فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان گفت: مأموران گروهان مرزی مورتان هنگ مرزی جکیگور با گروهک تروریستی درگیر و یکی از مأموران جان بر کف مرزبانی در این حمله ناجوانمردانه به فیض شهادت نائل شد.

شهادت مهدی بلوچی در مرز سيستان و بلوچستان

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی مرزبانی استان، سردار رضا شجاعی اظهار کرد: مأموران گروهان مرزی مورتان هنگ مرزی جکیگور حین حمل جیره غذایی و پشتیبانی از مرزبانان در محورهای مواصلاتی در حوالی روستای پشامک از توابع شهرستان راسک مورد حمله گروهک تروریستی قرار گرفتند و در این حمله مرزبانان غیور با اعضای این گروهک درگیر شدند.

 

وی با اشاره به برتری آتش سنگین و تحمیل تلفات متصور از سوی مرزداران گفت: در این حمله ناجوانمردانه، مهدی بلوچی از کارکنان جان بر کف هنگ مرزی جکیگور به فیض شهادت نائل آمد.

 

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه تلاش برای دستگیری عاملان شهادت مرزبانان وظیفه‌شناس آغاز شده است، بیان کرد: تروریست‌های کوردل بدانند با حملات ناجوانمردانه و به شهادت رساندن مأموران جان بر کف پلیس عزم ما بیش از بیش برای مقابله با اقدامات کور تروریست‌ها و اشرار مسلح مستحکم‌تر شده و امنیت مردم خط قرمز پلیس بوده و دشمنان قسم خورده نظام نخواهند توانست به اهداف شوم و شیطانی خود که ایجاد ناامنی و بر هم زدن امنیت مردم است، برسند.

 

همچنین شب گذشته یک تن از مرزداران هنگ مرزی زابل با نام امیرمحمد امیری حین حراست و پاسداری از مرزهای شرقی توسط افراد مسلح ناشناس در آن سوی مرز مورد اصابت گلوله قرار گرفت که با توجه به شدت جراحت وارد در منطقه هیرمند به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

گفتنی است؛ شهید مهدی بلوچی اهل سنت مجرد و ساکن استان سیستان و بلوچستان شهرستان نیکشهر بود که در راه پر افتخار حفاظت از میهن به شهادت رسید.

 

همچنین شهید ستوان دوم امیرمحمد امیری مجرد و ساکن استان خراسان رضوی، شهرستان «درگز» بود که در راه پر افتخار حفاظت از میهن به شهادت رسید.

source

توسط jahankhabari.ir