به گزارش شهرآرانیوز، «حسام ابوصفیه»، رئیس بیمارستان «کمال عدوان»، تنها بیمارستان تماما عملیاتی در شمال غزه هشدار داد در حالی که در این بیمارستان بیش از ۱۵۰ بیمار شامل ۱۵ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه و نوزادان تازه به دنیا آمده بستری هستند اقلام درمانی و پزشکی زیادی به همراه ذخایر خون رو به اتمام هستند.

به نوشته «الجزیره» ابوصفیه تصریح کرد در این بیمارستان «واحد‌های خون»، «داروها» و تجهیزات پزشکی اساسی نظیر لوله‌های مخصوص تخلیه قفسه سینه به اتمام رسیده‌اند.

ابوصفیه خاطر نشان کرد: «پزشکان و پرستاران بیمارستان هم اکنون چیزی برای ارائه به بیمارانی که خواستار درمان هستند ندارند و وضعیت در آنجا فاجعه‌بار است.»

این در حالی است که «مرکز حقوق بشر فلسطین» نیز روز سه‌شنبه اعلام داشت خدمات بهداشت و درمان در شمال غزه در آستانه فروپاشی قرار دارد.

به گفته ابوصفیه، رژیم صهیونیستی به خدمه آمبولانس زمانی که می‌خواهند به فلسطینی‌های مجروح در محدوده نزدیک به بیمارستان کمال عدوان دسترسی پیدا کنند «مستقیما حمله می‌کند.»

رئیس بیمارستان کمال عدوان ارتش رژیم صهیونیستی را به شلیک مستقیم به سمت ورودی بیمارستان و شلیک گلوله‌های توپ به سمت آن کرده و این کار را مصداق «هدف گرفتن مستقیم یک سازمان بهداشت و درمان» دانست.

همچنین در پی پرتاب بمب به سمت شهروندان فلسطینی در حیاط بیمارستان کمال عدوان غزه یک زن شهید و ۶ نفر زخمی شدند.

حسام ابوصفیه گفت: «از همه طرف به ما تیراندازی می‌شود، مردم ترسیده اند. اوضاع فاجعه بار است مردم در خیابان‌ها کشته می‌شوند. ما بیمارستان کمال عدوان و مجروحان را ترک نخواهیم کرد.»

منبع: فارس

source

توسط jahankhabari.ir