که وقتی صحبت از اینفلوئنسر مارکتینگ می شود، شرکت های B2B دیر وارد بازی شدند.
در حالی که برندهای B2C در حال برقراری روابط با مگا اینفلوئنسرها بودند، برندهای B2B که من با آنها کار می کردم به سختی در رسانه های اجتماعی بودند. بعداً، زمانی که برندهای B2C شروع به فهمیدن این موضوع کردند که مصرف کنندگان مانند گذشته تحت تأثیر حمایت های افراد مشهور قرار نگرفته اند، برندهای B2B از کایلی جنرز و سلنا گومز از دنیای اینستاگرام خواستگاری می کردند و سعی می کردند پست ها را به دست آورند و تصویر برند خود را به هم متصل کنند. به افرادی که میلیون ها فالوور دارند.
مشکل این است که مصرفکنندههای متصل امروزی آنقدر پیچیده هستند که نمیتوانند اکثر مگا اینفلوئنسرها را به صورت واقعی قبول کنند. اگرچه همیشه مکانی برای نامهای بزرگ و چهرههای مشهور وجود خواهد داشت، اما برندها دیگر نمیتوانند تصور کنند که یک تأثیرگذار با مشخصات بالا اعتبار آنها را میخرد و ارزش سرمایهگذاری را دارد. برای مثال، اکنون میدانند که جنر به ازای هر پست اینستاگرامی یک میلیون دلار درآمد دارد که این نوع تبلیغات را برای مصرفکنندگان، بهویژه ژنرال Z بسیار باهوش، به فروش سختی تبدیل میکند.
و با این حال، به نظر میرسد بسیاری از شرکتهای B2B در استفاده از استراتژیهای اینفلوئنسر مارکتینگ یا منسوخ یا نامناسب (برای مخاطبانشان) گیر کردهاند – و زمانی که کمپینهایشان سرنخهایی را که انتظار داشتند به دست نیاوردند، خود را در معرض ضرر قرار میدهند.
در اینجا نحوه بهروزرسانی و گسترش زرادخانه تاکتیکهای اینفلوئنسر و ایجاد کمپینی است که توجه مصرفکنندگان مرتبط را به همراه کیف پول آنها جلب میکند.
1. کار با اینفلوئنسرهای میکرو و نانو را کاوش کنید.
اگر میخواهید به مصرفکننده متصل دسترسی پیدا کنید، باید اصالت داشته باشید – و هیچ چیز نمیتواند اصالت را سریعتر از تایید یک سلبریتی بزرگ که همه میدانند با ارسال عکسهای سبک زندگی محصول در حساب اینستاگرام خود میلیونها دلار درآمد دارد، به خطر بیاندازد.
باز هم، اینطور نیست که جایی برای اینفلوئنسرهای برجسته یا اینفلوئنسرهایی که فاقد جایگاه مشهور هستند، اما دسترسی فوقالعاده زیادی دارند، وجود ندارد، فقط در بسیاری از موارد، برندها دیگر مجبور نیستند این مسیر را طی کنند – و در بسیاری موارد، نباید این مسیر را طی کنند. این مسیر را بروید – برای ایجاد یک کمپین موفق.
به جای اینکه تصور کنید نام تجاری شما باید دنبال اینفلوئنسرهایی با صدها هزار دنبال کننده باشد، همکاری با افراد کوچکتر را در نظر بگیرید. حتی اگر این میکرو اینفلوئنسرها (5k-10k دنبال کننده) و نانو اینفلوئنسرها (1k-5k دنبال کننده) مخاطبان بسیار کمتری دارند، این مخاطبان تقریباً همیشه بسیار بیشتر از مخاطبان مگا اینفلوئنسر هستند. نه تنها این، بلکه مشارکت با یک میکرو اینفلوئنسر در بودجه بازاریابی شما بسیار آسان تر خواهد بود.
2. بر داستان سرایی و آموزش تاکید کنید.
برندها مدتهاست که میدانند مشتریانشان محتوایی را میخواهند که داستانی را بیان کند یا به نحوی ارزش ارائه کند. به همین دلیل است که شرکتهای بسیاری را دیدهایم، چه B2C و چه B2B، که تمرکز خود را بر بیان تاریخچه برند خود، تأکید بر ارزشهای خود، و تولید محتوای آموزشی و ارزشمند دارند.
با این حال، در مورد مشارکت اینفلوئنسرهای شما هم همینطور است. به جای تبلیغات معمولی و تبلیغاتی، از اینفلوئنسرهایی که با آن ها کار می کنید بخواهید محصول یا خدمات شما را در یک داستان یا تجربه بکار ببرند.
به عنوان مثال، کمپین Love My Store از American Express صاحبان مشاغل کوچک را دعوت کرد تا در مورد مشاغل خود صحبت کنند و در عین حال آگاهی از خدمات AmEx برای مشاغل کوچک را افزایش داد.
3. زیبایی «اینستاگرام کامل» را از دست بدهید.
ممکن است شما را شگفتزده کند، اما آن عکسهای اینستاگرامی که کاملاً صحنهسازی شده و به زیبایی روشن شدهاند که فید شما را در ۵ سال گذشته پر کردهاند؟ آنها به سرعت در حال خروج هستند.
مصرف کنندگان متصل دیگر تصاویر کامل (به عبارت دیگر، کاملاً ساخته شده) را نمی خواهند. آنها نمیخواهند عکسهایی را ببینند که «صحنهشده» به نظر میرسند، بلکه میخواهند آنهایی را ببینند که این تصور را به وجود میآورند که توسط افراد «عادی» بهمنظور اشتراکگذاری گرفته شدهاند، نه توسط یک گروه دوربین حرفهای به منظور تبلیغ.
وقتی به دنبال اینفلوئنسرها هستید تا با آنها شریک شوید، این مهم است که بدانید، زیرا میخواهید کسی از روش بازاریابی اینفلوئنسر آگاه باشد و مجموعهای از پستهای تولید بیشازحد را به برند شما ارائه ندهد. مخاطبی که دنبالش هستید
در عین حال، البته، شما نمیخواهید تأثیرگذار باشید که کاملاً ظاهر «زندگی واقعی» را بپذیرد که محصول یا خدمات شما کمتر از حد مطلوب به نظر برسد. تعادلی وجود دارد که باید برقرار شود، و یک اینفلوئنسر پیچیده (یا اینفلوئنسر خرد) میداند که چگونه بین زیباییشناسی «طبیعی و معتبر» و «بیدقت و بد ترکیب» تفاوت قائل شود.
4. از سرمایه اجتماعی ارائه شده توسط کارکنان خود غافل نشوید.
اگر مدیران فردی بیشتر از برندها مورد اعتماد باشند (و آنها هستند)، پس کارمندان بیش از مدیران اجرایی مورد اعتماد هستند.
در واقع، کارمندان یک برند منبعی هستند که برای انتشار پیام یک شرکت و افزایش دسترسی آنلاین آنها مورد توجه قرار نمیگیرند. به عنوان مثال، اشتراکگذاری مجدد کارکنان از محتوای پست شده توسط شرکت، بیش از دو برابر نرخ کلیک پست اصلی است.
در مجموع، کارکنان یک شرکت نیز ارتباطات بسیار بیشتری نسبت به دنبال کنندگان کارفرما دارند. در اصل، کارمندان یک شرکت می توانند به راحتی به عنوان تأثیرگذار عمل کنند، به خصوص اگر محتوایی که پست می کنند واقعی و معتبر باشد. تشویق کارمندان به اشتراک گذاری محتوای حمایت شده توسط شرکت، و همچنین محتوای مربوط به شرکت خود، راهی عالی برای درگیر کردن این منبع بالقوه اغلب نادیده گرفته شده است.
شکستن اینفلوئنسر مارکتینگ به طور سنتی برای شرکتهای B2B سختتر از پسرعموهای B2C آن بوده است – اما این بدان معنا نیست که باید به همین شکل باقی بماند. با به کار بردن برخی از درسهایی که شرکتهای B2C در چند سال گذشته آموختهاند، برندهای B2B میتوانند بیشترین بهره را از مشارکت تأثیرگذار خود ببرند.
من را در توییتر یا لینکدین دنبال کنید. وب سایت من یا برخی از کارهای دیگر من را اینجا بررسی کنید. Shama HyderShama Hyder بنیانگذار و مدیر عامل Zen Media است، یک آژانس بازاریابی و روابط عمومی برنده جایزه برای شرکت های b2b مبتنی بر فناوری. او توسط مجله Entrepreneur “استاد ذن بازاریابی” و توسط FastCompany.com “استاد هزاره جهان” انتخاب شده است. فوربس، بیزینس ویک و اینتر همگی او را به عنوان یکی از 30 کارآفرین برتر زیر 30 سال در زمینه بازاریابی شناخته اند. Shama مخاطبان جهانی ایجاد کرده است و به دلیل کمک به برندها برای موفقیت در عصر دیجیتال شناخته شده است. او یک نویسنده پرفروش، یک سخنران اصلی بین المللی است و برای چهار سال متوالی به عنوان یکی از 10 صدای برتر لینکدین در بازاریابی انتخاب شده است. “>