نقاشی «دشت گل‌های خشخاش» اثر مونه نقاش شهیر در موزه «اورسه» در شهر پاریس با اعتراض یک فعال محیط زیست از یک منظره آرام به تصویری آخرالزمانی تبدیل شد.

آگهی

این فعال زیست محیطی پوستری را که نمایانگر آینده فاجعه بار این صحنه روستایی بود، روی اثر این نقاش امپرسیونیست چسباند.

این فعال که عضو گروه «ریپوست آلیمانتر« (به معنای پاسخ غذایی) است، خواستار اقدام در برابر تغییرات آب و هوایی و کشاورزی پایدار است. این گروه پیش از این نیز در ماه ژانویه با پرتاب سوپ به سمت اثر هنری مشهور «مونالیزا» در موزه لوور، اعتراض خود را نشان داده بودند.

این گروه با اشاره به پوستر قرمز رنگی که روی اثر چسبانده شده بود، گفتند این پوستر تصویری از این منطقه در سال ۲۱۰۰ را نشان می‌دهد، جایی که در صورت عدم اقدام جدی در برابر تغییرات اقلیمی، توسط گرمای خورشید و خشکسالی ویران خواهد شد.

در ویدیویی از این حادثه، فعال مذکور می‌گوید: «اگر جایگزینی برای وضعیت فعلی در نظر گرفته نشود، این تصویر کابوس‌وار در انتظار ماست.»

به گفته پلیس پاریس، این زن بازداشت شده و تحت بازجویی قرار گرفته است. با این حال، مشخص نیست که آیا این اثر هنری آسیب دیده است یا خیر.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

این اقدام، بخشی از موج اعتراضات زیست محیطی در موزه‌ها و گالری‌های هنری به شمار می‌رود. پیش از این نیز شاهد پرتاب سوپ گوجه فرنگی به سمت اثر «گل‌های آفتابگردان» اثر ون گوگ و همچنین حمله با پوره سیب زمینی به اثر «کلبه‌های یونجه» اثر مونه بوده‌ایم.

source
سئو سایت

توسط jahankhabari