در پی حمله هوایی نیروهای اسرائيلی به رفح در جنوب نوار غزه دست‌کم ۱۲ فلسطینی دیگر کشته شدند و همزمان حملات سربازان اسرائيلی در چندین منطقه دیگر این باریکه نیز ادامه داشت.

آگهی

اسرائیل یک روز پس از اینکه اعلام کرد نیروهایش کنترل منطقه حائل در امتداد مرز نوار غزه و مصر را به دست گرفته، به حمله خود به رفح ادامه داده و نفوذ خود را بر این محدوده گسترش داده است. اسرائيل مدعی است که با تصرف منطقه حائل، مسیری را که حماس از آن برای قاچاق سلاح استفاده می‌کرده قطع کرده است.

این در حالی است که بسیاری این ادعای اسرائيل را باور ندارند و معتقدند با این اقدام مناطق بیشتری را ویران کرده و نگرانی از بروز قحطی را در این باریکه افزایش داده است.

منابع پزشکی غزه اعلام کردند ۱۲ غیرنظامی فلسطینی در حالی که تلاش می‌کردند جسد یک شهروند غیرنظامی دیگر را در مرکز رفح بیرون بیاورند، در حمله هوایی اسرائيل کشته و تعداد نامشخصی هم زخمی شدند. به گفته پزشکان، یک غیرنظامی فلسطینی دیگر هم در حمله هوایی به اردوگاه آوارگان الشطی در غرب شهر غزه در شمال این منطقه پرجمعیت کشته شد.

اسرائیل تایید کرده که حملاتی را در مناطق مختلف غزه انجام داده اما درباره تعداد تلفات اطلاع‌رسانی نکرده است.

به رغم دستور دیوان بین المللی دادگستری در لاهه برای توقف حملات، اسرائیل به حملات خود به رفح ادامه می‌دهد.

بر اساس آخرین آمارها و از زمان ۷ اکتبر به بعد، بیش از ۳۶ هزار فلسطینی در حملات زمینی و هوایی اسرائيل در سراسر نوار غزه کشته‌ شده‌اند که ۵۳ نفر از آنها در طول ۲۴ ساعت گذشته به این آمار اضافه شده‌اند.

در مقابل ارتش اسرائيل اعلام کرد که یک سربازش در نبرد شمال غزه کشته شده و تلفات جنگی این کشور از زمان نخستین تهاجم زمینی‌اش به غزه در روز ۲۰ اکتبر به ۲۹۲ نفر افزایش یافت.

تونل ها، سلاح‌ها و مواد منفجره

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل در یک تماس شبانه با لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، بر اهمیت تداوم عملیات اسرائیل در منطقه رفح تاکید کرد و مدعی شد که این حملات برای آزادی گروگان‌های اسرائيلی ضروری است. وزارت دفاع اسرائيل در بیانیه‌ای در این رابطه گفت: «آقای گالانت جزئیات فعالیت‌های ارتش اسرائیل در منطقه رفح را که در آن ۲۰ تونل تروریستی حماس شناسایی شده به بلینکن توضیح داد.»

ارتش اسرائیل همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان حملات اخیر خود، تونل‌هایی که حماس از آنها برای قاچاق و جابجایی جنگجویان به زیر زمین استفاده می‌کرد و همچنین مقادیر زیادی سلاح و مواد منفجره کشف شده است. در بیانیه‌های اسرائیل اشاره نشده که تونل‌های قاچاق از کجا می‌گذرد.

ایالات متحده، نزدیکترین متحد اسرائیل، روز سه شنبه مخالفت خود را با حمله زمینی بزرگ به رفح تکرار کرد اما گفت معتقد نیست چنین عملیاتی در حال انجام است.

ایالات متحده به همراه مصر و قطر در تلاش‌ها برای میانجی‌گری در مذاکرات غیرمستقیم بین اسرائیل و حماس برای تنظیم آتش‌بس و آزادی گروگان‌های باقی‌مانده مشارکت داشته است. این گفتگوها به بن بست خورده و هر دو طرف یکدیگر را به دلیل عدم پیشرفت مقصر می‌دانند.

با طولانی شدن جنگ، سوءتغذیه در غزه گسترده شده، زیرا ارسال کمک‌ها به شدت کاهش یافته و سازمان ملل متحد درباره قحطی اولیه هشدار داده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

مقام‌های فلسطینی، تجار و امدادگران بین المللی به رویترز گفتند که ارتش اسرائیل با ارائه یک راه نجات احتمالی، ممنوعیت فروش مواد غذایی به غزه از اسرائیل و کرانه باختری اشغالی را از زمان آغاز عملیات رفح لغو کرده است.

source
سئو سایت

توسط jahankhabari