نورنیوز در توییتی شایعه انجام اولین آزمایش هسته‌ای ایران را تکذیب کرد.

ماجرای انجام اولین آزمایش هسته‌ای چه بود؟

رویداد۲۴| نورنیوز، در واکنش به شایعاتی مبنی بر انجام آزمایش هسته‌ای از سوی ایران، نوشت: «شایعه‌سازی‌های مشکوک رسانه‌های خارجی در مورد انجام اولین آزمایش هسته‌ای از سوی ایران، کاملا کذب و مغایر با دکترین هسته‌ای و دفاعی ایران است. این اقدامات با هدف تقویت راهبرد ایران هراسی اسرائیل و آمریکا دنبال می‌شود».

ماجرای انجام اولین آزمایش هسته‌ای چه بود؟

اشاره نورنیوز به شایعاتی است که اخیرا با توجه به شرایط خاص و التهابات منطقه خاورمیانه و درگیری میان ایران و اسرائیل پررنگ شده است. مثلا مجری الجزیره در توئیت خود از اولین تست هسته‌ای ایران خبر داده بود. او با اشاره به لرزش زمین در سمنان نوشته بود: «ایران اولین تست هسته‌ای خود را در صحرا انجام داد».

ماجرای انجام اولین آزمایش هسته‌ای چه بود؟

احتمالا رویکرد برخی رسانه‌های داخلی مثل روزنامه جوان که در روزهای گذشته ایده تغییر دکترین هسته‌ای ایران را مطرح کرده‌اند نیز در بروز این شایعات نقش داشته است. 

ناگفته نماند که پیش از آن هم برخی رسانه‌های خارجی این گمانه را مطرح کرده بودند که ایران در حال آزمایش هسته‌ای است. مثلا دویچه وله عربی گزارشی با زیرنویس فارس و با این عنوان که «آیا ایران اولین آزمایش هسته‌ای خود را انجام خواهد داد؟!» منتشر کرده بود.

source

توسط jahankhabari.ir