گروه بین الملل: ترور دبیرکل حزب الله با استفاده از حجم وسیعی از بمب های یک تنی توسط صهیونیست ها و تحلیل های مختلف بر مبنای اخبار منتشر شده از شرایط و چگونگی و شرح ماوقع انجام این عملیات تروریستی عمدتا بخش عمده خبری رسانه ها در سطح جهانی را دربرگرفته است.

به گزارش بولتن نیوز ، واقعیت امر این است که آنچه امروز جبهه مقاومت در حال تجربه آن است تجربه ای دردناک و ضایعه ای سخت و دشوار است اما این به معنای پایان کار نیست. بدان معنا که نبرد در دو سمت مقابل ادامه خواهد داشت و کم و کیف آن نیز ناظر بر کنش ها و واکنش هاست.
با این حال فارغ از نکات گفته شده، اگر به اخبار پیرامون ترور سید حسن نصرالله بازگردیم یکی از نکات قابل توجه در ارتباط با این ترور شادی و سروری ست که مقامات آمریکایی در این باره داشتند.

بطوریکه بایدن ضمن استقبال از این رویداد آن را نقطه عطفی بر مبنای عدالت خودتعریفیشان دانسته است که اگر با هر متر و معیاری به آن بنگریم تنها یک معنی و مفهوم دارد و آن هم چیزی نیست جز ترور و اقدام تروریستی.

از این رو پرسش این جاست که منشا و دلیل این خوشحالی غیرقابل وصف واشنگتن چیست و مضافاً اینکه چرا در مقایسه با آنچه بر غزه و حماس در طول یک سال اخیر گذشته است آمریکایی ها از حملات متجاوزانه و تروریستی تل آویو به لبنان و حزب الله استقبال می کنند در حالیکه در رابطه با حماس و غزه عمدتا ردای نمادین میانجیگری بر تن کرده و مدعی پیدا کردن راه های آتش بس و صلح بودند و اینگونه عریان و آشکار شادی نمی کردند؟

پاسخ به این پرسش یک مبدا تحلیلی دارد که متوجه عملکرد اثرگذار حزب الله در دوران زعامت سید حسن نصرالله می باشد. در حقیقت آنچه از حوزه فعالیت های حزب الله در طول دهه ها و سال های اخیر در منطقه قابل رصد و بیان است مبارزاتی ست که در جبهه های مختلف علیه نیروها و بازیگران عاریتی در منطقه صورت داده و ضرباتی سخت را بر پیکر و جان آنها وارد کرده است. به بیان جامع تر داغی که حزب الله بواسطه اقداماتش بر دل و جان غربی برجای گذاشته عاملی مهم در راستای ابراز خوشحالی و خرسندی آنها می باشد.

خلاصه اینکه اگرچه تفاوتی در ماهیت مقاومت   در لباس حماس یا لباس حزب الله و یا رهبری هنیه یا سید وجود ندارد اما با این وجود نباید فراموش کرد که حزب الله در عرصه منطقه ای به سبب رهبری هوشمندانه سید حسن نصرالله عملکردی ماندگار و پایا داشته است و به علاوه اینکه واقعیات میدانی نشان می دهد که ظرف فعالیت های حزب الله وسیع تر از حماس بوده است و همین امر موجب شکل گیری کینه آنها از حزب الله و سید حسن نصرالله شده است.

source

توسط jahankhabari.ir