احمد احمدی‌صدر

یحیی ابراهیم حسن سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس بخش عمده‌ای از زندگی خویش را در مبارزه با اشغالگران سپری کرد و بیش از دو دهه از عمر خود را در زندان‌های اسرائیل محبوس بود. ایشان سرانجام در درگیری با نیرو‌های پیاده‌ نظام و زرهی در محله تل سلطان در ساختمانی در رفح، زخمی و به شهادت رسید. 

اما فیلم‌ها و تصاویر منتشر شده از لحظه شهادت سنوار، حکایت از ایستادگی او در جنگ با صهیونیست‌ها تا آخرین گلوله و نارنجک، آن هم با لباس رزم و با تنی مجروح داشت. این موضوع سندی دیگر بر دروغین بودن ادعاهای اسرائیل مبنی بر حضور فرماندهان مقاومت و حماس در تونل‌های زیرزمینی عمیق و استفاده از اسرا به منزله سپر انسانی است. ابوابراهیم نمادی از قهرمانی است که برای فلسطین زیست، برای آزادی فلسطین مبارزه کرد و در نهایت برای فلسطین شهید شد.

در این راستا احمد احمدی‌صدر، کارشناس مسائل لبنان، در گفت‌وگو با ایکنا درباره نوع شهادت یحیی سنوار برخلاف ادعاهای رژیم صهیونیستی و تأثیر آن بر تقویت حماس، گفت: مهم این است که در میان نیروهای مقاومت و حماس یحیی سنوار‌های بسیاری وجود دارد که رژیم صهیونیستی با دست خود و با دوربین‌های خود صرفاً توانست اقتدار یکی از سنوارهای جبهه مقاومت را ثبت کند. همه دنیا دیدند چطور فناوری رژیم صهیونیستی از چوب دستی شهید سنوار ترسید.


بیشتر بخوانید : 


کفایت چوب‌دستی برای صهیونیست‌ها

وی با تأکید بر اینکه شهید ابوابراهیم با صدای رسا اعلام کرد برای رژیم صهیونیستی چوب‌دستی ما کافی است، گفت: فرماندهان حزب‌الله، حماس و مقاومت اعلام کردند ما در میدان هستیم و مثل مقامات ارشد دشمن نیسیتم که با وجود انواع و اقسام لباس‌های ضدگلوله و تجهیزات نظامی با حمایت اربابان خود، در پشت صحنه نبرد باشیم. فرماندهان جبهه مقاومت چون شهیدان سلیمانی، زاهدی و حاج رحیمی و سایر شهدا در نقطه درگیری و تماس با دشمن حضور رو در رو و مستقیم دارند. 

این کارشناس مسائل لبنان، اظهار کرد: تفاوت فرماندهان مقاومت با فرماندهان زبون و ذلیل رژیم صهیونیستی این است که فرماندهان در میدان معرکه و نبرد حضور دارند و در کنار رزمندگان به مبارزه علیه باطل ادامه می‌دهند و همین این برگ برنده جبهه مقاومت است. 

پیام جبهه مقاومت به رژیم صهیونیستی

وی با اشاره به پیام سوم نوع شهادت سنوار، تصریح کرد: ایشان نشان داد که تمامی رزمندگان و فرماندهان مقاومت نه تنها از شهادت هراسی به دل راه نمی‌دهند بلکه به استقبال شهادت می‌روند حتی اگر دست آنها قطع شده و مجروح شوند. به حق لقب «قطیع‌الکفین» را بر شهید سنوار گذاشتند یعنی اگر دست ما قطع یا مجروح شود باز به سمت شما حمله و یورش خواهیم برد چرا که نگاه و ایدئولوژی مقاومت، هجوم به اسرائیل برای نابودی صهیونیست‌هاست. 

احمدی‌صدر با اشاره به پیام جبهه مقاومت به رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: قطعاً پیام اساسی شهید یحیی سنوار و سایر یحیی سنوارهای حاضر در میدان نبرد، این است که این جنگ با جنگ‌‌های دیگر تفاوت دارد و حتماً با نابودی رژیم صهیونیستی در قدس شریف نماز خواهیم خواند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا پس از شهادت سنوار، نتانیاهو می‌تواند با صلح و سازش موفق به تبادل اسرای صهیونیستی شود، گفت: بعضا صحبت‌هایی از این طرف و آن طرف شنیده می‌شود که احتمال دارد اسرائیل از پیکر شهید سنوار به عنوان ابزار چانه‌زنی استفاده کند اما هیچ‌گاه یحیی سنوار و یحیی سنوارها راضی نیستند از پیکر آنها برای مذاکره با رژیم صهیونیستی استفاده شود و قطعاً چنین اتفاقی نخواهد افتاد زیرا شهید سنوار اجازه چنین اتفاقی را نخواهد داد.

احمدی‌صدر در پایان با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی بداند هدف مقاومت نابودی این رژیم منفور و منحوس است، گفت: جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران درگیر هیچ مسئله یا مسائل حاشیه‌ای نخواهد شد و تمام کسانی که به رژیم صهیونیستی کمک می‌کنند، بدانند در این درگیری‌ و جنگ، حتماً آسیب خواهند دید. ایران امروز قدرتمندترین کشور منطقه است چون ما از مؤلفه‌ و امتیازی برخورداریم که سایرین ندارند و آن هم مسئله شهادت است. ما شهادت را فوز عظیم می‌دانیم که نظام سلطه و استکبار اساسا درکی از این مفهوم والا ندارند ولذا قطعاً جبهه مقاومت پیروز خواهد شد. 

گفت‌وگو از سمیرا انصاری

انتهای پیام

source

توسط jahankhabari.ir