وزارت اطلاعات ایران روز شنبه اعلام کرد که عبدالله کویته، طراح انفجارهای کرمان دستگیر و به ایران منتقل شده است.

آگهی

بنا بر گزارش تسنیم، او «طراح و هادی عملیات تروریستی کرمان» بوده که درنهایت به داخل ایران منتقل شده است.

در بیانیه وزارت اطلاعات، توضیح بیشتری درباره نحوه دستگیری و یا انتقال او به ایران داده نشده و تنها اعلام شده است که «اطلاعات دریافتی از این تروریست، در کشف بسیاری از توطئه‌های تکفیری‌ها، شناسایی دیگر عناصر اصلی و اماکن اختفای آنها در منطقه، نقش بسزایی ایفا کرده و همچنان مورد بهره‌برداری است».

این وزارتخانه تاکید کرده که پرونده حملات تروریستی کرمان «همچنان مفتوح است».

این وزارتخانه همچنین از مردم خواسته است که در آستانه مراسم عاشورا «با حفظ هوشیاری کامل… هرگونه تحرکات مشکوک بویژه در مجالس و مناسبت‌های تاسوعا و عاشورا را به ستاد خبری وزارت اطلاعات» گزارش دهند.

دو انفجار مرگبار کرمان در ۱۳ دی ۱۴۰۲ همزمان با چهارمین سالگرد ترور قاسم سلیمانی، فرماندهٔ پیشین سپاه قدس روی داد و ۸۹ کشته و ۲۸۴ زخمی برجای گذاشت.

دولت این انفجارها را «تروریستی» اعلام کرد و داعش خراسان مسئولیت آن را برعهده گرفت.

وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا نیز اعلام کرد که پیش از این حادثه، به ایران درباره خطر احتمال وقوع یک حمله تروریستی هشدار داده و حتی جزئیاتی در این باره در اختیار مقامات ایران گذاشته است.

این حادثه در حالی روی داد که برخلاف روال معمول سال‌های قبل از آن، هیچکدام از فرزندان و نزدیکان قاسم سلیمانی، امسال در مراسم سالگرد او در کرمان حضور نداشتند و مقامات ارشد دولتی و نظامی نیز برخلاف سال‌های گذشته، از غایبان بزرگ مراسم کرمان بودند.

۷۹ مورد رویارویی مستقیم با گروههای تروریستی

وزارت اطلاعات همچنین در این بیانیه مدعی شد که «تروریست‌ها» قصد ورود دوباره به کشور و انجام عملیات تروریستی در مراسم تشییع کشته‌شدگان حادثه سقوط بالگرد ابراهیم رئیسی همچنین انجام اقدامات خرابکارانه در دو مرحله انتخابات ریاست جمهوری را داشتند.

اما واحد ضدتروریسم این وزارتخانه توانسته است هسته‌های متعدد این گروهها را شناسایی کند و حتی ۷۹ مورد رویارویی مستقیم با آنها داشته و در سراسر کشور «ده‌ها نفر از عناصر تروریست و عوامل پشتیبانی و تأمین‌کنندگان سلاح و مهمات را دستگیر و ۵۶۰ قبضه انواع سلاح جنگی، ۴۱۸۹۵ فشنگ جنگی و تعداد ۹ بمب آماده و مقادیر قابل‌توجهی مواد پیش‌ساز بمب را کشف، خنثی و ضبط» کرده است.

source
سئو سایت

توسط jahankhabari.ir