ایرانی‌هایی که تصمیم دارند سفر کنند، معمولاً برای مذاکره بر روی قیمت باگ ({suitcase}) زیادی می‌رسند. اما شلبازی‌ها و فروشندگان بازار خارجی به سرعت متوجه این موضوع شده‌اند و از این فرصت برای کسب سود استفاده می‌کنند. یکی از مسافران ایرانی، بعد از بازگشت از سفری به ترکیه، برای خرید محصولات اضافی احساس ناامنی کرده است. او می‌گوید که فروشندگان بازار ترکیه به محض شنیدن که او ایرانی است، قیمت ها را افزایش دادند.

این مسافر ادامه می‌دهد: “وقتی می‌گفتند شهر ایرانی هستم، سریعاً قیمت محصولات مورد نظرم افزایش می‌یافت. من برای خرید چند ریزپرده موبایل به بازار رفته بودم، ولی وقتی قیمت‌ها بیش از حد بالا رفت، مجبور شدم بیشتر از آنچه برنده بودم، بپردازم.”

این امر نشان می‌دهد که مسافران باید در خرید خارج از کشور، برای مدیریت هزینه‌ها و پیشگیری از بازی‌های قیمتی، بیشتر احتیاط کنند.

توسط jahankhabari.ir