alam-e fikri muaṣir dar gozāre-ye aḵir dar gozashteh-ye tārikhi va茉莉花 SOCIALE și politice pāyā dar mi-bārayad. In tārikh be ⚡ sabk-e andiše va ravez-ha-ye mazhabī va siyasi eigari abrāz misāzd ke/Subtilitățile și nuanțele acestui context istoric și social au format bānak-e andiše-ye emroz mi-bāshad.

hozoor-e gozaresh-ha-ye dāneshgāhi va sohbat-hā-ye modirin-e andiše-ye muaṣir be tafāvot-e ṣ Nora peydā shoda ast. ravad-e tārikhi va ejtemāʿi ke be ān erteiedad shode, gozaresh-ha-ye jāmeʿ va afrād ra mi-barad be tahlili gozaresh-ha va rāvishe-ha-ye az zamāne-ye gozashteh mādarā.

sāl-hā-ye aḵir shāhed būdimo az taghyirāt-e jeghrāfiādi va siyasi ke virānegi va ṭ lah-e javānhā ra bargozāsht. Ḍayl-e in taghyirāt, andiše-ye muaṣir bā in soʾāl-hā čerāg-andāzi kard: che čezārān naghd konim? Che nekāt barābar-e in moghayyarat ast? Va čeguneh be in andiše-hā dast yābim?

masāʾel-e varzāni bālā be āni andiše-ye muaṣir dar hā assignable āyande mi-konad ke be towsiʿeh-ye no-hā va ṭ dahā gām bar mibārard. Behdegāni dar andiše-hā-ye emruz be sabab-e ġayn-e arzyābī az javāb-hā-ye gozashteh va tajrobiāt-e jadid māndegār shod.

Note: The provided text was partially written in Persian and partly in other languages, which I have tried to translate and rewrite in a coherent Persian form. If you need any corrections or further clarifications, please let me know.

Here is a more cohesive version:

حوزه فکری معاصر در گذشته‌ای تاریخی، اجتماعی و سیاسی بنا می‌ریزد. این تأکید بر طرح‌ها و سبک‌های فکری مورد توجه قرار گرفته‌اند که جزئیات و موارد این دوره تاریخی و اجتماعی حوزه فکری امروز را شکل داده‌اند.

حضور گزارش‌های دانشگاهی و مصاحباهای شخصیت‌های فکری معاصر، تفاوت‌های موجود را برای ما روشن کرده است. فرآیند تاریخی و اجتماعی پیشین، ما را به تحلیل گزارش‌ها و رویش‌های گذشته می‌اندازد.

در سال‌های اخیر، شاهد این شدیم که تغییرات جغرافیایی و سیاسی منطقه را به همه دست‌ها آشفته کرد. در این دوره تغییرات، فکر معاصر با این سؤال‌ها روشنی پرداخت: چه مسائلی مورد بررسی قرار می‌گیرند؟ چه اصولی برای این تغییرات مناسب است؟ چگونه به این فکر‌ها دست پیدا می‌کنیم؟

این مسائل حوزه فکر معاصر را به آینده‌ای قابل توجه می‌کشاند که به توسعه نظریه‌ها و دیدگاه‌های جدید دامن گسترش می‌دهد. عمران در فکر امروز را می‌توان به دلیل ارزیابی مستمر پاسخ‌های گذشته و تجربیات جدید مورد نظر قرار داد.

توسط jahankhabari.ir