ستاد کل نیروهای مسلح ایران در دومین گزارش خود درباره بررسی سقوط بالگرد حامل ابراهیم رئيسی می‌گوید وقوع انفجار ناشی از خرابکاری در جریان پرواز منتفی است.

آگهی

دومین بیانیه‌ای که ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در خصوص سقوط بالگرد حامل ابراهیم رئيسی و همراهان او منتشر کرد، در هفت بند مختلف آخرین بررسی‌های این نهاد رسانه‌ای شده است. این نهاد نظامی جمهوری اسلامی در گزارش خود می‌گوید هوای منطقه صبح روز وقوع حادثه و در جریان پرواز رفت سه بالگرد مطلوب بوده و مشکلی در دید و پرواز وجود نداشته اما پرواز برگشت که در جریان آن‌ بالگرد حامل رئيسی دچار سانحه شد نیاز به بررسی‌های بیشتر دارد.

این گزارش همچنین می‌افزاید که با بررسی سوابق بالگرد حادثه دیده، ایراد و یا سابقه مشکل فنی در آن یافت نشده است. ضمن اینکه وزن استاندارد مسافران و وسایل هم برای انجام یک پرواز ایمن رعایت شده و مشکلی در این خصوص هم وجود نداشته است.

در این بیانیه همچنین آمده است که با نمونه‌برداری و آزمایشات انجام شده وقوع انفجار ناشی از خرابکاری در جریان پرواز و لحظاتی پیش از برخورد بالگرد به دامنه ارتفاعات، منتفی است. ضمنا با توجه به این نکته که تا ۶۹ ثانیه پیش از وقوع تماس با خلبان این بالگرد ادامه داشته گمانه‌ها در خصوص بروز اختلال در سامانه ارتباطی و یا تداخل فرکانسی در جریان پرواز هم امری منتفی است.

ستاد کل نیروهای مسلح ایران می‌گوید بر اساس بررسی‌ها آثاری ناشی از اقدامات «جنگ الکترونیک» هم بر روی هلی‌کوپتر مشاهده نشده هرچند بر پایه همین گزارش، قرار است آزمایشات و بررسی‌های بیشتر در این زمینه انجام شود.

این دومین گزارش نهاد بررسی‌کننده حادثه رخ داده برای بالگرد حامل رئيسی است که تقریبا نکته جدیدی نسبت به گزارش نخستین که ۲۳ خرداد منتشر شده بود، ندارد. با این حال بنا به اعلام مقام‌های جمهوری اسلامی قرار است این تحقیقات و بررسی‌ها ادامه یابد و گزارش‌های بعدی و تکمیلی در خصوص دلایل بروز این سانحه رسانه‌ای شود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

بالگرد حامل ابراهیم رئيسی عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سدی در استان آذربایجان شرقی به سمت تبریز در منطقه ورزقان این استان دچار سانحه شد و تمامی سرنشینان آن پرواز جان باختند.

source
سئو سایت

توسط jahankhabari