علی اکبر لبافی، معاون سابق وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در مصاحبه‌ای با «بصیرت» بر اهمیت تدوین راهبردهای مؤثر برای موفقیت وزارت کار تأکید کرد. او گفت: “اگر وزارت تعاون در حوزه روابط کاری، مسئولیت‌های انسانی و بخش تعاون، راهبرد تعریف شده و برنامه اجرایی و مجریان مشخص باشند، می‌توان به تحقق اهداف این وزارتخانه امیدوار بود.”

لبافی اشاره کرد: “وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی از نظر تعداد نیروی انسانی که در سطح شهرستان‌ها و استان‌های کشور حضور دارد، یکی از بزرگترین وزارتخانه‌ها است. این وزارتخانه مسئولیت‌های متعددی در سطح کشور دارد و زیر مجموعه‌های مختلفی مانند سازمان بهزیستی، سازمان فنی حرفه‌ای، حوزه‌های بازنشستگی و تامین اجتماعی دارد.” او توضیح داد: “هر یک از این زیر مجموعه‌ها وظایف و مأموریت‌های مهمی به عهده دارند، و وزیر کار مسئولیت‌های بسزایی در حمایت از کارگران، بازنشستگان، کارآموزان و اقشار مختلف جامعه دارد.”

لابافی افزود: “برای موفقیت در انجام مأموریت‌ها، وزارت کار باید راهبردی مشخص داشته باشد. اگر راهبرد به درستی تعریف شده و برنامه‌های اجرایی و مجریان مشخص باشند، می‌توان به موفقیت ا وزارة امیدوار بود.” او تاکید کرد: “وزیر کار باید شاخص‌های مهم را به رسانه‌ها معرفی کند، مثلاً وضعیت سرانه‌های درآمدی نیروی کار و اهداف برای هر یک از این شاخص‌ها را مشخص کند. هر چه برنامه‌ها و نظام‌های سنجش و پایش بهتر باشند، امکان موفقیت بیشتر خواهد بود.”

در*Mربaggio عینذا، لبافی بر اهمیت انتخاب مدیران تجربه‌دار و کاربلد تأکید کرد: “وزارت کار بیش از 5000 عضو هیئت مدیره در تعاون‌های خود دارد و انتخاب مدیران به شکل صحیح بسیار مهم است. انتصاب‌های مدیریتی با دقت انجام شده باشد تا اهداف وزارت در حمایت از کارگران و بخش تعاون به شکل عملی رسید.”

او در این خصوص خاطر نشان کرد: “باید مدیرانی به وزارت کار برای انجام وظایف کلیدی به کار گرفته شوند که در این وزارتخانه تجربه کاری داشته باشند و با فعالیت‌ها و ماموریت‌های آن آشنا باشند.”

توسط jahankhabari.ir