سردار تنگسیری در بازدید از آخرین وضع آمادگی رزم یگان‌های عملیاتی مستقر در جزایر نازعات، با اشاره به جایگاه مهم این جزایر (شامل جزایر سه‌گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و بوموسی در خلیج فارس و جزیره سیری) گفت: روحیه همه رزمندگان نیروی دریایی سپاه در جزایر نازعات عملیاتی است و توانمندی دفاعی این جزایر هر لحظه افزایش می‌یابد.

 

به گفته فرمانده نیروی دریایی سپاه، تامین امنیت جزایر نازعات (از مناطق مهم ماموریتی و در محدوده منطقه پنجم دریایی امام محمد باقر علیه السلام) یکی از اصلی‌ترین ماموریت‌های نیروی دریایی سپاه است و تاکید فرمانده کل قوا را نیز به همراه دارد.

سردار تنگسیری، چهاردهمین الحاق تجهیزات به نیروی دریایی سپاه در ماه گذشته را یادآور شد و اظهار داشت: یکی از اهداف مهم ما از این بازدید، ارزیابی عملیاتی تجهیزات الحاق شده در خطوط دفاعی در جزایر و تنگه هرمز بود که الحمدالله با بهترین وضعیت ممکن همه سامانه‌های اعم از موشکی، پهپادی و دیگر سامانه‌ها و تجهیزات الحاق شده برای دفاع و تولید امنیت و آرامش ملت عزیزمان در حالت عملیاتی قرار دارند. 

 

فرمانده نیروی دریایی سپاه در پیامی به همسایگان و کشور‌های دوست حوزه خلیج فارس و دریای عمان گفت: بار‌ها تأکید کرده ایم که پیام ما به همسایگان و کشور‌های مسلمان، دوستی و برادری و وحدت است و حضور دشمنان و بیگانگان در این منطقه تنها برای تفرقه و فتنه است و ما مستحکم و پولادین در برابر تمام دنیای آنان ایستادگی خواهیم کرد. این کلام خدای واحد است که بر سینه ما نقش بسته است. 《 واعدوا لهم مااستطعتم من قوه 》

 

گفتنی است؛ در بازدید سردار تنگسیری آمادگی بخشی از تجهیزات جدید الحاق شده به یگان‌های جزایر ایرانی شامل سامانه‌های موشکی راهبردی کروز مورد ارزیابی قرار گرفت.

source

توسط jahankhabari.ir