به گزارش شهرآرانیوز، سیدهادی شریعت‌یار امروز (پنجشنبه، ۲۵ مرداد ۱۴۰۳) در نشست هم‌اندیشی با موضوع جلوگیری از تشویش اذهان عمومی و رعایت امنیت روانی جامعه که در محل دادسرای عمومی و انقلاب مشهد برگزار شد، با تأکید بر مشارکت رسانه در امنیت روانی جامعه، اظهار کرد: یکی از انتظارات ابتدایی ما از رسانه‌ها، روشن‌کردن اذهان عمومی جامعه است. مردم انتظار دارند سرانجام پرونده‌های قضایی را بدانند و نتایج آن در رسانه اعلام شود. ما کمک می‌کنیم تا نتایج را به رسانه‌ها اطلاع دهیم.

وی در خصوص مصادیق تشویش اذهان عمومی گفت: باید چهارچوب خبری مشخص باشد و مصادیقی تعریف شود تا هرگونه موضوعی اطلاق بر مصداق تشویش اذهان عمومی نباشد. گاهی موضوعاتی وجود دارد که جامعه را نگران می‌کند و رسانه‌ها نباید به آن بپردازند.

معاون پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها باید وظایف خود را به‌خوبی انجام دهند تا خللی در رساندن پیام و خبر به مردم ایجاد نشود، گفت: موضوعاتی در حد شائبه، ظن و گمان است و باید رسانه‌ها در انتشار چنین‌اخباری دقت داشته باشند.

شریعت‌یار در ادامه گفت: مصادیق تشویش اذهان عمومی قابل‌احصا نیست، ولی کلیات آن معین است که در کجا و چه موقعیتی این خبر تشویش اذهان عمومی قلمداد می‌شود. هر جایی اعلام جرم شود، قطعاً رسیدگی خواهیم کرد و از ظرفیت رسانه‌ها برای پیگیری پرونده‌ها استفاده می‌کنیم.

وی ضمن موافقت با تأسیس دبیرخانه مطبوعات تصریح کرد: دبیرخانه مطبوعات باید تأسیس شود تا مشارکت دستگاه قضایی و رسانه افزایش یابد و تعامل حمایتگرانه داشته باشیم تا نگاه‌های سلیقه‌ای هم در مصادیق تشویش اذهان عمومی نفی شود.

source

توسط jahankhabari.ir