مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب

به گزارش خبرنگار ایکنا، مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب در نشست فعالان ستادهای مردمی سراسر کشور که صبح امروز، سه‌شنبه، دوم مردادماه در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد، با تأکید بر اینکه هنگامی شما و شور و شوق‌تان را می‌بینم بار سنگینی را بر دوش خود احساس می‌کنم، گفت: از تمامی نگاه‌ها، احزاب و جناح‌ها و اشخاص خواستیم که نامزدهای خود را براساس شاخص‌ها معرفی کنند. 

وی افزود: قدم اول این است که کابینه وفاق ملی را انتخاب کنیم، یعنی باید کار کنیم تا به آن وفاقی که در حرف و شعار گفتیم _ ممکلت با یک جناح اداره نمی‌شود، پایبند باشیم. باید کابینه‌ای را شکل دهیم که افراد صاحب علم، تخصص، صادق و کارشناس از جناح‌های مختلف برای عملیاتی کردن سیاست‌های رهبری، کمک کنند.

رئیسجمهور منتخب تصریح کرد: این را بدانید با هر کسی که می‌خواهد مدیر، مسئول، شهردار، بخشدار، فرماندار و سایر مسئولیت‌ها را قبول کند یک اصل را با اینها توافق می‌کنیم و آن رضایت مشتری و مردم است یعنی ما اگر در یک اداره، مدرسه و فرمانداری، شهرداری، بخشداری فردی می‌خواهد به نام ما خدمتی ارائه دهد، باید ارباب رجوع را راضی نگه دارد. 

پزشکیان ادامه داد: رضایت مردم شاخص مدیریت ماست، موضوعی که حضرت علی(ع) در نامه به مالک اشتر می‌فرماید: «تو را به طرف سرزمینی می‌فرستم که حاکمان آن عالم یا ظالم بودند و مردم به کار تو نگاه می‌کنند همانگونه که به حاکمان قبلی نگاه می‌کردند و پشت سر تو همان حرف‌هایی را می‌زنند که تو پشت سر دیگران می‌گفتید. دلیل اینکه خوب خواهی بود یا بد، این است که بندگان خدا درباره شما چه می‌گویند». احساس رضایت مردم از رفتار، کردار و گفتار ما آن هدفی است که باید پیگیری کنیم.

رئیس دولت چهاردهم با اشاره به سرودها‌ی زیبای محرمی که در اثنای این نشست پخش شد، بیان کرد: با این سروده‌ها دل ما را به کربلا و میدان جنگ و نامردی‌ها و ناحقی‌ها بردند. مسیر امام حسین(ع) همواره این راه را در ذهن ما باز نگه می‌دارد که تابع حق باشیم. ایشان گفتند مگر نمی‌بینید از حق تبعیت نمی‌کنند و منکر را نهی نمی‌کنند؛ «ألاتَرَوْنَ إلی الحَقِّ لا یُعْمَلُ به، و إلی الباطِلِ لا یُتَناهی عنه لِیَرْغَبَ المُؤمِنُ فی لِقاءِ رَبِّهِ حَقَّاً حَقّا»، ایشان فرمودند من برای احیای دین خدا و امر به معروف قیام کردم. امام حسین(ع) برای حق رفت و قیام کرد و شهید شد. تمام یاران ایشان زندگی خود را برای این امر دادند و این شور و شوق را در طول تاریخ ایجاد کردند.

نشان دادن عزت و غرور خود با اتحاد 

پزشکیان با اشاره به آیه «يَا دَاوُودُ إِنَّا جَعَلْنَاكَ خَلِيفَةً فِي الْأَرْضِ فَاحْكُمْ بَيْنَ النَّاسِ بِالْحَقِّ وَلَا تَتَّبِعِ الْهَوَى فَيُضِلَّكَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ» اظهار کرد: خداوند پیامبران را فرستاده تا بر حق حکم کنند. اما اگر ما تابع هوای نفس شویم و منیّت و غرور ما را بگیرد و بخواهیم به صورت جناحی، دسته‌ای و حزبی عمل کنیم به ضلالت خواهیم افتاد. ما هر روز در نماز می‌خوانیم «وَلاَ الضَّالِّینَ» یعنی من نمی‌خواهم به ضلالت بیافتم. ضلالت یعنی تابع هوای نفس، غرور، منیت، حزب و گروه باشم.

وی با تأکید بر اینکه باید تابع حق باشم، افزود: صراط مستقیم یعنی همه با هم دست به دست هم دهیم. کشور ما در وضع خوبی نیست، به شدت در تحریم هستیم. مشکل داریم اما آغاز آن به اختلاف نگاه‌های ما بازمی‌گردد و اگر قرار است در مقابل دشمنان بایستیم باید متحد شویم. 

رئیسجمهور منتخب با تأکید بر اینکه اگر با هم باشیم، می‌توانیم در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم، تصریح کرد: اگر نخبگان، تولیدکنندگان، کارشناسان و عالمان ما در صحنه باشند و به آنها احترام بگذاریم قطعا خواهیم توانست به راحتی این کشتی را به ساحل نجات برسانیم.

دشمن نمی‌خواهد مستقل باشیم 

وی با تأکید بر اینکه دشمن نمی‌خواهد مستقل باشیم، افزود: قدم اول این است که متحد باشیم و در قدم دیگر باید به دنبال حق و احیای آن باشیم. حق وسیع است اما اگر می‌خواهیم به حق در عرصه جنسیتی، قومیت، حزب و جناح و سایر موارد نگاه شود، دامنه حق بسیار تنگ می‌شود. از سوی دیگر باید بتوانیم این حق را به درستی عمل کنیم. تمام دعواها نیز سر این است پس قدم اول وحدت و قدم دیگر دنباله‌روی از حق است.

مسعود پزشکیان با بیان اینکه راه پیامبر (ص) و اهل‌ بیت(ع) نیز اینگونه بوده است، گفت: برای پیگیری از حق نباید تابع نفس و غرور خود باشیم. حضرت علی(ع) در نامه به مالک، ایشان را به رعایت تقوای الهی، پیروی از کتاب خدا، سنت و مراقبت نفس در مقابل سرکشی‌ها توصیه می‌کند.   

رئیسجمهور منتخب در بخش دیگر از سخنانش تصریح کرد: من از شما می‌خواهم این را بپذیرید، من را آنقدر بزرگ نکنید که تصور کنم کسی شدم. من نماینده شما شدم تا بتوانم دنبال حق و حقوق شما بروم. شما به من اعتماد کردید، رأی دادید و لطف کردید اما من خود را متعهد می‌دانم که پایبند به آن حرف‌هایی باشم که گفتم. حرف‌هایی که گفتم در قالب وعده عدد و رقم نبود. من گفتم پیگیر حقوق شما می‌شوم، دعوا نخواهم کرد، دنبال رفع مشکل محرومین و مستضعفین و اقشار کم برخوردار خواهم بود و مشکلات آنان را حل خواهم کرد و تا پایان جان نیز بر این حرف‌ خواهم بود. 

ضرورت پایبندی به وعده‌ها

پزشکیان ادامه داد: اگر می‌خواهیم به دنبال حق، عدالت و انصاف باشیم، نباید زور بگوییم، بلکه باید همواره از مظلوم و ستمدیده پشتیبانی کنیم چرا که دستور خدا و راه امام علی(ع) این است. ما حق نداریم حق فردی را ضایع کنیم. وظیفه ما همانطور که حضرت علی(ع) فرمودند: «ایستادگی در مقابل ظالم است» در هر جا و هر کجایی که می‌خواهد باشد. هر کسی در این کشور ظلم می‌کند باید با آن دشمنی کنیم و هرجا حق مظلومی را نادیده گرفته‌اند باید از او پشتیبانی کنیم؛ ما باید پایبند به این گفتار باشیم.

رئیس دولت چهاردهم با تأکید بر اینکه خداوند به همه ما کمک کند تا نفسمان را مهار کنیم و دنبال حق باشیم، بیان کرد: اگر کسی حق را به ما گفت بپذیریم و از آن نترسیم. چنانکه حضرت علی(ع) فرمودند: «از گفتن سخن حق و نظر دادن به عدل دریغ نکنید که من در نزد خود برتر از آن نیستم که خطا نکنم و از خطا در کردار خویش احساس امنیت ندارم، مگر آن که خداوند مرا کفایت کند». 

پزشکیان اظهار کرد: شما هرکجا دیدید ما راه را اشتباه می‌رویم و حقی را نادیده گرفتیم و براساس عدالت عمل نمی‌کنیم، حتما گوشزد و این ارتباط را تنگاتنگ حفظ کنیم. با تمام وجود تلاش خواهیم کرد تا وحدت و انسجام را ایجاد کنیم و با تمام وجود تلاش می‌کنم تا خدمتگزار مردم باشیم تا از این بحران‌ها با دست به دست هم دادن، خارج شویم. 

رئیسجمهور منتخب در پایان گفت: از همه شما، از همه قومیت‌ها، جنسیت‌ها، جوانان، کودکان، پیران و تمام آنهایی که به من رأی دادند، یا تمام آنهایی که به طرف مقابل رأی دادند و حتی آنهایی که نیامدند می‌گویم ما همه برای ایران باید تلاش کنیم تا بتوانیم کشورمان را با قدرت و عزت پیش ببریم؛ حتما خواهیم توانست. 

انتهای پیام

source

توسط jahankhabari.ir