فرمانده قرارگاه فرهنگی، اجتماعی بقیه‌الله (عج) با بیان اینکه وحدت اسلامی در برابر دشمن از آثار خون شهدا و این نشانه زنده بودن شهداست، از شهید نیلفروشان به عنوان شاگرد اول مکتب حاج قاسم یاد کرد. 
به گزارش دفاع‌پرس، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده قرارگاه فرهنگی، اجتماعی بقیه‌الله (عج) عصر دیروز در مراسم بزرگداشت شهید عباس نیلوفروشان، اظهار کرد: شهید نیلفروشان از ۱۴ سالگی در دفاع مقدس حاضر شده بود و با دست بردن در شناسنامه خود به جبهه رفت و به فرماندهی گردان رسید. شهید نیلفروشان در لشکر هشت نجف حضور داشت. این لشکر همواره خط‌شکن بود و هر زمان این لشکر به خط می‌زد، موفقیت به دست می‌آمد؛ شهید نیلفروشان یکی از فرماندهان آن لشکر بود. در آزادسازی خرمشهر و همه عملیات‌ها نقش مهم ایفا کرد. 
جعفری در ادامه افزود: یک زمان بسیج فقط در ایران بود، اما امروز این بسیج مردمی در سایر کشور‌های اسلامی در منطقه تشکیل شده است. ما شهیدان سلیمانی، زاهدی، سید حسن نصرالله و سایر شهدا را از دست دادیم، اما خون جبهه مقاومت اسلامی از ایران، سوریه، عراق، افغانستان، لبنان و فلسطین با هم گره خورده است. وی با بیان اینکه شهید نیلفروشان شاگرد اول مکتب قاسم سلیمانی است، عنوان کرد: شهید نیلفروشان از فرماندهی گردان شروع کرد، سپس مسئول عملیات نیروی زمینی شد و پس از شهادت شهید زاهدی و به درخواست شهید سیدحسن نصرالله جایگزین وی شد. شهید نیلفروشان از این انتخاب خوشحال شد و به سرعت به لبنان رفت و در کنار سیدحسن نصرالله به شهادت رسید. 
فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه‌الله افزود: متأسفانه برخی با تحلیل مادی و القای رسانه‌های دشمن، تحلیلی غلط نسبت به مسائل منطقه می‌کنند. اسرائیل چه غلطی می‌تواند بکند؟ می‌گویند بعد از حزب‌الله، سراغ ایران می‌آید. این چه حرفی است؟ لبنان پدافند هوایی ندارد و همسایه رژیم صهیونیستی است و مقاومت در این کشور مربوط به گروه حزب‌الله است. اختلاف نظر در لبنان وجود دارد، اما دست صهیونیست‌ها به ایران نمی‌رسد. ما الی ماشاءالله موشک داریم و می‌توانیم هر هدفی را در سرزمین‌های اشغالی ضربه بزنیم. او باید با هواپیما‌ها و سلاح امریکایی و اجازه از برخی کشور‌ها برای استفاده از آسمان آن‌ها به ایران ضربه بزند مثل غلطی که بعد از عملیات وعده صادق ۱ در اصفهان انجام داد. اسرائیل توان ندارد که اقداماتی که در سوریه و لبنان انجام می‌دهد، در ایران انجام دهد.

source

توسط jahankhabari.ir