تشکل موسوم به جامعه جهانی بهائیان با انتشار پیامی مدعی شد که شالیزارهای متعلق به شهروندان بهائی در یکی از روستاهای استان مازندران توسط ماموران جمهوری اسلامی تخریب شده است.

آگهی

این پیام که در قالب بیانیه‌ای در وب‌سایت جامعه جهانی بهائیان به همراه چند توئیت و تصاویر ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده حکایت از تخریب کشتزار‌های بهائیان در روستای احمدآباد شهرستان ساری، مرکز استان مازندران دارد.

در یکی از تصاویر ویدیویی به اشتراک گذاشته شده که تاریخ هشتم خرداد ۱۴۰۳ بر آن نقش بسته، یک بیل مکانیکی در حالی تخریب شالیزارها و مصولات کشت شده در آنها دیده می‌شود.

بنا به اعلام جامعه جهانی بهائیان، این تصاویر متعلق به اقدام ماموران حکومتی در تخریب شالیزارهایی در روستای احمدآباد مازندران است که گفته می‌شود ۸۰ خانواده بهائی سال‌هاست که در آن زندگی و از طریق کشاورزی امرار معاش می‌کنند.

در بیانیه جامعه جهانی بهائیان از این اقدام به عنوان تازه‌ترین عمل «وحشیانه و ظالمانه» علیه اقلیت بهایی ساکن ایران و نمونه‌ای از سیاست مرسوم حکومت ایران در مصادره و تخریب خانه‌ها و مزارع متعلق به بهائیان یاد شده است.

این بیانیه با اشاره به حضور مامورانی با لباس نظامی در پس زمینه تصاویر ویدیویی می‌افزاید که چند تن از اهالی روستا از جمله یک زن سالخورده نیز که برای درخواست توقف این اقدامات به محل آمده بودند در تصاویر دیده می‌شوند.

بر اساس آنچه در این بیانیه آمده، بیل مکانیکی بزرگی که برای تخریب شالیزار به محل آورده شده بود پس از له کردن محصولات یه سمت رودخانه رفت تا کانال آب‌رسانی به مزارع را مسدود ‌کند.

سیمین فهندژ، نماینده جامعه بهائیان در سازمان ملل متحد می‌گوید: «در حمله اخیر علیه بهائیان در ایران، قساوت دیگری را شاهد هستیم، شکلی از آپارتاید اقتصادی و تلاشی تازه برای پاکسازی دینی که به منظور بیرون راندن بهائیان از مزارع خودشان طراحی شده است.»

وی در همین راستا می‌افزاید: «دولت حاکم بر ایران در تلاش است تا این کشور را برای بهائیان غیرقابل سکونت کند.»

خانم فهندژ در ادامه یادآور شد که دولت ایران طی نزدیک به پنج دهه، خانه‌های بهائیان را تخریب و زمین‌های آنها را مصادره کرده و نیز تلاش به خرج داده تا حق کسب و کار را از آنها بگیرد.

به گفته نماینده جامعه بهائیان در سازمان ملل، راندن بیل مکانیکی روی مزارع کشاورزان بی‌گناه، توهینی به بهائیان وهمه شهروندان زحمتکش ایرانی است که ادعای دولت مبنی بر مراقبت از مردم را زیر سوال می‌برد.

سیمین فهندژ در همین راستا تاکید کرد: «مزارع برنج باید به بهائیان بازگردانده شود و مقامات باید خسارت این عمل وحشیانه را جبران کنند.»

بر اساس آنچه در بیانیه جامعه جهانی بهائیان آمده است مقامات ایرانی زمستان گذشته در عملیاتی غیرقانونی که قبلا توسط گزارش شده بود، زمین‌های کشاورزی متعلق به شهروندان بهائی در روستای احمدآباد را محصور کرده بودند.

دیده‌بان حقوق بشر آوریل گذشته در بیانیه‌ای خواستار پایان یافتن «آزار و سرکوب بهائیان» در ایران شده و اقدامات دولت ایران در این زمینه را «جنایت علیه بشریت» توصیف کرده بود.

یورونیوز فارسی را در ایکس دنبال کنید

source
سئو سایت

توسط jahankhabari