پنتاگون روز سه‌شنبه ۲۲ اکتبر هرگونه دخالت آرین طباطبائی، رئیس ستاد دستیار وزیر دفاع ایالات متحده درمورد عملیات ویژه را در افشای اسناد محرمانه مرتبط با حمله تلافی‌جویانه اسرائیل به ایران تکذیب کرد.

آگهی

کانال تلگرامی Middle East Soectator در روز پنجشنبه ۱۷ اکتبر مدعی شد که دو سند محرمانه آژانس ملی اطلاعات مکانی وزارت دفاع آمریکا را که مرتبط با تدارکات نظامی اسرائيل برای حمله تلافی‌جویانه قریب‌الوقوع به ایران است را منتشر کرده است. این کانال تلگرامی نزدیک به جمهوری اسلامی مدعی شد که این اسناد از طریق «منبع آگاه در سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده» به دستش رسیده است.

انتشار این اسناد با واکنش گسترده‌ای روبرو شد و اف‌بی‌آی روز گذشته اعلام کرد که تحقیقاتی را برای یافتن علت و منبع افشای این اطلاعات آغاز کرده است. اف‌بی‌آی همچنین اعلام کرد که در حال بررسی این موضوع است که آیا افشای این اطلاعات نشت اطلاعاتی بوده و یا از طریق هک انجام شده است.

واشنگتن فری‌بیکن و اسکای نیوز روز یکشنبه طی گزارش‌هایی احتمال بررسی ایفای نقش آرین طباطبائی در این افشای اسناد از سوی مقامات امنیتی ایالات متحده را مطرح کردند.

اسکای نیوز با استناد به یک مقام ارشد پنتاگون گفته بود که خانم طباطبائي مظنون اصلی تحقیقات اف‌بی‌آی است.

این درحالی است که پیش‌تر نیز در پرونده «فیشینگ» و کوتاهی از نگهداری اسناد محرمانه که به لغو مجوز امنیتی رابرت مالی، فرستاده ویژه دولت بایدن در امور ایران، مرخصی اجباری او و آغاز تحقیقات اف‌بی‌آی در رابطه با این پروند انجامید، نام آرین طباطبائی مطرح شده بود.

با این حال، پت رایدر، سخنگوی پنتاگون روز گذشته در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر این که آیا خانم طباطبائی هدف تحقیقات قرار گرفته است، گفت: «تا آنجا که من می‌دانم این مقام موضوع این تحقیقات نیست.»

آقای رایدر افزود: «اف‌بی‌آی در همکاری نزدیک با وزارت دفاع و سامان اطلاعاتی آمریکا در حال تحقیق درباره افشای اسناد محرمانه است. هر زمان که ادعایی مبنی بر افشای احتمالی اطلاعات مطرح می‌شود، پنتاگون آن را کاملا جدی قلمداد می‌کند.»

source
سئو سایت

توسط jahankhabari.ir