به گزارش خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، «علی‌اکبر صالحی» رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران امروز در حاشیه مراسم بزرگداشت شهید یحیی السنوار در دفتر حماس در تهران در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: دشمنان مقاومت کندذهن هستند به اعتبار اینکه با به شهادت رساندن کسانی مثل السنوار یا سید حسن نصرالله و یا اسماعیل هنیه فکر می‌کنند، اگر این بزرگان را ترور کنند مقاومت از هم می‌پاشد، اما نمی‌فهمند یا نمی‌دانند. شاید این تقدیر الهی است که نفهمند. 

دشمنان مقاومت کند ذهن هستند

صالحی افزود: در حالی که با شهادت این بزرگان مقاومت قوی‌تر و منسجم‌تر می‌شود و به دنبال تحقق اهدافشان با تلاش بیشتر حرکت می‌کند کما اینکه بعد از شهادت سنوار اتفاقاتی که در غزه رخ داده از حیث درگیری قابل مقایسه با قبل نیست، حتی نیرو‌های نظامی عالی رتبه رژیم صهیونیستی را کشتند، این نشان می‌دهد مردم غزه و مجاهدین و برادران و خواهران ما در غزه بعد از یک سال که محروم از آب و غذا و مسائل بهداشتی و پزشکی هستند، اما همچنان مقاوم ایستادند، علتش چیست؟ علتش در حقانیت موضوع است، اگر ملت فلسطین محق نبود، نمی‌توانست مقاومت کند. 

رئیس سابق سازمان انرزی اتمی ادامه داد: کافی است به چهره شهید سنوار یا هنیه یا سید حسن نصرالله نگاه کنید، به چهره نتانیاهو و گالانت هم نگاه کنید، نشان می‌دهد حق و باطل کجاست. از آنجایی که ما اعتقاد داریم و براساس اعتقادمان اگر همراهی کنیم با آنچه خدا از ما خواسته، قطعا خداوند این ملت را پیروز خواهد کرد و حق فلسطینی‌ها به آن‌ها باز می‌گردد. 

وی همچنین خاطرنشان کرد: چه کسی فکر می‌کرد ملت فلسطین یک سال در برابر دشمن ددمنش صهیونیستی مقاومت کند، فلسطینیان راه فراری ندارد، هیچ عمق استراتژیک ندارند، اما ایستادند، اسرائیل با تمام امکانات و کمک آمریکا و غرب می‌جنگد، اما این ملت ایستاده اند، یقین دارم نصر الهی و پیروز الهی قطعا حاصل خواهد شد. 

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: البته مجاهدان و مقاومت ما باید تدبیر‌های لازم را به کار ببرند، امت اسلامی بیدار شود. تمام دنیا، انسانیت، حکومتها، دولت‌ها و ملت‌ها در معرض آزمایش هستند. اگر اکنون به فریاد و نصرت در غزه و لبنان نرسند بعدا به خدای خود چه پاسخی خواهند داد. 

وی عنوان کرد: اگر الان سکوت کنیم و کمک نکنیم فردا در دادگاه عدل الهی چه پاسخی داریم. دو میلیون انسان در غزه هستند از یک طرف دریا قرار دارد از طرف دیگر رژیم صهیونیستی وقتی می‌خواهند یک مجروح را برای معالجه ببرند، نمی‌توانند، در چنین محاصره‌ای هستند. آیا کشور‌های همسایه نمی‌توانند قدمی کوچک بردارند؟

صالحی تصریح کرد: بحران غزه و لبنان حزن انگیز است و سبب تالم می‌شود. دشمن بداند به این راحتی راه فرار ندارد، دشمن گیر افتاده و برای همین دیوانه‌وار حرکت می‌کند و این نشان از وحشیگری و به بن بست رسیدن و فهم نادرست از مسائل دارد، یقینا امید به لطف و نصرت الهی داریم امیدواریم با تدبیر درست پیروزی حاصل شود. 

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی افزود: اگر ملتی اراده کند از حیات طیبه برخوردار شده و دست تقدیر با او همراهی می‌کند، در قرآن آمده است خدا هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد، مگر آنکه آن قوم قیام کند، بنابراین ملت فلسطین قیام کرد به اعتبار این قیام پیروزی حاصل خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

source

توسط jahankhabari.ir