پس از حماسه طوفان‌الاقصی، بنیامین نتانیاهو در اولین سخنرانی خود گفت: «عمالقه را به یاد آورید». نتانیاهو به این‌سان از ارتش صهیونیستی می‌خواهد با مردم غزه همان کنند که خدای تحریف‌شده یهودیت افراطی از سموئیل خواست انجام دهد؛ کشتار اطفال و حتی احشام!
در عهد عتیق می‌خوانیم که سموئیل (پیامبر یهودی) به شائول (حاکم یهودیان) می‌گوید: «یهوه مرا فرستاده تا تو را در مقام پادشاه بر قوم او مسح کنم… یهوه چنین می‌گوید: اکنون برو و عمالیق را درهم‌شکن. آنان را با هر آنچه دارند، حرام بخوانید. به آنها ترحم نکنید. مردان، زنان، کودکان، شیرخوارگان و احشام کلان و خرد و شتران و الاغ‌ها را بکش. شائول قوم را فراخواند و از آنان در طلائیم بازدید کرد: پیادگان و ۱۰ هزار تن از یهودا. شائول به شهر عمالیق رسید و در نهر به کمین نشست. شائول عمالیق را از حویله تا مدخل شور که برابر مصر است، فروکوفت. اجاج، پادشاه عمالیق را زنده گرفت و تمامی قوم را حرام خواند و از دم تیغ گذراند. لیک شائول و قوم به اجاج و بهترین احشام خرد و کلان و حیوانات شکم دوم و بره‌ها و خلاصه هر آنچه نیکو بود، ترحم کردند، نخواستند آنها را حرام خوانند. لیک هر محصول بی‌ارزش و نامرغوب را حرام خواندند.»
 چنانکه می‌بینیم در میراث یهودیت تحریف‌شده، اقتصاد بر سیاست و فرمان برتری دارد؛ امری که منفعت‌پرستی مخصوص به خود و خاص صهیونیسم ادامه و نماد آن است. 
 پس از اینکه شائول فرمان قتل هر جنبده‌ای را به نحو تمام و مطلق انجام نمی‌دهد، سموئیل با خبردادن از پشیمانی یهوه! برای انتخاب شائول به او می‌گوید: «هر قدر هم که در نظر خود کوچک باشی، آیا رئیس اسباط اسرائیل نیستی؟ یهوه تو را در مقام پادشاه بر اسرائیل مسح کرد. یهوه تو را به لشکرکشی فرستاد و به تو گفت: برو. این گنهکاران، یعنی عمالقه را حرام خوان و با ایشان جنگ کن تا نابودشان کنی. چرا صدای یهوه را نشنیدی؟» شائول به سموئیل چنین پاسخ می‌دهد: «صدای یهوه را شنیدم! مرا به لشکرکشی گسیل داشت و آن را بکردم و اجاج، پادشاه عمالیق را آوردم و عمالیق را حرام خواندم. در غنائم، قوم احشام خرد و کلان، یعنی نوبر‌های آنچه حرام خوانده شده بود را برگرفتند تا آنها را از برای یهوه خدایت در جلجال قربانی کنند.»
امروز نتانیاهو خود را در مقام شائول می‌بیند که اگر به طفلی در غزه رحم کند، بازخواست خواهد شد. او با یادآوری ماجرای افسانه‌آمیز شائول، از همان آغاز به نحو استعاری و نمادین از قصد شیطانی خود برای قتل‌عام کور در غزه پرده برداشت. با این وصف، مذاکره نزد او، تنها فرصتی و تاکتیکی برای قتل‌عام بیشتر است. وجدان او تنها با قتل‌عام آرام می‌گیرد و اینکه از سوی دادگاه لاهه، جنایتکار جنگی شناخته شود، کافی نیست چراکه چندمیلیون نتانیاهو در اراضی اشغالی زندگی می‌کنند که قتل‌عام، گمشده و لذت قومی آنهاست که سرنمون و کهن‌الگوی‌شان شائول است. 
منبع: عهد عتیق، کتاب نخست سموئیل، بخش۱۵، ترجمه پیروز سیار (جلد دوم کتاب‌های تاریخ، ۲۵۹- ۲۶۲)

source

توسط jahankhabari.ir