فعال اصلاح طلب نوشت: تردیدی وجود ندارد که شهادت سیدحسن نصرالله توسط اسراییل و اقداماتی از این دست که در طول یک سال گذشته در جریان است، هدف مشخصی را دنبال می‌کند و آن یک آتش‌افروزی منطقه‌ای و جهانی برای استخلاص شخص نتانیاهو و پوشیده شدن اقدامات جنایتکارانه اسراییل است.

نقشه اسرائیل علیه ایران

آفتاب‌‌نیوز :

علی باقری فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت:

ضمن عرض تسلیت به مردم ایران و لبنان و جهان اسلام، در خصوص راهبرد ایران و جریان مقاومت پس از این حادثه باید به مشی و شیوه زندگی و مبارزات شهید سید حسن نصرالله توجه کرد. نصرالله به عنوان یک مجاهد راه خدا که به اقتضای‌شرایط برخی حرکات جهادی و انقلابی داشت در همه دوران زندگی و تعامل خود، همواره در کنار مجاهده، یک دیپلمات متبحر بود. هرگز کسی ندید که صبغه جنگاوری و مجاهده بر توجه به مصالح و شرایط عمومی جهان، سایه بیندازد.

این مسیر امروز پیش روی ماست. قطعا افکار عمومی در ایران، لبنان و جهان اسلام در اثر این حادثه تروریستی عزادارو غصه‌دار است اما تردیدی وجود ندارد که این اقدام اسراییل و اقداماتی از این دست که در طول یک سال گذشته در جریان است، هدف مشخصی را دنبال می‌کند و آن یک آتش‌افروزی منطقه‌ای و جهانی برای استخلاص شخص نتانیاهو و پوشیده شدن اقدامات جنایتکارانه اسراییل است.

 اسراییل به یک جنگ فراگیر منطقه‌ای که پای ایران و سایر اجزای محور مقاومت را به میان بکشد، نیازمند استراتژی خاصی است. طبیعتا با همین نگاه، تصمیم‌سازان و سیاست‌گذاران در جمهوری اسلامی مصالح کشور، مردم و مجموعه جهان اسلام را در نظر گرفته و همانطور که در موارد مشابه با عزم و واقع‌بینی برخورد کرده، در این مورد خاص هم همین‌گونه عمل می‌کند. تردید ندارم برخی جریانات تندرو و رادیکال در داخل کشور که در حال سوءاستفاده کردن از این حادثه هستند و تلاش می‌کنند مصالح عالیه کشور را دچار تغییر کرده و احساسات و عواطف برانگیخته شده را صرف تغییر مشی خردمندانه کشور کنند، نهایتا به جایی نخواهند رسید. 

source

توسط jahankhabari.ir