از مهم‌ترین آثار فرامتن در برگزاری نماز جمعه نصر، هوشمندی و درایت امام خامنه‌ای در به میدان آوردن غول‌های رسانه‌های جهان و واداشتن آنان به مخابره روایت اول از وقایع اتفاق افتاده طی یک سال گذشته از عملیات محیرالعقول طوفان الاقصی تا وعده صادق ۲ است. در عصر حاضر که جنگ‌ها از حالت سنتی (جنگ سخت زمینی، هوایی و دریایی) فراتر رفته و ساحات جدیدی نظیر «شناختی و ادراکی»، «سایبری» و «عملیات روانی» را شامل شده است، تکیه بر جنگ روایت در معادله پیروزی یا شکست در صحنه جنگ سخت از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار شده است. 
آنچه روز جمعه ۱۳ مهرماه ۱۴۰۳ از مصلای تهران به جهان مخابره شد، پیروزی مطلق محور مقاومت در جنگ روایتگری بود. زلف جنگ نظامی با اقناع افکار عمومی گره خورده است، بر این اساس آن طرفی در جنگ‌های نظامی برنده است که در میدان جنگ روایتگری پیروز شده باشد. ایده «جنگ روایت» بر همه مقاطع جنگ‌ها («قبل از عملیات»، «حین عملیات» و «بعد از عملیات») سایه افکنده است، به طوری که در عصر کنونی همان‌گونه که پیروزی در جنگ در گرو پیش دستی در روایت اول از جنگ است، اگر قبل از انجام عملیات هم نسبت به اقناع افکار عمومی اقدام نشود پیروزی در جنگ نه تنها محقق نخواهد شد بلکه چه بسا که منجر به شکست سنگین هم بشود. 
بر این اساس بزرگ‌ترین، مخوف‌ترین و مؤثرترین سلاح نظام سلطه نه قدرت نظامی و نه قدرت اقتصادی بلکه قدرت رسانه‌ای اوست که از آن تحت عنوان امپراتوری رسانه یاد می‌شود. جورچین امپراتوری رسانه‌ای غرب متشکل از ده‌ها قطعه بزرگ است که هر کدام از این قطعات خود به تنهائی به مثابه یک امپراتوری مستقل و بزرگ عمل می‌کنند. هالیوود با همه عرض و طول و گستردگی، سکو‌های مجازی، دنیای بازی‌های رایانه‌ای، دنیای ماهواره و اینترنت برخی از قطعات امپراتوری رسانه‌ای نظام سلطه محسوب می‌شوند. 
نظام سلطه غرب با استفاده از جادوی رسانه «حق و باطل، و برنده و بازنده را جابه‌جا می‌کند»، «ایران هراسی، اسلام هراسی راه می‌اندازد و در کوره جنگ‌های دروغین قومی و قبیله‌ای می‌دمد»، «مظلومان فلسطینی را تروریست و تروریست‌های صهیونیست را مدافع حقوق بشر معرفی می‌کند»، «فرهنگ ملت‌ها را متلاشی و سبک زندگی آلوده و بلکه مستهجن غربی را ترویج می‌کند»، «غیرت و شرافت انسانی را زیر چرخ‌های فساد اخلاقی و بی‌بند و باری نابود می‌کند»، «برای دولت‌ها و ملت‌ها تصمیم‌سازی می‌کنند»، «مردم کشور هدف را به بیماری خودتحقیری مبتلا می‌کند»، «از ملتی شاداب و امیدوار ملتی سرخورده، مأیوس و ناامید می‌سازد»، «اعتقادات، باور‌ها و میل مردم را تغییر می‌دهد»، «در کشور‌های جهان، با مرعوب‌سازی یا مجذوب سازی، افراد متمایل به غرب را شبکه‌سازی کرده و از آن‌ها به شدت حمایت می‌کند»، «مسیر تصرف میکروفیزیک قدرت و اثربخشی میکروپلتیک میل‌ها را هموار می‌کند»، و در یک کلمه، همه جهان را به تسلیم در برابر قواعد نظام سلطه وادار می‌کند. 
نماز جمعه نصر نه نماز جمعه تهران بلکه بی‌شک اولین نماز جمعه منحصر به فرد همه مردم ایران در تاریخ ۴۶ ساله انقلاب بود که جمعیت میلیونی عاشقان ولایت از اقصی نقاط ایران و از همه استان‌ها و شهر‌های ایران خود را به تهران رسانده بودند. آمده بودند تا با بیعت خود با امام جامعه نصرت خداوند را طلب کنند. آمده بودند تا با صدای رسا بگویند که نصرت الهی در نصرت ولی خدا و اطاعت از او است. آمده بودند تا پیروزی محور مقاومت بر نظام سلطه و شکست سنگین و ناتوانی غول رسانه‌ای غرب در تأثیرگذاری بر افکار عمومی ایران زمین را جشن بگیرند. 
حضور رهبر معظم انقلاب (در اوج جنگ رسانه‌ای دشمن و تهدیدات صهیونیست‌ها و ایجاد فضای سنگین ارعاب منطقه‌ای برای وارونه نشان دادن جای برنده و بازنده)، همراه با همه مسئولان نظام در کنار امت اسلامی به مثابه پیوست رسانه‌ای و عملیات روانی موشک‌های بالستیک وعده صادق ۲ بود. این حضور شجاعانه علاوه بر خنثی کردن توطئه دشمن و پنچر کردن ماشین جنگ رسانه‌ای غرب در جنگ روایت، برای مردم ایران و منطقه، رزمندگان محور مقاومت، فوق‌العاده امیدآفرین و روحیه بخش و برای محور شیطانی غرب (آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها) به شدت وحشت‌آور و بر هم زننده همه محاسبات آن‌ها بود. به این ترتیب نماز جمعه نصر، عملیات وعده صادق۲ را در سالگرد طوفان الاقصی به یک پیروزی راهبردی تبدیل کرد و تیر خلاص را به ارابه جنگ ادراکی امریکا و رژیم صهیونیستی شلیک کرد.

source

توسط jahankhabari.ir