خودروهای برقی به عنوان یک مزیت برای جذب کارمندان جوان و طرفدار محیط زیست، در برخی از شرکت‌های بریتانیایی ارائه می‌شوند.

آگهی

ایده این است که کارمندان با ثبت نام در طرحی به نام «قربانی کردن حقوق»، می‌توانند از طریق شرکت خود، یک خودروی برقی اجاره کنند.

طبق آخرین گزارش نیروی کار پایدار شرکت اقتاپوس ای وی، کارمندان نسل زد(Z) و هزاره به طور فزاینده‌ای تمایل دارند برای شرکت‌هایی کار کنند که دارای ارزش‌های زیست محیطی و اجتماعی هستند.

بر اساس این پژوهش ارزش‌ها و مزایای سبز یک شرکت می‌تواند عامل تعیین کننده‌ای برای پذیرش یا رد پیشنهاد شغلی توسط متقاضی به شمار رود.

مزایای سبز شامل طرح‌های اجاره خودرو برقی با قربانی کردن حقوق، طرح‌های دوچرخه سواری به محل کار، گزینه های تعطیلات کم کربن و داوطلب شدن در سازمان‌های خیریه محیط زیستی است.

محبوبیت مزایای حمل و نقل سبز به طور فزاینده‌ای در حال افزایش است. این گزارش نشان می‌دهد که ۶۲ درصد از افراد ۲۵ تا ۳۴ ساله و ۵۶ درصد از افراد ۳۵ تا ۴۴ ساله به این مزایا علاقه‌مند هستند، به شرطی که کارفرمایانشان چنین مزایایی را ارائه دهند.

ضمن اینکه ۶۱ درصد از کارمندان نیز گفتند که برای ماشین بعدی خود یک وسیله نقلیه الکتریکی را انتخاب می‌کنند، اگرچه برای تقریبا ۷۸ درصد از کارکنان، خرید این خودروها همچنان فراتر از توان مالی یک کارگر معمولی هستند.

طبق گفته شرکت Octopus EV، حدود ۷۴ درصد از کارمندان خواهان طرح اجاره خودرو برقی با قربانی حقوق خواهند بود، به خصوص زمانی که این طرح شفاف باشد و تمام موارد شامل مانند مسافت رایگان، سرویس، شارژر خانگی رایگان، تعمیرات، نگهداری، بیمه و غیره را به طور واضح توضیح دهد.

مزایای طرح اجاره خودرو برقی با قربانی کردن حقوق

طرح اجاره خودرو برقی با قربانی کردن حقوق اساسا به این معنی است که کارمندان برای پرداخت هزینه‌های اجاره یک خودروی برقی، بخشی از حقوق پیش از مالیات و بیمه ملی خود را کاهش می‌دهند. از طریق این کار، کارمندان همچنین حقوق مشمول مالیات خود را کاهش می‌دهند و در نتیجه در بیمه ملی و مالیات بر درآمد صرفه جویی می‌کنند.

یکی از بزرگترین مزایای طرح اجاره خودرو برقی با قربانی کردن حقوق این است که در حالی که هزینه بالای مالکیت شخصی یک خودروی برقی را کاهش می دهد، به کارمندان دسترسی بیشتری به استفاده از خودروهای برقی می‌دهد.

طبق گفته شرکت تحقیقات مالی شخصی NimbleFins، متوسط ​​قیمت یک خودروی برقی در بریتانیا ۴۸ هزار پوند معادل بیش از ۵۶ هزار یورو است. این بدان معناست که خودروهای برقی برای بسیاری از کارمندان بریتانیایی عمدتا غیرقابل دسترس هستند.

طرح اجاره خودرو برقی با قربانی کردن حقوق به کارمندان این فرصت را می‌دهد تا استفاده از خودروهای برقی را امتحان کنند و شاید در نهایت تصمیم بگیرند که خودشان یکی از آنها را خریداری کنند.

هزینه مالیات بر خودروهای شرکتی برای وسایل نقلیه دیزلی یا بنزینی در بریتانیا تا ۳۷ درصد است. در مقابل، دولت برای خودروهای برقی فقط ۲ درصد مالیات بر خودروهای شرکتی تعیین کرده است.

اگرچه مالیات بر خودروهای شرکتی برای خودروهای برقی در آوریل ۲۰۲۵ به ۳ درصد افزایش خواهد یافت و هر سال تا سال ۲۰۲۸ یک درصد دیگر به آن اضافه می شود، اما همچنان اختلاف قیمتی قابل توجهی بین مالیات بر خودروهای شرکتی برای خودروهای بنزینی و دیزلی با مدل های برقی وجود دارد.

دیگر مزایای سبز

یکی دیگر از مزایای سبز که کارفرمایان ارائه می‌دهند، طرح دوچرخه سواری به محل کار است. این طرح شبیه به طرح اجاره خودرو برقی با قربانی کردن حقوق است، جایی که کارفرمایان دوچرخه می‌خرند و کارمندان می‌توانند آنها را طی مدت زمان مشخصی پس بدهند. در بریتانیا، طرح‌های دوچرخه سواری به محل کار به ویژه در شهرهایی مانند کمبریج، یورک و کینگستون بسیار محبوب هستند.

اکنون همچنین «بازنشستگی‌های سبز» ارائه می‌شود. اینجاست که کارمندان می‌توانند وجوه بازنشستگی خود را در شرکت‌هایی سرمایه گذاری کنند که به مسائل زیست محیطی و اجتماعی رسیدگی می‌کنند.

مزایای سفرهای تعطیلات کم کربن نیز به طور فزاینده‌ای محبوب می‌شوند. این شامل ارائه چند روز مرخصی بیشتر به کارمندان برای تعطیلات است تا بتوانند با استفاده از گزینه‌های کم کربن مانند قطار به جای هواپیما سفر کنند.

البته دورکاری زیر چتر مزایای سبز قرار نمی‌گیرد با این حال، به طور فزاینده ای به عنوان یک مزیت زیست محیطی برای کارمندان به منظور کاهش ردپای کربن ناشی از رفت و آمد آنها در نظر گرفته می‌شود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

آگهی

همچنین روزهای داوطلبانه کارمندان در سازمان‌های خیریه محیط زیستی در حال افزایش است، جایی که کارفرمایان به کارکنان این فرصت را می دهند تا زمان خود را به اموری که برای آنها مهم است اختصاص دهند.

source
سئو سایت

توسط jahankhabari