نتایج یک مطالعه که به تازگی منتشر شده، نشان می‌دهد که موارد یهودی‌ستیزی و حوادث مرتبط با آن در کشور آلمان بیش از ۸۰ درصد رشد داشته است.

آگهی

بر اساس گزارش انجمن فدرال مراکز تحقیقاتی و اطلاع‌رسانیِ یهودی‌ستیزی، این پدیده در آلمان طی سال گذشته میلادی تاکنون با افزایش چشمگیری روبرو بوده است.

تحقیقات تازه صورت گرفته در این خصوص از ثبت دست کم ۵ هزار مورد اقدام یهودی‌ستیزانه در سال ۲۰۲۳ حکایت دارد.

بیش از نیمی از این حوادث که در مقایسه با سال ۲۰۲۲ دست کم ۲ هزار مورد افزایش داشته است پس از حملات مرگبار حماس به اسرائیل در ۷ اکتبر روی داده است.

در سال گذشته، ۱۵۸۳ مورد حادثه خشونت‌آمیز در خیابان‌ها گزارش شده که بیش از دو برابر سال قبل عنوان شده است؛ علاوه بر این ۹۹۹ مورد حادثه دیگر نیز در فضای مجازی رخ داده است.

انجمن فدرال مراکز تحقیقاتی و اطلاع‌رسانیِ یهودی‌ستیزی همچنین ۴۷۱ مورد خشونت در موسسات آموزشی و ۳۱۱ مورد دیگر در حمل و نقل عمومی را برشمرده که هر دو کدام به نسبت سال ۲۰۲۲ دو برابر افزایش نشان می‌دهد.

از میان موارد خشونت‌آمیز ثبت‌شده توسط مراکز تحقیقاتی و اطلاع‌رسانی یهودی‌ستیزی در سال گذشته، هفت مورد در دسته «خشونت شدید» طبقه‌بندی شده‌اند، به این معنی که جان افراد را در معرض خطر قرار داده‌ یا ممکن است قرار دهند یا آنکه منجر به جراحات جدی شده‌اند.

این خشونت‌ها، توهین‌ها و اظهارات ضد‌ یهودی گرفته تا حملات فیزیکی و همچنین حمله به کنیسه‌ای در برلین که ماه اکتبر صورت گرفت، را شامل می‌شود.

فلیکس کلاین، کمیسر دولت فدرال در امور یهودیان آلمان و مسئول مبارزه با یهودی‌ستیزی در این کشور، خواستار اقدامات سخت‌گیرانه‌تر برای مقابله با نفرت‌پراکنی علیه این بخش از جامعه شده است.

وی در این خصوص می‌گوید: «به منظور ارائه راه‌کارهای موثر به مجریان قانون برای مبارزه همه جانبه با تحریک و خشونت‌های یهودی‌ستیزانه، من اصلاح قانون جزا را پیشنهاد می‌کنم. به عنوان مثال، دعوت به نابودی دیگر کشورها باید به جرم تبدیل شود.»

با وجود افزایش موارد یهودی‌ستیزی، دانیل بوتمن، یکی از مقامات ارشد شورای مرکزی یهودیان آلمان می‌گوید: «ما در حال حاضر شاهد مهاجرت یهودیان از آلمان نیستیم.»

این موضوع به نظر با روندی که طی سال‌های اخیر در کشور همسایه آلمان یعنی فرانسه مشاهده شده در تضاد است.

یورونیوز فارسی را در ایکس دنبال کنید

source
سئو سایت

توسط jahankhabari