حجت الاسلام ابوترابی فرد

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، خطیب جمعه تهران در خطبه اول نماز جمعه 30 شهریورماه با دعوت نمازگزاران به در پیش گرفتن تقوای الهی گفت: خداوند سبحان در قرآن کریم سوگندهای فراوانی دارد گاهی به قرآن سوگند یاد می‌کند گاهی شخصیت‌های برجسته را مورد سوگند قرار می‌دهد. خداوند در قرآن کریم و در سوره 68 قرآن کریم به قلم و آنچه که قلم می‌نگارد و می‌نویسد سوگند یاد کرده است. به نظر می‌رسد اگر خداوند متعال می‌خواست اهمیت قلم، دانش و نوشتن در ادبیات قرآن کریم را تبیین کند زیباتر و رساتر از این سوگند راهی نداشت.

وی افزود: جامعه بشری مدرسه پیامبر اعظم(ع) مدرسه قلم، کتاب، تولید علم و دانش است یعنی سلاح پیامبر اکرم(ص) قلم است؛ برخلاف آنچه دشمنان اسلام به غلط نگاشته‌اند، تمام جنگ‌های پیامبر(ص) دفاعی بوده و در مقابل تهاجم دشمن ایستاده‌اند ولی دل‌های بشریت را از طریق اندیشه و قلم فتح کرده‌اند.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه قلم به ماهو قلم مورد سوگند است، گفت: یعنی مردم بدانید قلم مورد احترام است و نگارش و کتابت در مدرسه قرآن بسیار حائز اهمیت است و محور و اساس اقتدار است. پیامبر اسلام(ص) نماد عقلانیت و دانش بودند و در قلل بلند معرفت ایستاده بودند. جامعه بشریت نباید یک حرکت بدون علم و معرفت داشته باشد و اگر انسان به قله عقلانیت برسد سپس خداشناس و پیامبرشناس شده و در محضر قرآن حاضر می‌شود.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه این قرآن است که جهان را فتح خواهد کرد و جامعه بشریت را به علم و عمل صالح منور خواهد کرد، گفت: امروز جامعه جهانی می‌بیند که در غزه این قرآن است که در مقابل رژیم صهیونیستی و آمریکا و متحدان اروپایی ایستاده است. ملت لبنان که وحدت عالم اسلام، عالم مسیحیت و وحدت پیروان حضرت موسی(ع) را به نمایش گذاشته و امروز این کشور به نماد وحدت پیروان ادیان آسمانی و الهی تبدیل شده است. به همین خاطر مشعل پرفروغ قرآن برای همیشه در جهان خواهد درخشید و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تا سال 2050 میلادی جمعیت مسلمانان از جمعیت دیگر ادیان سبقت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه قلم و کتاب مسیر تعالی بشر را هموار می‌کند، افزود: اگر خلق انسان آراسته به فضیلت صبر و تواضع و علم شود عمل او هم عمل صالح خواهد شد. فضائل اخلاقی در عمل صالح نمایان می‌شود. پیروان پیامبر اعظم(ص) باید نماد فضائل اخلاقی باشند. ما باید روابط خودمان را اصلاح کنیم و همانند آنچه شویم که پیامبر اسلام(ص) سفارش کرده‌اند.

امام جمعه موقت تهران با طرح این سؤال که چقدر دغدغه آن خانمی را داریم که در عمل با ارزش‌های اسلامی فاصله دارد؟ گفت: چقدر تلاش می‌کنیم همگی در صراط مستقیم حرکت کنیم؟ چقدر نگرانیم کسی از قافله اسلام جا نماند؟ این اخلاق رسول‌الله نیست! پیامبر اسلام(ص) آنقدر انسان‌ها را دوست دارد که قرآن کریم می‌فرماید ای پیامبر این قلب تو لبریز از محبت به انسان‌ها است.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: پیامبر اسلام(ص) مسلمین را به محبت توصیه کرده‌اند به ویژه محبت به همسران، فرزندان، خواهران و ضعفا؛ خوشا به حال آنهایی که امروز نسبت به ملت مظلوم فلسطین، گروه مردمی حشدالشعبی و مقاومت یمن محبت دارند و قلبشان برای مظلوم می‌تپد.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد در خطبه دوم با تبریک فرارسیدن هفته وحدت و خیرمقدم به مهمانان سی‌وهشتمین کنفرانس وحدت اسلامی گفت: تمام فرقه‌ها و مذاهب اسلامی اتفاق نظر دارند که باید در یک جبهه واحد حرکت کنیم. امروز باید همه ما به یکدیگر احترام بگذاریم و بزرگان جهان اسلام مانند امام راحل و مقام معظم رهبری را مقتدای خود قرار دهیم. باید جامعه اسلامی متحد و یکپارچه اعتصام به کتاب خدا داشته باشد. ما در کنار یکدیگر مسئول هستیم یعنی باید برای وحدت امت اسلام تلاش کنیم.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: زمانی که مسلمانان وحدت داشتند، قدرت بی‌مثال جهانی بودند و هیچ‌ کس با مسلمانان توان مقابله نداشت ولی چه شده که امروز وحدت نداریم؟ ریشه اختلافات ما دنیوی است؛ امام راحل بزرگوار در جلسه‌ای که آیت‌الله مدنی و صدوقی حضور داشتند فرمودند که تمام اختلافات به خاطر دنیاست.

وی ادامه داد: با ورود استعمار اروپایی به سرزمین‌های اسلامی به تدریج آثار ضعف و انحطاط نظامی، اقتصادی، سیاسی و علمی در جهان اسلام پدیدار شد و به خاطر استعمار اروپا بخش‌های وسیعی از کشورهای اسلامی فروپاشید، همین ایران ما بیش از 51 درصدش تجزیه شد، امپراتوری عثمان فروپاشید و حاکمیت سیاسی کشورهای اسلامی نابود شد و به عرصه تاخت و تاز قدرت‌های استعماری تبدیل شد و در نهایت به ایجاد رژیم نامشروع صهیونیستی منتهی شد و امروز صدها هزار فلسطینی آواره و به شهادت رسیده‌اند.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه در این 200 سال کشورهای اروپایی با هم اختلاف نظر و حتی با هم جنگ‌هایی داشته‌اند ولی در مورد ضعیف نگاه داشتن جهان اسلام اتفاق نظر داشتند، گفت: در طول یک قرن اخیر قدرت‌های بزرگ و استعماری انواع دسیسه‌ها را به کار گرفته‌اند و بنا به فرموده مقام معظم رهبری ایستادگی مقابل اینها رسالت است چون اگر نایستیم آنها شرف و حیثیت ما را پایمال خواهند کرد. قدرت‌های استعمارگر مانع بازگشت اقتدار جهان اسلام شده‌اند و متأسفانه برخی روشنفکرهای خودفروخته و سیاستمداران ضعیف و وابسته به یاری‌ آنها شتافته‌اند. در این شرایط بود که امام راحل نهضت جهانی خود را علیه استعمار رقم زدند و با قدرت‌های استعمارگر مقابله کردند و پرچم سفارت اسرائیل را پایین آوردند و پرچم پرافتخار فلسطین را برافراشتند.

ابوترابی‌فرد در پایان بیان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و روی کار آمدن جمهوری اسلامی ایران و پیروزی کشورمان در دفاع مقدس و پس از آن دفع توطئه‌های مختلف، زمینه برای اتحاد جهان اسلام فراهم شده است. امروز محور مقاومت مستحکم مقابل جهان استعمار و استکبار ایستاده است. شرایطی که رژیم صهیونیستی در آن به سر می‌برد شرایط مساعدی نیست به ویژه اینکه موشک‌های رادارگریز یمن، مقاومت مردم غزه و حملات حزب‌الله لبنان شرایط ناامنی را برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است. بعد از حمله موشکی یمن یکی از روزنامه صهیونیستی نوشته بود که اسرائیل توان مقاومت خود را از دست داده و وارد جنگی بی‌پایان شده‌ و به سوی پرتگاه در حال حرکت هست. امیدوارم که حزب‌الله با پاسخ‌های سخت و کوبنده محور مقاومت پیروزی‌های افتخارآفرین دیگری را برای ملت اسلام و فلسطین رقم بزند. امروز جهان اسلام در کنار ملت قهرمان لبنان و فلسطین و یمن اقتدارآفرین است.

انتهای پیام

source

توسط jahankhabari.ir